Tips voor n wireless ter vervanging van Shure 840

Started by sebassie, July 19, 2017, 13:12:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebassie

Luister al n paar jaar naar volle tevredenheid naar een Shure 840 via mijn iPhone. Rustig, neutraal en ook over langere tijd niet vermoeiend. Vind ik. Maar wil nu graag n wireless. En eentje die min of meer hetzelfde karakter heeft.

Heb al geluisterd naar de wat duurdere usual suspects, zoals Sennheiser Momentum, Bose 35 en nog n Philips en B&W waar ik de types niet meer van weet. Maar geen van deze ht's heeft me tot nu toe weten te bekoren. De enige die ik heb gehoord die n beetje in de buurt kwam van m'n Shure is de Sennheiser PXC550. Maar heb m niet lang/rustig kunnen luisteren.

Ik gebruik de ht voornamelijk in de trein via m'n iPhone. Heb tot nu toe nog nooit noise canceling gehad en dat eerlijk gezegd ook nooit gemist...

Iemand op basis van z'n eigen ervaring met de Shure 840 tips voor n mooie wireless?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

PorscheHD

Geen ervaring met de shure maar draadloos iphone zeg ik P7 Wireless van B&W klinkt mega goed kan hard erg mooi gebouwd gewoon super package!

Wat ik hiervoor gehad heb even om een beeld te geven hoe goed hij is naar mijn mening:


B&W P7 met draadje klonk ook al super met de Dragonfly en Marantz
Marantz HD DAC met Audioquest Nighthawk Carbon
Shure on ear met de Cypher kabel (veel te zacht klonk wel goed)
Dragonfly RED met de Audioquest Nighthawk Carbon.


En dan nu de P7 Wireless had me een hoop geld gescheeld als ik niet wantrouwig was naar Bleutooth denk voor mobiel gebruik dat er weinig beters te koop is voor een relatief vriendelijk bedrag...... zoiezo VEEL vriendelijker wat ik had en van de afschrijving daarvan had ik 2 P7s op vorraad kunnen hebben!

Hij is zelfs zo goed dat ik er 1 voor mijn vader gekocht heb voor zn verjaardag ;)

Mokumer45

Misschien is de MUTE BT van Teufel een optie? Heeft best goede recencies - zelf totaal geen ervaring mee. Maar eigen gehoorbelevenis en smaak is alles bepalend.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

TopGun2010

#3
P7 Wireless is top op een iPhone of iPad. Ook op een Sony NW-A35 met hi res files!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sebassie

Voor wat betreft B&W: ik heb n paar jaar geleden even de P5 (bedraad) gehad. Maar was absoluut niet mijn geluid en vond t erg vermoeiend klinken allemaal. Heb onlangs ook nog naar de AKG K845BT geluisterd en die klonk wél erg lekker, maar kreeg er erg warme oren van na n tijdje luisteren. Uiteindelijk bij de Philips Fidelio M2BT uitgekomen: zit lekker en mooi neutraal geluid met veel details. T is al n wat ouder model, dus nu met 50% korting bij Bol. Ook de bediening op de oren is erg fijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

bmateijsen

Ik vind de MH60 van Master & Dynamic echt heel fijn... super all-rounder gesloten BT hoofdtelefoon.
Zie https://www.masterdynamic.com/products/mw60-wireless-over-ear-headphones. Kan je bij ons gewoon proberen!

Kwabbernoot

Quote from: sebassie on July 27, 2017, 12:32:01
Voor wat betreft B&W: ik heb n paar jaar geleden even de P5 (bedraad) gehad. Maar was absoluut niet mijn geluid en vond t erg vermoeiend klinken allemaal. Heb onlangs ook nog naar de AKG K845BT geluisterd en die klonk wél erg lekker, maar kreeg er erg warme oren van na n tijdje luisteren. Uiteindelijk bij de Philips Fidelio M2BT uitgekomen: zit lekker en mooi neutraal geluid met veel details. T is al n wat ouder model, dus nu met 50% korting bij Bol. Ook de bediening op de oren is erg fijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De AKG K845BT  :wub: heb ik ook en die bevalt prima. Van de vele die ik heb getest uiteindelijk de enige waar ik qua klank tevreden over was. Ik kan ze prima langere tijd ophebben maar fris en koel zijn ze inderdaad niet. Tegenwoordig voor een appel en een ei bij Coolblue. Ik heb er zelfs aan zitten te denken om er een derde bij te kopen. Maar ja, ik kan nog geen goede reden bedenken.  :-[

Groeten...

sebassie

Quote from: bmateijsen on July 27, 2017, 13:04:24
Ik vind de MH60 van Master & Dynamic echt heel fijn... super all-rounder gesloten BT hoofdtelefoon.
Zie https://www.masterdynamic.com/products/mw60-wireless-over-ear-headphones. Kan je bij ons gewoon proberen!

Mag hopen dat ie fijn is voor die prijs  :omg:. Maar ik richtte me op n iets gematigder budget...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

sebassie

Quote from: Kwabbernoot on July 27, 2017, 16:08:27
De AKG K845BT  :wub: heb ik ook en die bevalt prima. Van de vele die ik heb getest uiteindelijk de enige waar ik qua klank tevreden over was. Ik kan ze prima langere tijd ophebben maar fris en koel zijn ze inderdaad niet. Tegenwoordig voor een appel en een ei bij Coolblue. Ik heb er zelfs aan zitten te denken om er een derde bij te kopen. Maar ja, ik kan nog geen goede reden bedenken.  :-[

Groeten...

Ja, vond m ook erg goed. En had m ook via Coolblue. Leek erg op de eerder genoemde Philips Fidelio. Misschien dat die laatste nog iets rustiger was. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de AKG N60NC wireless. Heb je die toevallig ook gehoord?
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

Kwabbernoot


bmateijsen

De JBL modellen zijn enorm veel 'value for money'.

fasteddie


Quote from: sebassie on July 27, 2017, 16:17:15
Ja, vond m ook erg goed. En had m ook via Coolblue. Leek erg op de eerder genoemde Philips Fidelio. Misschien dat die laatste nog iets rustiger was. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de AKG N60NC wireless. Heb je die toevallig ook gehoord?

^^nog een akg bt lover

Kwabbernoot

Quote from: bmateijsen on August 10, 2017, 16:02:24
De JBL modellen zijn enorm veel 'value for money'.
Erg veel bass for money vind ik.

Groeten...

PorscheHD

Quote from: sebassie on July 27, 2017, 12:32:01
Voor wat betreft B&W: ik heb n paar jaar geleden even de P5 (bedraad) gehad. Maar was absoluut niet mijn geluid en vond t erg vermoeiend klinken allemaal. Heb onlangs ook nog naar de AKG K845BT geluisterd en die klonk wél erg lekker, maar kreeg er erg warme oren van na n tijdje luisteren. Uiteindelijk bij de Philips Fidelio M2BT uitgekomen: zit lekker en mooi neutraal geluid met veel details. T is al n wat ouder model, dus nu met 50% korting bij Bol. Ook de bediening op de oren is erg fijn...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

P5 is niet te vergelijken met de P7.......

Peerless Monster

Ik heb de rs220 gehaf van Sennheiser. Een echte aanrader!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

#15
Quote from: Kwabbernoot on August 10, 2017, 18:33:59
Erg veel bass for money vind ik.

Groeten...

Heb je de bluetooth modellen gehoord met de 'inmeetprocedure'? Die zijn zeker niet bass heavy... Gewoon neutraal en volgen perfecte de Harman target curve.

Kwabbernoot

Geen idee. Het waren twee typen JBL Everest, een met en een zonder ANC. Maar ik zie nu dat er daar ook meerdere van zijn. Als ik op de prijzen af ga waren het waarschijnlijk de 700 Elite en de 710. Beide vond ik bass-heavy.

Groeten...

garmtz

Hmmm... Kan ook zijn dat jouw voorkeur uitgaat naar een hoofdtelefoon die slanker is. Persoonlijk vind ik ze niet bass heavy. Ik kies in een hoofdtelefoon ook liever voor meer laag dan te weinig. Te weinig laag is 'no fun'...

Kwabbernoot

Yep, ik heb wel een voorkeur voor een subtiel laag. Liever een goed en gematigd laag dan een overdosis boem. Teveel laag is tenslotte helemaal geen fun. De AKG K845BT heeft een bijna perfecte bas voor mij (in deze prijsklasse dan). Beide JBL's klinken toch zompiger.

Groeten...

fasteddie


fasteddie

Nog steeds tevreden met mijn AKG 845BT, maar het al wel weer de derde :wacko:

Bij de eerste lieten de earpads los en de tweede gaf plotseling maar geluid uit een kant....teruggestuurd naar Coolblue buiten de garantie...2 weken later weer een gloednieuw exemplaar ontvangen...

Dus das een mooie aftersales van AKG/Coolblue!

Zag wel dat ondanks het al een ouder model is, de prijs gewoon 50 euro hoger is geworden...Kwabbernoot je hebt je kans voorbij laten gaan :tounge2:

Kwabbernoot

Tja, maar ik heb er twee die het beide prima doen. Een voor thuis en onderweg en een op het werk.

Groeten...