Old school eindversterker met VU meters

Started by Rens, July 2, 2017, 19:06:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rens

Voor in mijn garage ben ik op zoek naar een leuke eindversterker (of een hele stereo toren) om een set jamo professional 400 speakers aan te sturen.
Aangezien dat ik niet van plan om honderden euro's uit te geven is het best lastig zoeken. Versterker moet wel VU-meters hebben, analoog of digitaal maakt me niet zoveel uit.

Heb zelf wel wat opties gevonden, sansui, sony midi sets en dergelijke maar wellicht heeft er nog iemand wat tips of iets leuks staan.

Rens.

Contour


Roksan

Kijk eens op Marktplaats bij de versterkers naar Uher. Er staat er eentje met hele grote VU meters te koop
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Rens

Bedankt voor de tip, heb ze al een bericht gestuurd.

MechanicalAnimal

en anders eens een lokale 2dehands audio zaak inwandelen?

er zijn er helaas alleen niet veel meer over van zulke zaken  :nopompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rens

Beetje jammer, van de Uher ontbreekt het binnenwerk van een van de vu-meters en de pootjes zitten er niet onder


Rens

#7
Klopt, moet toch een beetje geluid hebbenals je aan het klussen bent 8)

Maar valt niet mee om wat te vinden, iemand ervaring met Sony v925 of A790?

MechanicalAnimal

is er in de PA hoek niet iets te vinden voor je?

2dehands DAC of pre voor weinig en dan een eindbak met wappers  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Sirius666

#9
Kenwood M1(a)
Kenwood M2(a)

Htdre

Ik was laatst op een beurs. Daar had je een volgens mijnFrans merk met allemaal blauwe VU meters. Heel mooi (vond ik) en relatief niet duur. Merk weet ik helaas niet meer :-(

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Htdre

Die ja! Vond het er mooi uitzien. Alleen niks stond aangesloten op speakers. Dus hoe het klinkt geen idee :-)