Nieuwe speakers

Started by Timmetjee22, July 15, 2017, 13:40:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timmetjee22

Goedemiddag forum leden,

Ik zit al enige tijd naar andere speakers te kijken.
Nu ben ik al een paar keer naar Hifi Klubben geweest in Almere.

Ik heb daar vervolgens advies gevraagd maar krijg daar niet echt een duidelijk antwoord op.
Mijn opstelling zoals die nu is is als volgt:

Vincent SV-238
Marantz CD 6004
Cambridge Audio Dac Plus

De speakers die er momenteel opstaan zijn de B&W CM8 en de B&W DM604 ( deze zijn van mijn vader )
Ik wil mijn set gaan upgrade d.m.v nieuwe speakers.
De 604's gaan weer terug naar mijn vader en misschien dat ik de CM8 in de verkoop doe, ben ik nog niet over uit.

Ik heb tevens ook nog een HT set.
Hier staan de speakers op aangesloten.

Natuurlijk weet ik dat het een kwestie van smaak is en wat je hoort.
Maar ik zit bijvoorbeeld al te twijfelen tussen een 2 of 3 weg systeem.
Dan heb ik het nog niet eens over het merk zelf.

Hebben jullie advies voor mij wat ik het beste zou kunnen beluisteren?

Speakers die zeker mijn aandacht trokken tot nu toe zijn:

Dynaudio Excite X38 ( Heb ik nog niet gehoord )
B&W CM10 ( Heb ik eens beluisterd op een Cambridge, echter was de versterker niet krachtig genoeg deze aan te sturen )
Sonus Faber ( Iemand een advies welke type? )

Ook lees ik veel over Millon, heeft iemand daar ervaring mee??

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden.

Spijkie

Vincent is n mooie versterker. Advies zou zijn om 2 of 3 weg los te laten en je budget vast te stellen, beter n goede 2 weg dan n mindere 3 weg.

Ik heb met xanadu en dynaudio op Vincent gedraaid toen xanadu nog dynaudio units gebruikte, klonk erg lekker!

Lekker blijven luisteren met speakers binnen je budget.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Brammus

Hoi Tim,

Zelf heb ik een aantal keren de fout gemaakt te grote vloerstaanders te kopen voor mijn ruimte. Nederlandse huiskamers zijn regelmatig te klein voor een top of the line vloerstaander. In een vaak grotere luisterruimte bij je dealer valt dit niet op en produceren deze natuurlijk het meest volle geluid. Thuis kun je het laag met DSP onder controle houden of de poorten dichtstoppen. Maar zo kun je ook meer laag toevoegen door je kleinere vloerstaander of monitor dichter bij de achtermuur te plaatsen.

Thuis luisteren en veel schuiven met/of wisselen van je speakers is het enige dat je kunt doen om duidelijk te krijgen wat bij je smaak en ruimte past.

Wat betreft Millon kan ik zeggen, ga er eens langs. Ik ben er samen met mijn pa in Oosterhout erg netjes ontvangen. Hun Cobra 4s kreeg ik zo mee om thuis te proberen en deze deed het in mijn ruimte van ongeveer 25m2, naar mijn smaak, erg goed. Meer dan voldoende laag uit een zeer slank design. Let wel, in mijn ruimte. In de 2x zo grote ruimte van mijn pa was er totaal geen laag. Ook is de luisterpositie daar vrij van de achtermuur terwijl ik er pal tegenaan zit. Wederom bepaalt de akoestiek. Een groter model zal het hier waarschijnlijk beter doen.

Enkel om hun uiterlijk heb ik ze terug gebracht. Te kitscherig naar mijn smaak.

Dus vooral thuis luisteren is het beste advies dat ik, en vele anderen hier, kan geven. Daarom vind ik tweede hands kopen ook zo ideaal. Op deze manier kun je tegen een minimale investering maximaal testen om vervolgens snel tot een voor jou bevredigende set te komen.

En het is nog leuk en leerzaam ook.

Succes met je zoektocht.

Gr. Bram.





Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Timmetjee22

Super bedankt Spijkie en Brammus voor jullie reactie.
Ik ga eens kijken en luisteren naar de speakers, en desnoods vragen of ik ze bij mij thuis neer kan zetten.
Zelf slaap ik op zolder en heb ik best wel de ruimte.

Het is zo lastig, zeker omdat sommige dealers je niet de mogelijkheid geven de speakers thuis te beluisteren.
Ik ga dan toch ook maar is wat kleinere speakers beluisteren.
De Vincent is zeker een fijne versterker:)

frank2

Als je een budget hebt bepaald ga luisteren bij forumleden die dat budget in speakers hebben gestopt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Timmetjee22

@ frank2, ik heb inderdaad mijn budget wel vastgesteld.
Nu eens kijken wie wat heeft staan.

Wil diverse speakers beluisteren, en eigenlijk om te beginnen met een 2 weg systeem.
Mocht dat toch niet bevallen dan kan ik altijd groter gaan.

Brammus

Could this be your lucky day?

Op het moment heb ik hier een paar 2-weg en 3-weg luidsprekers staan. Wel te verstaan de Driade D120 (2-weg) en Audio Physic Yara 2 superior (3-weg)

Doen het allebei erg lekker in mijn ruimte. Je bent welkom om een keer in Tilburg te komen luisteren mocht je willen. Er komt een setje te koop. Kan zelf helaas nog niet kiezen. [emoji4]

Stuur bij interesse maar een PM.

Gr. Bram.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Ennuh... 3-weg is niet per definitie groter. De Yara's zijn kleiner dan de Driade.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Timmetjee22

@brammus, kunt u mij meer vertellen over het karakter van de speakers?
Daarmee bedoel ik, klinken deze warm, schel etc?

Ik ken eerlijk gezegd beide merken niet, maar dat geeft niet.
Heeft u dan ongeveer een richtprijs in gedachten voor de speakers?

Ben overal aan het kijken waar ik kan.

ik hoor het graag.

Brammus

Quote from: Timmetjee22 on July 15, 2017, 21:08:45
@brammus, kunt u mij meer vertellen over het karakter van de speakers?
Daarmee bedoel ik, klinken deze warm, schel etc?

Ik ken eerlijk gezegd beide merken niet, maar dat geeft niet.
Heeft u dan ongeveer een richtprijs in gedachten voor de speakers?

Ben overal aan het kijken waar ik kan.

ik hoor het graag.
Kom eerst maar eens luisteren. Dat zegt meer dan 1000 woorden.

Ze hoeven nog niet weg. Ik wil je enkel de kans geven om je te oriënteren. En je laten luisteren in een huiskamer omgeving.

Mocht je ergens helemaal weg van zijn dan is er eventueel wel wat te bespreken.

Je zult merken dat een luidspreker echt niet groot/duur hoeft te zijn voor een mooi compleet geluidsbeeld.

Gr. Bram.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Rowdy

Bij mij in Oss kun je eventueel luisteren naar Triangle Comete 30th Anniversary op een Regs Brio versterker. Deze zijn niet te koop.

mijkie

ik heb hier een 3-weg staan, in een 2-weg kastje, een setje Elac Uni-fi

zolang ik ze heb, altijd welkom !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

N1v3K

En in Eindhoven kun je komen luisteren naar een 3-weg vloerstaander  :laugh:
Revel Performa3 F206

Brammus

Rondje Brabant dus... [emoji2]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

mijkie

via Noord-Holland dan Bram :)
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Brammus

Quote from: mijkie on July 15, 2017, 23:49:12
via Noord-Holland dan Bram :)
Uiteraard Mike [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mitch--

Quote from: mijkie on July 15, 2017, 23:49:12
via Noord-Holland dan Bram :)

mocht je in Shanghai zijn ben je ook hier welkom ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

patsijb

gewoon vragen of je ze in de winkel kan beluisteren waar ze ze hebben staan op eigen spullen
mogelijkheid vragen voor thuis beluisteren

ik zou nog n reserve erop gooien op je budget zodat als iets langs komt wat je smaak is maar net iets duurder krijg je spijt als je daar niet voor gaat

frank2

#18
Wat is je budget?

Je mag ook hier komen luisteren, gisteren nog een paar mensen hier gehad die graag mijn speakers wilden beluisteren. Eentje heeft ze meteen besteld bij de dealer, die ook hier aanwezig was. Volgens de dealer zijn er geen betere speakers onder de 10.000€. lijkt mij een beetje grootspraak maar ze zijn wel erg goed. En ze kosten afhankelijk van de uitvoering rond de 3800€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Spijkie

Goede vraag van frank2, op t forum kunnen we meer richting geven als je het budget neerzet  ;D
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mijkie

Quote from: Mitch-- on July 16, 2017, 05:15:41
mocht je in Shanghai zijn ben je ook hier welkom ;) hehe

internationale hulp geboden  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Timmetjee22

Super, wat een reacties!!!!
Ik ga zeker wat plannen met mensen. Bedankt voor de reacties!!

Mijn budget zal zo rond de 3 a 4000 euro zijn.

Timmetjee22

Wat misschien nog wel handig is om te vertellen is dat de speakers ook mee moeten doen in de HT set.
De DM604 van mijn vader staan nu als front en de CM8 staan achter.

Ik vind het super lastig, de een zegt bijvoorbeeld koop de 805 D3 met een sub en de ander zegt neem een vloerstaander.
Hebben jullie nog tips hiervoor?

Cobraatje

Als je graag een vloerstaander wilt en geen last wilt hebben van baspoorten dan is GoldenEar een goede optie.
Werkt met passieve radiatoren en daardoor zeer makkelijk plaatsbaar. Qua looks is er fraaier, maar klinken erg fraai en big bang for tha bucks.

frank2

#24
Ja de speakers die ik heb, heb je absoluut geen sub nodig. Ik gebruik ze ook voor surround. Maar zelf beoordelen is het beste. En ja speakers aanschaffen is zeer moeilijk vind ik, ik geef je een tip: zorg ervoor dat je ze eerst thuis mag beluisteren, mag dat niet ga je naar een ander, thuis luisteren moet je echt doen dan pas weet je hoe het bij jouw klinkt.

Ik heb mijn ushers be10 van ongeveer 14000€ voor de speakers van 3800€ weggedaan omdat mijn huidige speakers beter klinken, nu zeggen bedragen zeker niet alles maar het is wel een indicatie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren