Twee spelers als alternatief voor Oppo BDP-203

Started by Gerbrand, July 15, 2017, 00:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerbrand

Hoi,

Mijn Oppo BDP-83 (regiovrij) begint het langzaam te begeven. Een bekend euvel: het laatje wil niet  meer open. Nu heb ik  nogal wat BluRays uit de VS, dus ik moet een regiovrije Bluray speler hebben. Daarnaast lijkt het mij leuk om hiermee ook over te gaan naar 4K (ik heb al een 4K schijfje... ).

Als ik dit allemaal in een apparaat wil hebben, kom ik volgens mij bij de Oppo BDP-203 uit met een region free mod. Klopt dat?

Nu dacht ik: is het niet goedkoper om twee apparaten aan te schaffen. Een gewone BD speler uit Nederland en (bijvoorbeeld) een UHD BD speler uit de VS. Of omgekeerd. UHD schijven zijn namelijk regio-vrij. Dan stop je de UHD disks in de UHD speler en de BD disks in de speler met de juiste regio. Werkt dat? Volgens mij ben je dan voor de helft van het geld van een Oppo klaar.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Kjelt

Zou op zich moeten werken als je zeker weet dat de voeding universeel is (100-240V) wat meestal wel het geval is. Reken wel de douane en inklaringskosten en btw mee voor je je rijk rekent en wat doe je bij defecten? Heen en weer sturen naar de US kan behoorlijk oplopen.

Richard70…

Ik vraag me af of je dan ook de kwaliteit van de oppo krijgt
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jeepee

Kan je niet beter dan dat laadje van de Oppo laten repareren. Dat lijkt me een makkelijke en goedkope oplossing.

rexp

Of koop een regiovrije Oppo tweedehands, en een nieuwe UHD speler...

Ik heb een tijdje met twee spelers gespeeld (ik heb ook veel US schijfjes), maar wilde uiteindelijk toch een enkele speler.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Gerbrand

Quote from: Kjelt on July 15, 2017, 13:12:23
Zou op zich moeten werken als je zeker weet dat de voeding universeel is (100-240V) wat meestal wel het geval is. Reken wel de douane en inklaringskosten en btw mee voor je je rijk rekent en wat doe je bij defecten? Heen en weer sturen naar de US kan behoorlijk oplopen.
Ik zou de speler ook meenemen uit de VS, maar ik begrijp je punt.

Ik zag trouwens dat de Samsung ook regiovrij te maken is. Misschien kijk ik daar eens naar.

Gerbrand

Verstuurd vanaf mijn SM-T713 met Tapatalk

Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

Masterkale

Er zijn ook mogelijkheden om de udp-203 alles af te laten spelen zonder regiomod. Maar dat mogen we verder niet bespreken opnhet forum :)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Jeroen Top

Dag Gerbrand,
Je redenering klopt maar ik zou hier nooit voor kiezen. Maar ik gebruik m dan ook heel veel om mijn digitale bestanden (audio en video) te streamen.
Groet, Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Set 1: Denon X2000, KEF 3005 SE (5.1), Monitor Audio Bronze
Set 2: Sonos Connect:AMP Magna Mod, Anthony Gallo A'Diva SE, Rel T5

Gerbrand

Quote from: Jeroen Top on July 16, 2017, 20:58:56
Dag Gerbrand,
Je redenering klopt maar ik zou hier nooit voor kiezen. Maar ik gebruik m dan ook heel veel om mijn digitale bestanden (audio en video) te streamen.
Groet, Jeroen

Ik heb een Shield TV om te streamen. Dus voor mij gaat het alleen om de schijfjes.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900