Nieuwe HT set (Teufel, Heos, Denon)

Started by tlbuis, July 20, 2017, 13:15:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tlbuis

Na een lange tijd op het forum meegelezen te hebben en aankopen te hebben gedaan in de marktsectie, ga ik nu toch maar een berichtje plaatsen om wat meer advies in te winnen over een geschikt systeem voor mij. Al een tijdje probeer ik me te oriënteren op een nieuwe 5.1 set en op het forum zie ik ook wel wat vergelijkbare vragen. Maar diverse mogelijkheden van de merken Teufel, Heos en Denon die me aanspreken zie ik weinig besproken zijn. De prijsklasse waar ik in zoek ben is vrij breed, ongeveer 1500-2500 euro voor de hele set (luidsprekers en versterker), maar iets meer of iets minder is geen probleem, naar gelang de (prijs/)kwaliteit en de mogelijkheden. Na diverse draadjes op dit forum en reviews gelezen te hebben heb ik nog niet echt een duidelijk beeld van de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende opties die ik voor ogen heb. Ik heb daarom een nieuw draadje geopend om uw mening hierover te horen. Mocht u slechts van een bepaald merk wat weten, dan hoor ik dat ook graag.

Teufel spreekt me aan, omdat het een goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te hebben. Vooral het homogene geluid schijnt bij films een grote plus te zijn. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat je het niet in de winkel kan testen. De combinatie met verschillende (merken) versterkers kan ik daarom lastig te testen. Daarnaast vind ik vooral het verschil tussen de THX hometheater sets en de "reguliere"-sets vind ik lastig te plaatsen. De genoemde prijzen zijn inclusief verzending tijdens regelmatige afprijzingen (volgens Tweakers). Bij Teufel dacht ik aan de volgende home cinema luidspreker sets:
- Ultima 40 Surround (€ 849,-)
- Theater 6 Hybrid Surround 5.2 (€ 1499,-)
- Theater 500 (€ 1569,-)
- System 4 THX (€ 949,-, niet gevonden op tweakers)
- System 5 THX (€ 1569,-, niet gevonden op tweakers)

Heos lijkt me zeer gebruiksvriendelijk en dat spreekt me wel aan. De prijzen zijn wat hoger en ik vraag me af in hoeverre dit interessant is als er gekeken wordt naar de prijs/geluidskwaliteit verhouding. Een deel van de hogere prijs zal namelijk ook zitten in het gebruiksgemak en niet in de geluidskwaliteit. Hoewel een draadje aanleggen natuurlijk ook slechts eenmalig werk is. Een soundbar lijkt me het handig bij een projector en tevens minder qua stereobeeld. Van Heos spreekt vooral de nieuwe receiver, HEOS AVR (€ 999,-) aan. Deze heeft beperkte mogelijkheden qua aansluitingen, maar de mogelijkheid voor draadloze surround luidsprekers is wel een mooie plus. De surround luidsprekers zouden dan HEOS 1 HS2 (€ 249,-) of HEOS 3 HS2 (€ 349,-) luidsprekers kunnen worden. Qua kosten wordt het echter wel snel hoog, want de front, midden en sub missen nog.

Denon heeft receivers die geprezen worden om hun prijs/kwaliteit verhouding. De nieuwste receivers zijn tevens geschikt om aangestuurd te worden vanuit de HEOS app. Dit biedt volgens mij wel een goede gebruiksvriendelijke ervaring. De duurdere receiver biedt mij vooral het voordeel van een tweede HDMI uitgang, dit is voor mij handig in verband met een projector en televisie combinatie. De twee receivers die ik op het oog heb zijn:
- X1400H (€ 549,-)
- X2400H (€ 699,-)

Graag hoor ik uw overwegingen van deze producten en eventueel de alternatieven die ik echt niet had moeten missen.

Htdre

Wellicht geen volledig antwoord op je vraag. Maar ik heb zelf een Teufel one M. Ik twijfelde over Sonos/Heos etc.
Ik vond het juist een voordeel dat je de Teufel kan bestellen, betalen via factuur 2 weken na levering. En als je het niet bevalt kon je het terug sturen (en betaal je niks)

Hij beviel mij wel, dus ik heb hem gehouden en betaald. Simpel gezegd: Probeer de Teufel gewoon thuis. tevreden hou je hem en anders lekker retour

fasteddie

In Amsterdam is een teufel winkeltje hoor....

Mokumer45

Zo ver ik weet, is die winkel al enige tijd geleden helaas weer gesloten/opgeheven. Volgens mij wegens gebrek aan bezoekers/kopers o.a. door de moeilijke bereikbaarheid en hoge parkeertarief in dat gebied.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

tlbuis

Helaas is de winkel inderdaad weer gesloten sinds maart ongeveer dit jaar.

@Htdre Het klinkt inderdaad wel aantrekkelijk om in je eigen omgeving de speakers te kunnen testen. Het blijft alleen wel een beetje een gedoe natuurlijk om meerdere sets thuis te testen, maar goed, dat is een luxe probleem.

Htdre

Vergeet niet ook te zoeken naar extra kortingsbonnen. Uiteindelijk met de aanbieding en de bonnen betaalde ik 275!ipv 399.

fasteddie

Ah wist niet dat de winkel al weer was gesloten....zat zeker op een onmogelijke plek inderdaad >:(