Kleur probleem bij een Sony HW30ES SXRD projector

Started by Franky P., July 9, 2017, 17:47:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky P.

Ha mensen,

Dit weekend heb ik voor weinig geld een HW30ES projector op de kop kunnen tikken.
De projector was zo goedkoop, omdat er een zichtbare verkleuring in het beeld zit (dit was ook bekend bij aankoop).
Ik heb geprobeerd er een foto van te maken.
Het laat zich omschrijven als een rozige gloed langs te rechter rand van het beeld en ook aan de linker kant:
vanuit de linker bovenhoek in een bocht naar beneden.
Op de foto lijkt er ook een groene waas aanwezig, maar die zie ik niet met het blote oog, dan is het puur wit met dat roze.

De projector heeft zo'n 1300 uur gedraaid met deze lamp en heeft gehangen in een ruimte waar veel gerookt wordt.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is, en of dit te fixen is?
Is dit hoe een kapot (blauw) paneel er uit ziet? Of is het een kwestie van de projector laten schoonmaken?
Ben ook wel benieuwd naar de kosten.

Op zich is het niet heel storend en dus is de PJ best prima te gebruiken, alleen bij totaal wit beeld is het heel prominent aanwezig

Ik hoor het graag
mvrgr
Frank

HJ

Zou het mss rookaanslag op het sxrd paneel kunnen zijn?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Franky P.

Quote from: hans. on July  9, 2017, 19:03:20
Zou het mss rookaanslag op het sxrd paneel kunnen zijn?

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
Zou je denken inderdaad, maar heb ook gehoord dat het optische deel van deze projector afgesloten is, meer iig dan bij bv Epson

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Franky P.

Quote from: reza on July  9, 2017, 21:29:38
Panel alligment niet meer op elkaar?
Ik heb de alignment vanuit menu (softwarematig neem ik aan) gecheckt, die is nu zo goed als me lukte (komt m'n CRT ervaring toch van pas )
Daarmee is het niet weg

reza

Ik heb het ook een keer mee gemaakt met een Sony en toen waren het echt de panelen...
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Dit is eigenlijk altijd een kwestie van panelen wisselen
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Franky P.

Quote from: reza on July  9, 2017, 22:27:33
Ik heb het ook een keer mee gemaakt met een Sony en toen waren het echt de panelen...
Goed om te weten, was op zoek naar mensen die het bij de hand hebben gehad
Heb je een idee van de reparatie kosten? (evt in PB)

Franky P.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  9, 2017, 22:31:50
Dit is eigenlijk altijd een kwestie van panelen wisselen
Kan je me een idee geven van de kosten Frank? Evt in PB?

J.A.F._Doorhof

Beste is even met ons te mailen dan zoeken we het uit.
Van Epson is het erg duur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Franky P.

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2017, 09:16:04
Beste is even met ons te mailen dan zoeken we het uit.
Van Epson is het erg duur.
Doe ik!
tnx

Franky P.

Ter info: ik heb inmiddels mailcontact gehad met ITC (Frank en Annewiek), het probleem is voorgelegd aan de reparatie-afdeling (incl bovenstaande foto) en het probleem lijkt nu te zitten in stof/rook aanslag op de panelen.
A.s. zaterdag breng ik de PJ naar Emmeloord voor reparatie  :clapping:
Mvrgr Frank

Erik

Zou leuk zijn hé als je zo een betaalbare projector krijgt.
Succes vooruitzicht ziet er goed uit in ieder geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Franky P.

Quote from: Erik on July 12, 2017, 15:45:34
Zou leuk zijn hé als je zo een betaalbare projector krijgt.
Succes vooruitzicht ziet er goed uit in ieder geval.
Tnx! Zou zeker mooi zijn! En als het niet lukt is het nog steeds een prima plaatje voor 't geld

Fox

lijkt erg op de Lcos burn-in bij de panelen  :google:

Franky P.

Quote from: Fox on July 14, 2017, 10:44:09
lijkt erg op de Lcos burn-in bij de panelen  :google:
Beste Fox,

Ik heb even gegoogled op "LCOS Burn-in" en de threads die ik kan vinden, o.a. op AVSforum, geven aan dat LCOS / D-ILA / SXRD (in principe verschillende merknamen voor dezelfde techniek) geen last hebben van permanente burn-in, hooguit tijdelijke "retention"
Maar dit is al wel langer

Mvrgr
Frank

Fox

https://www.google.nl/search?q=lcos+projector+optical+block+burn+in&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwifqOb9yovVAhUHKFAKHQpiBigQsAQIIQ&biw=1536&bih=719

kijk hier eens, kan ook wat anders zijn  :notify:


Quote from: Franky P. on July 14, 2017, 11:31:19
Beste Fox,

Ik heb even gegoogled op "LCOS Burn-in" en de threads die ik kan vinden, o.a. op AVSforum, geven aan dat LCOS / D-ILA / SXRD (in principe verschillende merknamen voor dezelfde techniek) geen last hebben van permanente burn-in, hooguit tijdelijke "retention"
Maar dit is al wel langer

Mvrgr
Frank

jeroens1983

Heey Frank,  de oude eigenaar hier van de HW30ES,  ben je er gisteren nog verder mee gekomen,  ben erg benieuwd of de beamer gerepareerd kan worden.


Franky P.


Quote from: Fox on July 15, 2017, 17:20:56
https://www.google.nl/search?q=lcos+projector+optical+block+burn+in&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwifqOb9yovVAhUHKFAKHQpiBigQsAQIIQ&biw=1536&bih=719

kijk hier eens, kan ook wat anders zijn  :notify:
Interessant leesvoer! Je zou zeggen dat Sony heeft geleerd van het drama met de RPTVs
Hopelijk is het iets anders bij de projector
Had ook nog deze gevonden:
http://www.dtvforum.info/topic/168218-rebuild-of-my-sony-sxrd-ks70r200a-optical-block/?page=2

Quote from: jeroens1983 on July 16, 2017, 10:23:44
Heey Frank,  de oude eigenaar hier van de HW30ES,  ben je er gisteren nog verder mee gekomen,  ben erg benieuwd of de beamer gerepareerd kan worden.
We gaan het meemaken, heb de PJ gisteren naar ITC gebracht en ze gaan er op z'n vroegst dinsdag mee aan de slag
Mooi dat 't gelukt os lid te worden van 't forum, en welkom!
Al een HW55 gekocht?

Mvrgr Frank

HJ

Veel sonys hebben last van degradatie van de panelen. De zwart waardes worden dan steeds slechter, het zwart wordt grijs. Maar voor zover ik weet is dit toch iets anders.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


jeroens1983

Quote from: Franky P. on July 16, 2017, 14:23:43
Interessant leesvoer! Je zou zeggen dat Sony heeft geleerd van het drama met de RPTVs
Hopelijk is het iets anders bij de projector
Had ook nog deze gevonden:
http://www.dtvforum.info/topic/168218-rebuild-of-my-sony-sxrd-ks70r200a-optical-block/?page=2
We gaan het meemaken, heb de PJ gisteren naar ITC gebracht en ze gaan er op z'n vroegst dinsdag mee aan de slag
Mooi dat 't gelukt os lid te worden van 't forum, en welkom!
Al een HW55 gekocht?

Mvrgr Frank

Heey Frank, Helaas nog geen nieuwe beamer weten te bemachtigen, De Hw55es op het forum zou ik graag willen kopen maar heb nog geen reactie terug ontvangen,  En ik zag dat de beamer in belgie wordt aangeboden en hij moet worden opgehaald is dat nu niet echt handig :(
ben dus aan het zoeken naar een vervanger voor de hw55es,  misschien maar een topic aan wagen.

Groeten Jeroen

Franky P.

Quote from: jeroens1983 on July 23, 2017, 23:57:11
Heey Frank, Helaas nog geen nieuwe beamer weten te bemachtigen, De Hw55es op het forum zou ik graag willen kopen maar heb nog geen reactie terug ontvangen,  En ik zag dat de beamer in belgie wordt aangeboden en hij moet worden opgehaald is dat nu niet echt handig :(
ben dus aan het zoeken naar een vervanger voor de hw55es,  misschien maar een topic aan wagen.

Groeten Jeroen
Hoi Jeroen,
Zag op MP dat iemand een HW50ES aanbiedt, wel inclusief een complete thuisbios maar wie weet wil hij hem ook wel los verkopen?
Mvrgr
Frank

jeroens1983

Quote from: Franky P. on July 24, 2017, 13:17:26
Hoi Jeroen,
Zag op MP dat iemand een HW50ES aanbiedt, wel inclusief een complete thuisbios maar wie weet wil hij hem ook wel los verkopen?
Mvrgr
Frank

Had hem gezien en ook al naar geïnformeerd maar helaas word de beamer niet los verkocht,  De hw55 van het forum is helaas verkocht dus ik moet echt weer even op zoek.
Er staat ook een HW40es te koop op marktplaats maar dat is niet bepaald een echte update t.o.v de HW30.  JVC schijnt het met DLA ook wel erg goed te doen maar hang toch
nog steeds wel meer naar een Sony.
Is er al nieuws over de HW30 trouwens?  ben nog steeds erg benieuwd.

Groeten