Nieuwe cd speler/DAC

Started by JoBBe, July 5, 2017, 14:23:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoBBe

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel opzoek naar een vervanger van mijn huidige DAC (PS audio reference link LS, de ex. van audiofiel ;)) Het analoge geluid, geluidsbeeld en muzikaliteit van deze dac bevallen me prima maar ik wil een stapje hoger.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik enkel een andere dac wil of alles vervang voor een speler. De speler die momenteel op mijn lijst staat is de 390S die heeft geloof ik ook de mogelijkheid om eventueel andere externe bronnen erop aan te sluiten. Ook de No. 35 dac staat op mijn lijst als ook de Spectral SDR 2000. Voor zover ik gelezen heb kunnen de ML's technisch klinken zonder "beleving" ondanks dat ik lovende reviews heb gelezen op internet. Dacht dat dit vooral was als er meerdere ML componenten in de keten zitten, in mijn geval zou het het enige ML apparaat zijn.

Ik besef dat dit wat oudere dac's zijn maar doen in mijn ogen niet onder voor het hedendaagse dac geweld :) Ik kan daar natuurlijk wel naast zitten vandaar mijn vraag hier, hebben jullie nog aanraders? Heb ook wat gelezen over de LINN DS-en die geweldig zouden moeten zijn naast alle NOS dacs, spelers die er zijn. Mijn budget is tot ongeveer 2.500//2.750 euro waarbij ik me vooral op gebruikt aan het oriƫnteren ben.

Ik hoop dat jullie me wat tips en advies kunnen geven.

Bij voorbaat dank voor de moeite :)

Use the SIPS Luke, use the SIPS....

Dirk

#1
dus je zoekt een cd-speler of DAC of een streamer (want dat is de Linn DS die je aanhaalt) en wil "wat advies"...  :)

mijn eerste advies: beslis eerst wat je wil, want 3 bovengenoemde zijn behoorlijk verschillend types toestellen, alhoewel ze deels gelijkelopende technologie aan boord hebben  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Roeland

Hoe veel je er ook over kunt lezen, blijft mijn advies; ga ze luisteren  :music: en uiteraard in je eigen setup

Er zijn veel goede DAC's, maar jij bepaalt wat je mooi vind.

Ik heb zelf veel gewisseld in DAC's en ben uiteindelijk terug gegaan naar de DAC die ik zo veel jaren eerder mooi vond klinken.
(Stello DA 220 MK2)
Das de tweede tip (hou degene die je mooi vindt klinken, want zijn moeilijk daarna te vinden)

Bij mij is het uiteindelijk op headhifi uitgedraaid

Voor streaming is Linn echt een goede en veilige keuze

fasteddie

Wellicht een BMC puredac gecombineerd met dedicated hoofdtelefoonversterker....ik er toevallig  1 te koop....ruim binnen je budget!