Wireless RCA?

Started by zoldar, July 7, 2017, 15:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zoldar

Dag allen,

Nu mijn nieuwe huis is opgeleverd en de vloer ed er in liggen wil  ik  eigenlijk niet meer aan kabelgoten ed.

Zijn er bij jullie Wireless Audio overdracht oplossingen bekend waarmee ik  bijvoorbeeld de achterspeakers met een losse EV en Wireless RCA aan zou kunnen sturen.

Ik heb dezelfde vraag voor een goedkope maar goede wireless HDMI.

Suggesties?



Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mokumer45

Ja, wireless audio overdracht voor speakers bestaat, o.a. bij Teufel. Ik zou via Google eens zoeken. Of het ook voor HDMI bestaat? Geen idee!
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

zoldar

thanx. best interessant. Dit is een wireless EV met een zender aan de reciever zijde.

Ben ook op zoek naar zuiver een Wireless RCA - RCA.

Denon heeft in de pro audio hoek (thomann) een oplossing. Vreemd dat er hier zo weinig van te vinden is.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Mokumer45

Ja, uiteraard. Ik zou geen andere manier kunnen bedenken om de output van een versterker op een andere wijze bij (achter) speakers te kunnen krijgen zonder kabels. Daar zal altijd een zender en een ontvanger bij gebruikt moeten worden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

konijntje

DVDO maakt een mooi kastje de Air3c voor draadloos HDMI. Ik heb er een staan en het werkt bijna foutloos. Ik heb heel soms eens per film een dropout dan moet hij de verbinding even opnieuw opzetten (gaat automatisch en duurt ongeveer 7 seconden). Waar je wel tegen moet kunnen is de hoge piep die de kastjes maken (als je wat ouder bent hoor je dit ws niet meer). In de VS kosten ze 150$ maar in NL 250€..


Pinda13

Quote from: konijntje on July  8, 2017, 18:13:52
DVDO maakt een mooi kastje de Air3c voor draadloos HDMI. Ik heb er een staan en het werkt bijna foutloos. Ik heb heel soms eens per film een dropout dan moet hij de verbinding even opnieuw opzetten (gaat automatisch en duurt ongeveer 7 seconden). Waar je wel tegen moet kunnen is de hoge piep die de kastjes maken (als je wat ouder bent hoor je dit ws niet meer). In de VS kosten ze 150$ maar in NL 250€..

Ook gehad en werkt meer dan prima! Dat piepje is wel een klein nadeel, maar als film draait hoor je het niet.
" no loss of fine detail "

konijntje

Quote from: Pinda13 on July 11, 2017, 15:00:17
Ook gehad en werkt meer dan prima! Dat piepje is wel een klein nadeel, maar als film draait hoor je het niet.

Het ligt er wel een beetje aan hoe gevoelig je ervoor bent. Ik hoorde het wel door de film heen. Maar heb het opgelost door een plastic doosje te kopen bij lokale elektra zaak en het zend kastje zit achter mn projectiescherm. Dit helpt wel.

tlbuis

Wat voor plastic doosje bedoel je? Heb je er misschien een foto van?

home@the movies

Marmitek heeft ook een zeer goede draadloze HDMI oplossing, we installeren deze regelmatig. Wel niet de goedkoopste versie gebruiken want die is niet ok.

road rebel

Zonde om een nieuwe vloer te leggen en de kabelproblematiek niet op voorhand aan te pakken.
Voor draadloze HDMI oplossing +1 ik de marmitek producten!

Wil je draadloos luidsprekers gaan aansturen dan kan je ook kijken naar WiSa. JBL en kef hadden ook wireless amplifiers in het verleden. Je leest er nog maar weinig over omdat het grootste marktaandeel van de audiomarkt bestaat uit "draadloze luidsprekers". Passieve luidsprekers worden minder en minder verkocht.