Hoofdtelefoon max 200 euro

Started by chansig, July 21, 2017, 07:22:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Open gesloten maakt niet uit. Max 200 euro. Mag ook 2e hands.

Ik hou van een neutraal geluid...dus geen opgepompt laag of een aangezet middengebied.

Roept u maar.....wat zijn goede kandidaten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jumping Jack

Shure srh 840? Studio-materiaal, dus behoorlijk neutraal. Gesloten en ruim binnen budget. Ik heb daar een hele tijd mee geluisterd (nu een srh 1840)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

De basis planarmagnetic: Fostex T50RP? Of tweedehands de mrspeakers Mad Dog
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Siddartha

Quote from: Jumping Jack on July 21, 2017, 08:19:51
Shure srh 840? Studio-materiaal, dus behoorlijk neutraal. Gesloten en ruim binnen budget. Ik heb daar een hele tijd mee geluisterd (nu een srh 1840)...

Die indd of een beyer 770 pro, gebruik ik ook in mijn studio. Persoonlijk vond ik de Shure niet prettig zitten, te zwaar en te log.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

op eigen verzoek verwijderd.

#4
Er staat een Hifiman planar te koop op MP voor €200.

Moet het trouwens een over ear zijn? Misschien anders eens een in ear proberen? Vind ik in ieder geval onovertroffen als het gaat om head-fi.

AlphaMale

Quote from: Siddartha on July 21, 2017, 14:23:13
Die indd of een beyer 770 pro, gebruik ik ook in mijn studio. Persoonlijk vond ik de Shure niet prettig zitten, te zwaar en te log.

Ik gebruik de 770 en de 770 Pro, maar vind ze beiden verre van neutraal. Maar dat is wel het verzoek van de TS.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

Siddartha

Quote from: AlphaMale on July 21, 2017, 16:58:00
Ik gebruik de 770 en de 770 Pro, maar vind ze beiden verre van neutraal. Maar dat is wel het verzoek van de TS.

Welke impedantie?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Quote from: Baardmannetje on July 21, 2017, 16:36:04
Er staat een Hifiman planar te koop op MP voor €200.

Moet het trouwens een over ear zijn? Misschien anders eens een in ear proberen? Vind ik in ieder geval onovertroffen als het gaat om head-fi.

Is wel een beetje wennen...maar waarom onovertroffen. Anderen ook alvast bedankt voor de ideeën.

De Hifiman die ik heb gehad vond ik altijd wel fijn klinken. Zal eens kijken op MP of ze worden aangeboden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Onovertroffen, omdat je heel veel omgevingsgeluid tegenhoudt. Hoe minder rotzooi van buitenaf hoe beter.

Nosferatu

Quote from: chansig on July 22, 2017, 08:12:46
Is wel een beetje wennen...maar waarom onovertroffen. Anderen ook alvast bedankt voor de ideeën.

De Hifiman die ik heb gehad vond ik altijd wel fijn klinken. Zal eens kijken op MP of ze worden aangeboden.

Gr. Hans
Tja....onvertroffen..... de Bose IE2 In-Ears die ik heb klinken inderdaad veel beter dan de Bose QC25 NC Over-Ear. De laatste is volgens een recencent met 'een zekere reputatie' een '$100,- headphone with $200,- noise cancellation'. Aangezien de IE's ook iets van $100,- doen mag je een vergelijkbaar niveau verwachten tussen deze 2 van dezelfde fabrikant ? Absoluut niet, de IE2 wint, op muzikaal terrein, op alle vlakken.

Blijft over je persoonlijke voorkeur; wil je In-Ear, On-Ear of Over-Ear ? Voor mij de laatste, In-Ears irriteren mij na een tijdje, zitten gewoon niet lekker in m'n oor. Ach, is maar net wat je wilt/zoekt/gewend bent denk ik dan maar.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

chansig

Wat zijn goede in ears ? Westone, Shure en dan ? Waar op te letten ?

Nemen in ieder geval weinig ruimte in beslag... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roeland

Zelden neutrale in ears gehoord.

Echt leuk om te proberen;
zero audio carbo tenore

via amazon.de EUR 32,12 Import uit Japan.
(zo betaal je ook geen invoerrechten ;))

Voor het serieuzere werk is dit een mooi pagina (wel wat oudere modellen)
https://www.head-fi.org/f/threads/battle-of-the-flagships-58-headphones-compared.634201/

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on July 22, 2017, 10:59:02
Wat zijn goede in ears ? Westone, Shure en dan ? Waar op te letten ?

Nemen in ieder geval weinig ruimte in beslag... :D

Beide merken hebben fijne IEM's. Je kan ook kijken naar Ultimate Ears. De Triplefi wordt nog wel eens tweedehands aangeboden voor leuke prijsjes. Ik speel met die laatste en heb geen goesting om te upgraden. En luister helemaal nooit meer naar mijn over ears.


AlphaMale

Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

negotiata

Was paar weken geleden bij Marcel.
Hij had nog een topmodel philips staan ?

Weet niet meer welk model .
Heb hem geluisterd en was een totaal andere wereld.

Misschien kan Marcel het verder toelichten.
- To be or not to be, thats the question -