Ineens geen output meer bij receiver? - Marantz AV7701

Started by Hopjesvla, June 27, 2017, 18:13:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Sinds twee dagen lijkt mijn processor geen output meer te geven op zowel audio als video. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te ontsluiten, maar lijk tot de conclusie te komen dat de processor dienst weigert.

Welke bron ik ook kies, welke output ik ook selecteer; blauw scherm en stilte. Met Airplay kan ik connecten en afspelen; stil, terwijl op de laptop, iPhone of iPad het wel gewoon loopt. Zelfde geldt voor BluRay, Apple TV en Ziggo kastje. Ik kom er net achter dat als ik audiomodes switch, er soms wel geluid komt en soms niet. Zie filmpje:

https://www.dropbox.com/s/pll1xyab54bfj9n/marantz.mp4?dl=0

De receiver geeft geen error verder, denkt zelf dat alles goed gaat. Maar geen beeld en dus meestal geen geluid. Zie ik iets over het hoofd misschien? Is niets veranderd in de setup, ook geen kabels los oid.

Remco

Misschien een open deur, maar heb je al geprobeerd om een factory reset uit te voeren?
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Hopjesvla

#2
Nog niet geprobeerd (of aan gedacht), maar inderdaad wel een ideetje ja. Gracias.

Is dat mogelijk met behoud van Audyssey setup? Inputs enzo instellen vind ik geen ramp natuurlijk, maar zou lekker zijn als de room setup behouden blijft.


Hopjesvla

Reset gedaan. Heb 1x beeld gekregen, kon ik de setup mee doen. Daarna niet voor elkaar gekregen weer beeld uit de HDMI te krijgen, geluid doet het nu wel gewoon.

eduard

Misschien een kapotte hdmi kabel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


Fox

Quote from: morca on June 27, 2017, 20:12:17
Denk dat alles weg is
Ff overnieuw instellen
Als hij het weer doet dan zou top zijn

Dat is niet correct.

Als de Marantz opgenomen is in je netwerk kun je de instelling opslaan op de PC en ook weer laden in de Marantz....  :google:

Hopjesvla

Ik vond dat laatste alleen voor de 7702, niet de 7701..

morca

Quote from: Fox on June 28, 2017, 12:40:41
Dat is niet correct.

Als de Marantz opgenomen is in je netwerk kun je de instelling opslaan op de PC en ook weer laden in de Marantz....  :google:
Ik dat wist ik niet
Handig
Is wet wel zo dat ze uit de receiver zijn iig

Hopjesvla

Als ik de beamer direct op de Apple TV aansluit, geeft ie wel beeld. Ook Wireless HDMI geprobeerd, daar krijgt ie ook geen signaal. De kabel is het dus niet.

Ik kom soms wel, soms niet via de remote in de setup van de processor, met beeld op de beamer. Heb geprobeerd de output naar 720p te zetten, zonder resultaat. HDMI van de Apple TV eruit en inzoen levert wel een knipper op, maar hij gaat steeds weer terug naar NO SIGNAL op de beamer en blauw scherm. En bij bijvoorbeeld BluRay, krijg je het Marantz logo in beeld (als er dus geen signaal de processor inkomt).

Het lijkt heel inconsequent te zijn, irritant is het in ieder geval. Iemand nog een geniale ingeving? Of moet ik m'n processor wegbrengen?

mijkie

Heb je net voordat dit begon, iets veranderd in je set ?




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hopjesvla

Quote from: mijkie on June 28, 2017, 21:54:25
Heb je net voordat dit begon, iets veranderd in je set ?

Helemaal niets. Letterlijk van de één op andere dag werkt het niet meer..

Hopjesvla

Ik durf inmiddels redelijk zeker te zijn dat er een storing in de receiver zit. Inconsequenties in het weergeven van geluid en beeld, terwijl als ik het component er tussenuit haal, de boel wel werkt.

Wat is the way to go; zijn er bedrijven in NL die processoren repareren?


Fox

Quote from: Hopjesvla on June 28, 2017, 13:55:10
Ik vond dat laatste alleen voor de 7702, niet de 7701..

Vreemd, want de 8801 kan dat wel ...

Uiteraard moet op de pc wel het e.e.a. installen en de 7701 dlna toegang geven ...

dexter98

Kabel ontvanger? Ik heb aan begin Samsung kabel ontvanger aan mn marantz gehad. Geen enkele hdmi werkte lekker. Kabel losgetrokken en alles werkt. Misschien sw/fw update op dat ding opeens

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


Hopjesvla

Contact gehad met Marcel van H&C Hifi. Receiver opgestuurd en binnen no-time gerepareerd teruggekregen. HDMI board is vervangen en alles werkt weer naar behoren. Leuke verrassing; nieuwe HDMI board is 4K compatible, staat ineens tussen de output opties.  O0