Brightness (en kleurdiepte) verschillen tijdens afspelen - Epson TW9100W

Started by Hopjesvla, June 27, 2017, 18:27:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Ik heb een Epson TW9100W met ongeveer 1000 uren op de lamp. Het valt mij de laatste tijd op dat er een verschil in helderheid is tijdens het afspelen, hij lijkt elke paar seconden / minuten wat te switchen in brightness en daarbij ook kleurdiepte. Dat de lamp geen constante hoeveelheid licht afgeeft. Kan het zijn dat de lamp al 'op' is? Of nog echt te vroeg?

Beamer is van juni 2013.

Sjaak_Banaan

Laatst een soortgelijke ervaring gehad, echter pas bij 1800 uur. Toen heb ik ecomodus uitgeschakeld en daarna was het probleem opgelost. Echter maakt de projector nu meer geluid.
Uiteindelijk maar een nieuwe lamp kopen, maar voor nu gaat dit prima.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

J.A.F._Doorhof

We adviseren meestal na 1000-1500 een Lampwissel bij deze units als je optimaal wilt genieten.
Het kan dus de lamp zijn. Probeer even een tijdje zonder eco en kijk wat er gebeurt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hopjesvla

Ok, nieuwe lamp dus. Thanx!

Is dat makkelijk zelf te installeren? En gewoon willekeurig online bestellen bij de goedkoopste aanbieder of is de ene de andere niet?

J.A.F._Doorhof

Je kan bij ons bestellen ;)
Inzetten is erg makkelijk. Maar calibratie moet opnieuw.
Er is een flink verschil tussen lampen. Goedkoop is 90% van de gevallen duurkoop.
Koop origineel of de dure imitatie. Wij kunnen je daar wel advies in geven
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hopjesvla

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 29, 2017, 18:07:24
Je kan bij ons bestellen ;)
Inzetten is erg makkelijk. Maar calibratie moet opnieuw.
Er is een flink verschil tussen lampen. Goedkoop is 90% van de gevallen duurkoop.
Koop origineel of de dure imitatie. Wij kunnen je daar wel advies in geven

Ok, top! Heb je een telefoonnummer of E-mail waar ik je kan bereiken?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hopjesvla

Nieuwe lamp besteld bij ITC Home Theater, snel en prettig geholpen. Nieuwe lamp erin gezet en beeld is weer als nieuw, genieten weer  O0

Ik schrok wel een beetje van de kosten; had gedacht dat het rond de 300/400 zou zijn, maar was met 145 euro al klaar incl BTW en verzending. Mooi!

Sjaak_Banaan

Quote from: Hopjesvla on August  6, 2017, 10:05:33
Nieuwe lamp besteld bij ITC Home Theater, snel en prettig geholpen. Nieuwe lamp erin gezet en beeld is weer als nieuw, genieten weer  O0

Ik schrok wel een beetje van de kosten; had gedacht dat het rond de 300/400 zou zijn, maar was met 145 euro al klaar incl BTW en verzending. Mooi!

Wauw, dat het ik eerder moeten weten. Mijn nieuwe Epson lamp was 300 euro, dan wel een ander model voor de TW-6000... of heb je de namaak besteld?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder