Compleet stereo systeem nieuw of tweedehands. Budget €2000

Started by W.Otter, July 7, 2017, 13:14:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Ik ben voor een kennis even aan het zoeken naar een gebruiksvriendelijk stereosysteem. Het moet er strak uitzien en het budget zal rond de 2000 euro liggen, tweedehands of nieuw maakt niet uit.

Het mag een all in one oplossing zijn zoals bijvoorbeeld sonos of een actieve monitor zoals de kef x300a wireless. Maar ook een conventionele stereo versterker met zuilen is een optie. Het is voor een vrouw dus niet aankomen met rare opzichtige designs. Wat in de smaak viel was een b&w cm5 met bluesound powernode, dit leek mij niet de beste keuze voor dat bedrag en wou even kijken of jullie nog bijdrage kunnen leveren. Dan weet je iig een beetje wat de smaak is!



Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Ja er staat een set tannoy dc10ti tussen van 4500 euro maar dan heb je even een idee van smaak ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

modde239


Rowdy

Bedoel je voor je kennis zoiets:

of toch iets anders?

eric_audio

Ik denk dat die Kef X300a een prima keuze is. Kost je niet meer dan 800 Euro, dus heb je nog genoeg geld over voor een bron. Ik heb die Kefjes voor mijn zoon gekocht, en was verrast over de kwaliteit. Bas is redelijk beperkt (frequentie bereik, niet kwaliteit), maar wat me vooral opviel was de goede plaatsing van instrumenten. Een veel betere 3D afbeelding dan ik zou verwachten voor dat geld.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

W.Otter

Quote from: modde239 on July  7, 2017, 13:27:08
De Teufel Ultima 40 active met een mooie prijs/kwaliteitsverhouding.....

https://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-active-p16060.html

die is ook de revue gepasseerd inderdaad! erg handig dat er hdmi op zit ook! heb je ervaring met deze luidsprekers?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Rowdy on July  7, 2017, 13:54:36
Bedoel je voor je kennis zoiets:

of toch iets anders?

He rowdy!

bedankt voor je reactie! ze zoekt inerdaad een compleet systeem maar niet zoals ze dat in de jaren 80 hadden ;) ze wil echt een compacte alleskunner, vandaar de gegeven opties als sonos of andere actieve luidsprekers. Het liefst met alle nieuwe snufjes als spotify, bluetooth en digitale ingangen. Maar ook een geintregeerde stereo versterker met deze functies is welkom
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

Quote from: eric_audio on July  7, 2017, 16:32:09
Ik denk dat die Kef X300a een prima keuze is. Kost je niet meer dan 800 Euro, dus heb je nog genoeg geld over voor een bron. Ik heb die Kefjes voor mijn zoon gekocht, en was verrast over de kwaliteit. Bas is redelijk beperkt (frequentie bereik, niet kwaliteit), maar wat me vooral opviel was de goede plaatsing van instrumenten. Een veel betere 3D afbeelding dan ik zou verwachten voor dat geld.

dit leek mij inderdaad een geweldig luidsprekertje alleen zit ik met aansluitmogelijkheden, ik heb gelezen dat je middels usb van tv het geluid er wel naar toe krijgt maar dat is ook maar even de gok of je dan de juiste tv hebt.. tevens zul je dan alles via je tv moeten afspelen als spotify en dat betekent dat ie ook altijd aan moet staan. De x300a wireless kwam ook langs die heeft de streaming functie dan goed onder de knie maar nog steeds geen digitale ingang als toslink of spdif
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

W.Otter

zoals het er nu naar uitziet is ze een beetje gevallen voor de B&W CM serie maar ik ben bang dat ze het budget dan even bij moet stellen mocht er versterking bij komen die deze veeleisende serie aan kan sturen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

modde239

Quote from: W.Otter on July  9, 2017, 12:37:57
die is ook de revue gepasseerd inderdaad! erg handig dat er hdmi op zit ook! heb je ervaring met deze luidsprekers?
Nee dat type niet ik heb wel jaren lang Teufel speakers gehad en waren van erg goede kwaliteit.....tevens kan je ze een aantal weken uitproberen en dan weer terug sturen mochten zij niet bevallen.....