Speakers wellicht Monitor audio Silver 10, versterker/streamer suggestie?

Started by Htdre, July 19, 2017, 16:03:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Htdre

Voordat ik een ' echte' set kan opstellen ben ik een paar maanden verder (indeling huiskamer), maar ik zie nu soms koopjes voorbij komen die ik niet kan weerstaan :)

Ik heb nu een oogje op een set Monitor Audio Silver 10 en 8. Aangezien deze binnenkort vervangen (300/500 serie)  worden scherpe prijs(tweedehands)

Echter ik zoek daarbij een fijne versterker/streamer.

Ik dacht eerst aan de Naim ales alles in 1 oplossing. Echter de nieuwe serie laat nog even op zich wachten, en de prijzen zullen ook wel niet mals zijn.

Hebben jullie suggestie voor een versteker/receiver waarbij ik moet melden dat ik 90% zal streamen via Spotify. In de toekomst wil ik ooit een platenspeler kopen.
Ideaal zal zijn als ik ook mijn TV geluid kan laten lopen via de speakers(maar als de receiver uitstaat, hij alsnog geluid afspeelt via tv) Maar dat is meer een nice to have dan een must.

Linn DSM wellicht kwam ik op uit. Of is een goede stereo versteker(tweedehands geen probleem voor mij trouwens) met een chromecast net zo goed voor mijn doel?





mijkie

Ik speel met een Elac Element 101 versterker/dac en heeft nog roomcorrection aan board ook [emoji1303]

Streamen van Spotify doe ik met een chromecast audio of met mijn Sony Blu-ray speler
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rowdy


Htdre

Nee meer de star of Nova. Maar wellicht wacht ik totdat de oudere naims in de verkoop gaan omdat mensen last krijgen van upgrade virus :-)

tdbakker

Ik speel met een majik dsm ,deze heeft optische ingangen voor je tv etc en Hdmi ingangen . Een super makkelijke ap,heb nog nooit de bijbehorende afstand bediening gebruikt .
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Htdre

Ik dacht dat Linn ook spotify connect had. Maar dat kijkt niet zomer zijn. Dat is voor mij wel
Een pre als ik voor een 'alles in 1 ' zou gaan

Htdre

Via via kwam ik op de Onkyo TX-8270.
Nu zoek ik vaak graag iets dat niemand heeft. Maar heeft iemand ervaring met iets zoals
Dit? Lijkt me ook een kandidaat en de mogelijkheid om later een platenspeler op aan te sluiten. Deze dus icm een monitor audio Silver 8 of 10

Edit: lekker dom. Het was een oudere versie s8 uit medio 2003 en niet de Silver 8. Mijn fout :-) maar goed een goede receiver blijft gewenst bij deze speakers (dus Silver 8 of10)


denoontje

Quote from: Htdre on July 19, 2017, 20:35:01
Ik dacht dat Linn ook spotify connect had. Maar dat kijkt niet zomer zijn. Dat is voor mij wel
Een pre als ik voor een 'alles in 1 ' zou gaan

Op de linn kun je via airplay spotify streamen ;-)

Htdre

Ja klopt dankjewel. Maar vind ik wil echt graag spotify connect.

Xander32

Waarom is de keuze op de genoemde speakers gevallen?
Heb je de genoemde speakers reeds zelf beluisterd?
Weet je al hoe deze gaan presteren in jouw luisterruimte?

???
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Htdre

De speakers heb ik al beluisterd ja. Niet in mijn eigen ruimte, wel bij een paar winkels.
Rede: Vond ze daar erg mooi klinken, en ook mooi om te zien (de rosenut)


Xander32

Helder. Die MA ls zijn idd steevast fraai afgewerkt.

Quote from: Htdre on July 20, 2017, 10:36:58
De speakers heb ik al beluisterd ja. Niet in mijn eigen ruimte, wel bij een paar winkels.
Rede: Vond ze daar erg mooi klinken, en ook mooi om te zien (de rosenut)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Htdre


Xander32

... Het enige argument voor betreffende ls welke ik in jouw startpost lees, is een 'scherpe prijs'. Om enkel op basis daarvan ls te kopen, leek mij niet heel wijs.

Quote from: Htdre on July 20, 2017, 10:46:44
Vanwaar de vraag?  Ben wel benieuwd nu :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Htdre

Ah duidelijk. He is meer dat ik nu voor een minder hoge prijs die speaker kan kopen :)
Helaas viel die ene al af, en bij de ander zit er een deuk in de conus. Vind ik toch wel wat eng, zeker omdat het niet om de hoek is om even te luisteren.

Maar MA heeft mij wel altijd getrokken. ' vroeger' Tannoy gehad. Ook altijd veel plezier aan beleefd. Helaas is hier inmiddels geen dealer meer van in de buurt.


Jeroentje09

Ik heb nog een mooie SR6010 Marantz te koop. Deze heeft alles wat je wil. Bij heeft ie MA RX8 aaangestuurd. En zeer goed.  Laat me maar weten

Spijkie

Quote from: Htdre on July 20, 2017, 10:36:58
De speakers heb ik al beluisterd ja. Niet in mijn eigen ruimte, wel bij een paar winkels.
Rede: Vond ze daar erg mooi klinken, en ook mooi om te zien (de rosenut)

En op welke set? Als je dat mooi vond heb je je versterker toch?

Merken die ik mooi vond matchen zijn arcam en primare
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

stefanschreurs

Arcam lijkt mij ook een goede combi, of een Marantz of Sugden. De monitor audio's zijn over het algemeen wat meer present in het hoog, dus een wat rustigere versterker matcht dan goed.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Htdre

Quote from: Spijkie on July 21, 2017, 08:22:16
En op welke set? Als je dat mooi vond heb je je versterker toch?

Merken die ik mooi vond matchen zijn arcam en primare

Helaas een hele dure set :-) dus daar kan ik enkel van dromen :-)

stefanschreurs

Wellicht een Marantz pm17? Mooie stereo versterker die denk ik goed matcht en die je niet meteen de kop kost, zit bovendien een phono op, zodat je later niet ook nog een aparte phono hoeft te kopen. Houd je ook nog wat geld over voor een degelijke streamer. Vraag anders een bij Marcel van HC Hifi, die heeft vast ook nog wel goede ideeen.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Dura

Ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn NAD C390DD met BluOS module. Geen schoonheid om te zien, maar krachtig, gedetailleerd geluid dat nooit steriel of scherp is, ik kan er letterlijk hele dagen naar luisteren via mijn kleine Harbeth speakers.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

DofN

Ik zou wachten op een fraaie (tweedehands/demo) Monitor Audio Gold als monitor. Het verschil, in mijn oren, is dat MA monitoren allemaal best goed klinken en dat de Gold echt heel fijn klinkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Htdre

Lekker veel magazines gelezen en bij wat winkels wezen kijken zonder de de verkopers te vermoeien :)

Ik zag heel wat mooi alles in 1 aparatuur, waarbij de NAIM nog steeds moet uitkomen, Moon Neo ace, NAD met extra modules etc.

Echter, wat ik echt noodzakelijk vind is:

Phono IN
Spotify connect
Optisch in 2x , zodat ik geluid van mijn Horizon tv box via speakers kan laten verlopen. Zal enkel gebruikt worden bij een goede film, of concert. Stereo dus!

Echter door die eisen kom je snel of op 5.1/7.1 receivers uit. Of een mooie goede alles in 1 heeft dan weer geen spotify connect, maar Tidal ofzo.

Er zijn echter genoeg goede receivers (ook tweedehands) die aan veel eisen voldoen behalve de spotify connect.

Concreet is de vraag:

Is Spotify connect BUILD IN in de receiver BETER dan spotify connect via chromecast en dan optisch aangesloten?
Of maakt dat (in principe) niet uit?

Ik wil echt spotify connect, en niet via Bluetooth/airplay etc.

Dura

Quote from: Htdre on July 24, 2017, 11:21:05
Lekker veel magazines gelezen en bij wat winkels wezen kijken zonder de de verkopers te vermoeien :)

Ik zag heel wat mooi alles in 1 aparatuur, waarbij de NAIM nog steeds moet uitkomen, Moon Neo ace, NAD met extra modules etc.

Echter, wat ik echt noodzakelijk vind is:

Phono IN
Spotify connect
Optisch in 2x , zodat ik geluid van mijn Horizon tv box via speakers kan laten verlopen. Zal enkel gebruikt worden bij een goede film, of concert. Stereo dus!

Echter door die eisen kom je snel of op 5.1/7.1 receivers uit. Of een mooie goede alles in 1 heeft dan weer geen spotify connect, maar Tidal ofzo.

Er zijn echter genoeg goede receivers (ook tweedehands) die aan veel eisen voldoen behalve de spotify connect.

Concreet is de vraag:

Is Spotify connect BUILD IN in de receiver BETER dan spotify connect via chromecast en dan optisch aangesloten?
Of maakt dat (in principe) niet uit?

Ik wil echt spotify connect, en niet via Bluetooth/airplay etc.

De NAD met BluOS module kan verder uitgebreid worden met een phono module (wel even checken of dat allebei tegelijk kan; er zijn weliswaar 2 uitbreidingsslots maar die zijn niet identiek).
De BluOS module doet ook Spotify, via de spotify app (ik heb er maar kort mee gespeeld, maar werkte prima, weet niet of dat dan Connect is). Er zijn 2 optische ingangen aanwezig (plus nog wat USB en Coax-ingangen).
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

op eigen verzoek verwijderd.

Yamaha heeft bijvoorbeeld de R-N803D. Die heeft wat je wil plus room eq.