Rel T3 goed genoeg voor aanvulling ?

Started by audio_stabilo, June 24, 2017, 16:46:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik heb nu een Klipsch R115SW staan bij mijn kef ls50 speakers. Ik wil iets kleiners hebben. Nu heb ik een rel t3 gezien. Is de een beetje krachtig genoeg ? En zou dit een goede Sub zijn voor aanvulling? Ik lees nogal verschillende berichten dat die niet zo krachtig is

tonv

Misschien een Klipsch R112SW?
Heb ik ook gedaan, ben van de 115 naar de 112 gegaan, ook omdat hij zo behoorlijk groot is.

Ik moet zeggen, scheelt flink in afmetingen, niet in geluid!

audio_stabilo

Quote from: tonv on June 24, 2017, 17:06:46
Misschien een Klipsch R112SW?
Heb ik ook gedaan, ben van de 115 naar de 112 gegaan, ook omdat hij zo behoorlijk groot is.

Ik moet zeggen, scheelt flink in afmetingen, niet in geluid!

Oké :) maar de vraag was eigenlijk anders :p

yorkie13


Arcenon

Hoe kunnen wij ruiken wat jouw interpretatie van goed genoeg is? Hoe jouw ruimte eruitziet? Een beetje zelf nadenken mag ook TS.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

B-art

#5
Het voordeel van de rel is dat je deze high level kunt aansluiten op je speaker terminals. Met een analizer kun je de sub perfect inregelen (heb ik laten doen bij mijn sub).
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

yorkie13

#6
dit zijn leuke muzikale subwoofers, hij heeft er 2

https://link.marktplaats.nl/m1180336854

met vifa woofer en hypex plate amp, netjes gebouwd.

André_84

Tjah, wat bedoel je precies met aanvulling? Ik heb deze sub al eens te leen gehad. Is een fijne muzikale sub. Voor filmgeweld mist ie toch behoorlijk wat impact tov de 10" pr die ik nu heb. Voor muziek zeg ik vooral doen! 
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

yorkie13

TS zoekt ook een subwoofer voor aanvulling van een paar kleine monitor luidsprekers die bij 79 hz
beginnen met afvallen in het laag.

Zoals je zegt zijn dit prima stereo subwoofers.

audio_stabilo

Heb mijn oog laten vallen op de REL S2. Die ga ik zo halen

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13


audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on July  4, 2017, 18:17:30
We gaan het zien  :D

Voor 525 euro. Net zeg de Klipsch verkocht voor 450. 525 lijkt me geen geld


audio_stabilo

Rel S2 speelt. Vanavond nog even spelen met de plaatsing. Het hele diepe laag hoor ik namelijk met fase 0 als die in de hoek staat en ook naast mijn rechter speaker. Alleen mis ik dan wat bij andere bassen die minder diep zijn. Die worden namelijk op beide plekken slecht weergegeven. Op 180 graden hoor ik ze wel mooi op beide plekken. Alleen op 180 mis ik weer het diepe laag.... beetje vaag dus

chansig

Quote from: audiogek on July  4, 2017, 18:51:50
Auw?

Ja...lijkt me zeer doen als je ergens je oog op laat vallen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: audiogek on July  5, 2017, 06:49:00
Rel S2 speelt. Vanavond nog even spelen met de plaatsing. Het hele diepe laag hoor ik namelijk met fase 0 als die in de hoek staat en ook naast mijn rechter speaker. Alleen mis ik dan wat bij andere bassen die minder diep zijn. Die worden namelijk op beide plekken slecht weergegeven. Op 180 graden hoor ik ze wel mooi op beide plekken. Alleen op 180 mis ik weer het diepe laag.... beetje vaag dus

Ik zou het zelf alleen maar lekker willen hebben klinken op de luisterplek. De rest is leuk meegenomen maar minder boeiend.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on July  5, 2017, 07:49:51
Ik zou het zelf alleen maar lekker willen hebben klinken op de luisterplek. De rest is leuk meegenomen maar minder boeiend.

Gr. Hans

Het hele diepe minder boeiend dan bedoel je ?

chansig

Alleen op de luisterplek goed geluid en elders in de kamer is wat mij betreft minder van belang.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on July  5, 2017, 11:19:43
Alleen op de luisterplek goed geluid en elders in de kamer is wat mij betreft minder van belang.

Gr. Hans

Ja maar het ging ook over de luisterplek. Of fase 0 gaat die diep. En fase 180 hoor ik meer de andere bassen (strakker) en het hele diepe niet

yorkie13

2de subwoofer erbij en meten met REW.

ik blijf het zeggen  :D

chansig

Quote from: audiogek on July  5, 2017, 12:03:14
Ja maar het ging ook over de luisterplek. Of fase 0 gaat die diep. En fase 180 hoor ik meer de andere bassen (strakker) en het hele diepe niet

Ah oke...haalde ik niet uit je verhaal.

Quote from: Ralf67 on July  5, 2017, 12:06:47
2de subwoofer erbij en meten met REW.

ik blijf het zeggen  :D

Ik mag toch aannemen dat er inmiddels wel een keer gemeten is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

noot87

Vreemd wel, want als de sub in fase speelt, dan vult hij de luidsprekers aan ipv dat hij tegenwerkt. Als hij alleen aanvult in de laagste regionen hoeft hij ook niet in fase te staan omdat de monitors deze tonen niet weergeven. Misschien dan toch de crossover te laag ingesteld?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

audio_stabilo

Quote from: noot87 on July  5, 2017, 13:05:20
Vreemd wel, want als de sub in fase speelt, dan vult hij de luidsprekers aan ipv dat hij tegenwerkt. Als hij alleen aanvult in de laagste regionen hoeft hij ook niet in fase te staan omdat de monitors deze tonen niet weergeven. Misschien dan toch de crossover te laag ingesteld?

Hij vult ze ook keurig aan. Alleen hoor ik op 180 graden niet de diepste tonen. En op 0 graden wel. Maar op nul graden mis ik weer de minder diepen bassen die ik op 180 wel hoor. Dus wordt kiezen.... of strak of het hele diepe laag. Of nog schuiven

Former member 78