Tuner of receiver

Started by bartmaniac, July 16, 2017, 17:26:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartmaniac

Er lijkt meer keuze aan receivers te zijn dan aan aparte radio tuners. Maar stel dat je 2de hands nog een heel goede fm tuner kan vinden is het kwalitatief beter of toch receiver?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


Rowdy

Als je wilt kun je van mij een Myryad MT-100 overnemen. Het is een puur FM tuner zonder RDS. Kwalitatief is het een zeer goede tuner zonder poespas.

Harrr

Mogelijk beetje een zijspoor (er lopen op het www al vele discussies over het wel of niet verdwijnen van FM en indien ja, wanneer);
Wil je radiostations beluisteren via FM (ether) of DAB+ (ether), via de kabelaar of internet?
Groet,

Cyreg

#3
Ik gebruik al jaren 'n zeer goed klinkende Cyrus FM7 tuner op de analoge Ziggokabel.

Die FM Cyrus tuners zie je regelmatig te koop op Marktplaats en Hifi.nl (100-150 euro)
Modellen zijn FM6, FM7, FM 7.5 en FMX (is de laatste uitvoering)
Wel kopen met afstandsbediening, anders is je zenderselectie klein!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

frits marantz

Je kunt ook eens kijken naar een Denon DNP 720ae. Zowel FM als internet radio. Leuke en goed werkende combi. :worship:

Dolby

En als extra ook nog een streamer. Zit nu lekker te luisteren naar muziek via de Denon en een Nas.

Mvrgr, Peter

conqubite

Ik heb nog een hele goede Onkyo T4700 liggen. Was een van de top tuners uit de high end Integra lijn van Onkyo. Staat op zolder en mag ook weg als er een liefhebber is.