rekening loodgieter

Started by jeepee, July 15, 2017, 13:49:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerard1

Technische vakmensen met liefde voor het vak bestaan niet meer. Je betaalt vaak veel voor slecht en haastig werk.
Beter een enthousiaste beun de haas proberen te vinden, met liefde voor het vak.

jeepee

Quote from: gerard1 on July 19, 2017, 23:06:23
Technische vakmensen met liefde voor het vak bestaan niet meer. Je betaalt vaak veel voor slecht en haastig werk.
Beter een enthousiaste beun de haas proberen te vinden, met liefde voor het vak.
Nou, ik breng mijn auto naar een eenmansbedrijfje, 'De Laatste Halte', maar die man is fantastisch. Ok je betaalt wel iets van 55 per uur maar dat lijkt mij normaal gezien het feit dat hij daar ook zijn garage van moet betalen. Maar je ziet gewoon dat hij van die auto's houdt. Mijn inmiddels iets van 19 jaar oude Citroen Xantia houdt hij nog lopend tegen redelijke prijzen. En het is gewoon fijn om te zie dat iemand met veel kennis en liefde zich met zijn vak bezig houdt.

Erik

Quote from: jeepee on July 19, 2017, 17:33:31
Te veel gedoe, daar heb je misschien gelijk in. Maar lesgeld? Dat je bij de volgende loodgieter bij elke stap moet vragen, en rekent u voor het halen? Wordt een kwartier afgerond naar een half uur? Dat is allemaal bijna niet te doen, vind ik.
Het is meer een soort bingo, proberen tot er een goede loodgieter uit komt.
Overigens de man die ik nu heb, is het goedkoopst. Rekent geen voorrij kosten, fixte het probleem binnen een half uur en vroeg toen heel bescheiden of hij een uur mocht rekenen, waar ik natuurlijk de redelijkheid wel van inzag. (45 euro) Dus er zijn nog wel goede.
Maar het blijft me enorm tegen de borst stuiten dat ik uiteindelijk voor een onderdeel dat niet hoefde te worden vervangen ipv 65 euro dus bijna 150 moet betalen omdat meneer een uur brengen en halen rekent. Als ik dat weer een keer opschrijf wordt ik eigenlijk steeds bozer. Maar dat is natuurlijk zinloos en beter dus slikken en dokken.
Klopt het is meer dat jij komt met antwoord bij loodgieter en hij komt dan weer met reactie en dat gaat zo maar door want hij wil geen schuld bekennen dat kost je hoop tijd en frustratie. En van die gasten win je meestal niet of je nou dreigt of rechter erbij haalt als ik soms op tv zie dat gaat dan om bedragen van soms tienduizenden euro's.

Om je een voorbeeld te geven over wat je kan tegenkomen ik heb vroeger klussen uitbesteed via werkspot, goed mn huiswerk gedaan alleen degenen gekozen met hele veel goede recensies en dan wil je niet weten hoeveel bagger daar nog tussen zat. Heb er 1 goede loodgieter aan overgehouden. De rest varieerde van zo dom als achterend van een varken tot kleine oplichters en zelfs dieven.
De mooiste was een metselaar die van verre kwam met grote bus vol gereedschap om gat dicht te metselen in buitenmuur van verwarming had net 1 steen te weinig bij zich. Of ik er misschien nog eentje had liggen? ja hij wilde liever niet teveel meenemen en had gerekend op 9 bakstenen   :crazy:
Hij halve dag door adam gereden op zoek naar baksteen  ;D gamma heeft ze blijkbaar niet.
Achteraf was het nog slecht afgeraffeld werk had me die 90 euro beter bespaard en zelf gedaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

gerard1

#28
Quote from: jeepee on July 19, 2017, 23:22:08
Nou, ik breng mijn auto naar een eenmansbedrijfje, 'De Laatste Halte', maar die man is fantastisch. Ok je betaalt wel iets van 55 per uur maar dat lijkt mij normaal gezien het feit dat hij daar ook zijn garage van moet betalen. Maar je ziet gewoon dat hij van die auto's houdt. Mijn inmiddels iets van 19 jaar oude Citroen Xantia houdt hij nog lopend tegen redelijke prijzen. En het is gewoon fijn om te zie dat iemand met veel kennis en liefde zich met zijn vak bezig houdt.

Yep, 1 van de laatste der Mohicanen

Echt het is heel droevig gesteld, scholing op een vak met de handen is zo goed als afgeschaft in nederland.
Pluk je nu de vruchten van.

Een vak met je handen werd/word ook altijd slecht betaald, hard werken en bestraft worden.
Nu krijg je een zzper die niks kan en betaal je de hoofdprijs.
( uitzonderingen daargelaten )

mrrepel



Soortgelijk verhaal en de reden dat ik niet naar de QuickFit ga. Als je voor twee nieuwe banden gaat is er volgens hun ook altijd iets aan de uitlaat en remmen.

Liever naar die spaarzame vakman die eerlijk voor zijn geld werkt.

minplus

Quote from: jeepee on July 19, 2017, 23:22:08
Nou, ik breng mijn auto naar een eenmansbedrijfje, 'De Laatste Halte', maar die man is fantastisch. Ok je betaalt wel iets van 55 per uur maar dat lijkt mij normaal gezien het feit dat hij daar ook zijn garage van moet betalen. Maar je ziet gewoon dat hij van die auto's houdt. Mijn inmiddels iets van 19 jaar oude Citroen Xantia houdt hij nog lopend tegen redelijke prijzen. En het is gewoon fijn om te zie dat iemand met veel kennis en liefde zich met zijn vak bezig houdt.

Ze zijn er echt nog wel. M'n verwarmingsketel heb ik laten regelen door een firma die een steengoeie monteur heeft voor het onderhoud.

Ik weet niet of ik hier garages mag noemen (zou voor dergelijke mensen graag reclame maken) maar ik weet hier een paar erg goeie in de omgeving, 1 voor Citroën en 1 voor alle merken. Bij die laatste heb ik m'n 16 jaar oude Xantia in onderhoud (ook al heeft dat ding zelden wat) en ook de iets jongere Peugeot.
Ook m'n kinderen uit de randstad en Zuid-Nederland brengen de auto hier om dezelfde reden.

Maar het is zoeken en als je de juiste gevonden hebt, zuinig op zijn. Geldt ook voor artsen, therapeuten, tandartsen, loodgieters en noem maar op.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Jinsu

Hier precies hetzelfde, af en toe moet je gewoon een beetje geluk hebben.
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

martin778

#32
Ach, al die kleine reparaties probeer ik altijd zo veel mogelijk zelf te doen, zowel bij mijn wagen als de PC en andere elektronica.
Lampjes of kant en klare onderdelen vervangen doe ik dus zelf, eerst rustig wat tutorials op Youtube bekijken en je weet al snel hoe je iets moet vervangen en aan de slag.

Punt is - altijd prijsopgave VOORAF. Meneer rekent bijv. een vast bedrag van €150 incl. onderdelen voor vervanging van een bepaald onderdeel en dan interesseert het mij niet of hij er 30 minuten mee bezig is of eerst in Abu Dhabi de onderdelen moet halen.

Wij hebben ooit 2 Polen hier gehad die een paar (werkelijk 4-5) draadjes van de vloerverwarming moesten strippen en vastschroeven aan een nieuwe schakelaar die wij al zelf hebben gekocht. 20 minuten bezig geweest en hebben die minkukels 60 euro gerekend, omdat ze met hun tweeen waren, dit is pas oplichterij pur sang.
Sindsdien is het altijd van "Wat gaat het totaal kosten" en een duidelijk Ja/Nee antwoord. Oostblok techneuten hoeven wij ook niet meer  :D

Erik

En dan nog ik heb hier aan voorkant dubbelglas laten zetten. Moest HR plus zijn of zo stond duidelijk in advertentie die ik had gezet. Na aannemen bod nog eens gevraagd of het glas wel HR was.
Ja dat was zo.
Zag ik bon staan bij afrekening isolatie glas. Fabriek gebeld bleek het idd normaal.dubbelglas te zijn.
Voor hem paar tientjes lagere prijs voor mij zeven jaar langere terugverdientijd.

Je kan nog zo goed alles checken je kan niet alles afdekken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tjeb

Quote from: gerard1 on July 19, 2017, 23:06:23
Technische vakmensen met liefde voor het vak bestaan niet meer. Je betaalt vaak veel voor slecht en haastig werk.
Beter een enthousiaste beun de haas proberen te vinden, met liefde voor het vak.

Quote from: gerard1 on July 20, 2017, 06:24:01
Yep, 1 van de laatste der Mohicanen

Echt het is heel droevig gesteld, scholing op een vak met de handen is zo goed als afgeschaft in nederland.
Pluk je nu de vruchten van.

Een vak met je handen werd/word ook altijd slecht betaald, hard werken en bestraft worden.
Nu krijg je een zzper die niks kan en betaal je de hoofdprijs.
( uitzonderingen daargelaten )

En die vakmensen met liefde voor het vak vindt je alleen als beun de haas?

Marokanen zijn slecht?
Water is blauw?
Iemand met verstand van computers is een nerd?

:popcorn:

gerard1

#35
Quote from: Tjeb on July 22, 2017, 07:33:01
En die vakmensen met liefde voor het vak vindt je alleen als beun de haas?



:popcorn:

Lezen is een vak :popcorn:
Maar inderdaad, vakmensen worden zeldzamer en helemaal degene met liefde voor het vak. ( in de airco branche is het wel goed voor elkaar )
Ook moet tegenwoordig alles heel haastig, wat ook 1 van de redenen is.

Tjeb

Klopt, lezen is een vak, maar schrijven ook.. ^^

Het staat er nota bene 2x.... dat vakmensen met liefde voor het vak niet meer bestaan, daarna vermeld je dat je beter een beun de haas met liefde voor het vak kunt kiezen...

Je zou ook nog kunnen lezen dat er ook onder de beunhazen geen vakmensen bestaan, of dat er alleen nog vakmensen onder de beun de hazen te vinden zijn..
Lastig interpreteren met zoveel tegenstrijdigheden.....  :blink:

Nu maar weer ontopic over de problemen met de geiser...... :) 

gerard1

#37
 Uitzonderingen daargelaten lees ik toch echt. :popcorn:

Nu maar weer ontopic over de problemen met de geiser...... :)

Tjeb

#38
Dan komt het toch weer op schrijven aan,

Dit staat er:

QuoteEen vak met je handen werd/word ook altijd slecht betaald, hard werken en bestraft worden.
Nu krijg je een zzper die niks kan en betaal je de hoofdprijs.
( uitzonderingen daargelaten )

De uitzondering slaat dus alleen op de ZZP'er die niets kan en waar je de hoofdprijs voor moet betalen.

Je hebt dus geschreven dat er soms nog ZZP'ers te vinden zijn die:
- Wel iets kunnen
- Niet de hoofdprijs rekenen
- Een combinatie van de twee bovenstaande

Uitzondering betekend dat ze erg schaars te vinden zijn..
Vakmensen in loondienst met liefde voor hun vak bestaan dus niet meer....

Stelligheden verkondigen die niet kloppen, erop gewezen worden en daarna het welbekende "dodging" toepassen is niet zo chique...

gerard1

#39
Is goed tjep, prettig weekeind.

Tjeb

Is goed Gerart, jij ook..

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gerard1