Het oprolbare platte scherm aan de muur IS ER!

Started by donaldk, June 28, 2017, 14:54:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


RicooCardoo

Ik heb op tweakers en homecinemamagazine gelezen dat ie enkel is getoond en nog niet voor verkoop komt  :dry:
Verder wel echt een hele gave tv, helaas voor mij en menig ander onbetaalbaar...

Fox

personen tot 1.70cm  :baaa:

dus niet voor mij  :withstupid:,

noord / brand dit is pure discriminatie !!!!!  :D

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Binky007

Quote from: Erik on June 29, 2017, 01:37:22
Ipv oprolscherm een oprol tv ik ben voor

En dan. Als je klaar bent met kijken rol je je scherm op? ;D
Ik denk dat de meeste mensen hem gewoon laten hangen voor wat het is. Leuk innovatie maar ik denk dat het ook erg belangrijk is wat de uiteindelijke beeldkwaliteit is.
Wat zijn de voor en nadelen?
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

donaldk

#5
LGD is duidelijk shopping for customers.

Koiboy

#6
Inderdaad....mooie techniek maar in de woonkamer heb ik bij voorkeur een vast scherm dat waarschijnlijk ook meer mogelijkheden heeft.
En dan hebben we het nog maar niet over de toekomstige prijs...

donaldk

Jongens hoe krijg je een 100"(+) anders binnen? Even vooruit kijken;-).

blue-eyes

Quote from: Koiboy on June 29, 2017, 23:44:39
Inderdaad....mooie techniek maar in de woonkamer heb ik bij voorkeur een vast scherm dat waarschijnlijk ook meer mogelijkheden heeft.
En dan hebben we het nog maar niet over de toekomstige prijs...

Je denkt binnen de bestaande kaders ;)

TV's gaan alleen maar meer kunnen, ook deze platte waarmee op dit moment zoals je zegt wellicht nog even minder kan. Dat gaat echt wel veranderen :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

papaleo

Quote from: donaldk on June 30, 2017, 04:43:25
Jongens hoe krijg je een 100"(+) anders binnen? Even vooruit kijken;-).
+1
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Als je kijkt naar je projectorscherm dan zie je na jaren dat daar ook stress in het doek komt.
Het op en afrollen gaat gepaard met mechanische krachten, nog niet te spreken over evt ongedierte wat tijdens het oprollen blijft zitten en zorgt voor vlekjes en grotere mechanische spanningen tussen de lagen.
Dit zal denk ik wel problemen geven bij een oled scherm vanwege de enorme hoeveelheid verbindingen die er lopen. Niets zo irritant als een of meerdere aktieve (dode) pixels.
Het zal de toekomst wel worden maar het zal nog wel jaren duren voor deze commercieel en betrouwbaar te koop komen.


Kjelt

Quote from: donaldk on June 30, 2017, 04:43:25
Jongens hoe krijg je een 100"(+) anders binnen? Even vooruit kijken;-).
Op dezelfde manier als ze nu kasten en tweepersoonsbedden van 4meter en groter de kamer in krijgen, in stukjes in een bouwpakket  :)
Gewoon meerdere kleinere panelen met connectoren in en aan elkaar klikken tot één naadloos geheel.

Fox

Quote from: donaldk on June 30, 2017, 04:43:25
Jongens hoe krijg je een 100"(+) anders binnen? Even vooruit kijken;-).

bij mij gaat met gemak een 120" scherm naar binnen, dus laat maar komen, dan stap ik ook over op 4K  :pompom:

papaleo

Quote from: Fox on June 30, 2017, 15:02:02
bij mij gaat met gemak een 120" scherm naar binnen, dus laat maar komen, dan stap ik ook over op 4K  :pompom:
Prijs is onbelangrijk....? ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

Bij een 120" scherm ben ik wel blij als deze kan worden opgerold in het plafond.

Eigenlijk zou je dan wel een sterk blaasmechaniek moeten hebben bij de geul waarin het scherm naar binnen wordt opgerold, dat zowel voor als achter alles van het scherm afblaast.
Maakt wel extra lawaai, maar blaast wel alle mugjes, vliegjes en spinnetjes weg.

Zit wel mijn werk wat in de weg, maar van mij mag het komen hoor. Ga ik gewoon van projectors naar oprolbare OLED systemen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

donaldk

Quote from: Fox on June 30, 2017, 15:02:02
bij mij gaat met gemak een 120" scherm naar binnen, dus laat maar komen, dan stap ik ook over op 4K  :pompom:

Hier krijg ik een 120" LCD niet de bocht om. Door het trapgat gaat helemaal niet, de 30" CRT ging eigenlijk al niet.

Fox

Quote from: donaldk on July  3, 2017, 12:07:56
Hier krijg ik een 120" LCD niet de bocht om. Door het trapgat gaat helemaal niet, de 30" CRT ging eigenlijk al niet.

:withstupid: Heb jij geen ramen/deuren aan de buiten zijde die open kunnen?

Dan met een verhuis lift is het een fluitje van een cent  :D

donaldk

Is dat nieuwe dienst van de KPN reclame, lol.

114.57" x 73.82" x 36.42"

Schuifpui in elke kamer bedoel je! Doos is 187,96 cm hoog en dan ook nog eens 93 centimeter dik, ik zou maar kraan bestellen in plaats van dat lierplateautje.


Kjelt

Er bekruipt mij steeds meer het gevoel dat dit oprolbare scherm puur en alleen voor transport is.
Oftewel als het terplaatse is uitgerold het in een frame wordt gehangen (zachtjes gespannen).
Ik kan me niet voorstellen dat het gemaakt en bestendig is tegen iedere dag op en afrollen, als ik alleen al kijk wat voor krachten er op mijn dunne projectiescherm staan tijdens het op en afrollen.

donaldk

Het is een prototype, geen idee welke status, het heeft/hoe ver van engineer sample/voorserie/serie af zit. In de kleine schermpjes zijn ze wel op SID had BOE een AMOLED op plastic schermpje dat ze maar bleven rollen: https://www.youtube.com/watch?v=tUW1l41T09g.

papaleo

Quote from: donaldk on July  3, 2017, 14:31:13
Het is een prototype, geen idee welke status, het heeft/hoe ver van engineer sample/voorserie/serie af zit. In de kleine schermpjes zijn ze wel op SID had BOE een AMOLED op plastic schermpje dat ze maar bleven rollen: https://www.youtube.com/watch?v=tUW1l41T09g.
Veel interessante nieuwigheden....ik vond het (toekomstige) AMQLED Display, welke ze overigens nog niet operationeel hadden,hoge ogen zal gaan gooien....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox


Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Fox