Kuro KRP-500a defecte pixels?

Started by xystus, June 30, 2017, 15:42:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xystus

Mijn geliefde Pioneer Kuro KRP-500a heeft kuren  :(

In de bovenste regionen van scherm geeft de Tv bij sommige kleuren flikkerende pixels weer. Het vreemde is dat het dus niet altijd gebeurt, soms is het beeld geheel stabiel, dan krijg ik weer rare, dansende pixels in beeld. Ik heb er een filmpje van gemaakt, aangezien het lastig is uit te leggen:
[vimeo]https://vimeo.com/223772578[/vimeo]

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik zou kunnen doen om het te verhelpen? Of... is dit een teken dat de Kuro het begeeft?  :'(
"I have to return some videotapes"

xystus

update: het vreemde is dat bij een geheel rood/blauw/groen/wit/zwart scherm er niets aan de hand is = 100% stabiel beeld.

Pas als er bijv. in het midden vh scherm een groot rood vlak afgebeeld wordt, er bovenin het scherm die flikkerende pixels ontstaan.
"I have to return some videotapes"

xystus

Helaas heeft niemand me op dit forum verder kunnen helpen tot dusver, maar op andere fora kwamen verschillende mensen tot de conclusie dat dit het "purple snake issue" is. Dit zou op te lossen moeten zijn door in het service-menu de Y SUS aan te passen.. Heeft iemand hier daar ervaring mee?
"I have to return some videotapes"

vik

Misschien niet leuk om te horen maar ik zou dit probleem laten voor wat het is. Indien het budget het toe laat zou ik kijken voor een nieuw scherm.  De kans dat er andere problemen op gaan spelen wordt enkel maar groter. Ik heb zelf ook nog steeds een zwak voor de Kuro's (ex-bezitter) maar er zijn hele mooie schermen te koop die beter zijn als de Kuro.

Een bezoekje van Kebe (repair center Pioneer) kost je echt een vermogen.

Just my two cents  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike