Achterspeaker geeft minder geluid marantz 7009

Started by fasteddie, June 24, 2017, 12:37:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Beste forumleden,

Heb deze vraag ook gesteld op het Marantzforum, maar niet echt een oplossing/reden gegeven m.u.v. een "hard reset", maar volgens mij heeft dat alleen van toepassing i.v.m. het display.....

Sinds kort komt er minder geluid uit de linker-achterspeaker van de surround receiver.

Dit is duidelijk waarneembaar als ik test rondje doe via de manual settings.

De desbetreffende versterker is dus niet helemaal stuk ( geen geluid) maar geeft derhalve beperkt geluid weer....ik heb de speaker ingeregeld op +10DB....

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hoor graag en alvast bedankt natuurlijk!!

Groet
Edwin

vik

Sinds kort houdt in van een op het andere moment? Niks gewijzigd dus? Is er sprake van vervorming in dat kanaal of enkel een volume verschil?

De processor reset doet meer dan enkel het display maar wacht eerst je reaktie even af.


Quote from: fasteddie on June 24, 2017, 12:37:23
Beste forumleden,

Heb deze vraag ook gesteld op het Marantzforum, maar niet echt een oplossing/reden gegeven m.u.v. een "hard reset", maar volgens mij heeft dat alleen van toepassing i.v.m. het display.....

Sinds kort komt er minder geluid uit de linker-achterspeaker van de surround receiver.

Dit is duidelijk waarneembaar als ik test rondje doe via de manual settings.

De desbetreffende versterker is dus niet helemaal stuk ( geen geluid) maar geeft derhalve beperkt geluid weer....ik heb de speaker ingeregeld op +10DB....

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Hoor graag en alvast bedankt natuurlijk!!

Groet
Edwin
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fasteddie

Processor reset uitgevoerd; geen verschil....

Beide kanalen nog even omgewisseld en bedrading gecontroleerd...resultaat hetzelfde.

Het geluid is niet alleen een stuk zachter, maar ook zit er een kleine ruis in....

Dus ja, toch een niet goed functionerende versterker?

Euvel deed zich voor van de ene dag op de andere; speakers op zich zijn goed

Wellicht heeft iemand nog een suggestie of idee?

Dank



vik

Niet ok idd. Het klinkt als een contact probleem. Ik zou even contact opnemen met je dealer.


Quote from: fasteddie on June 29, 2017, 14:27:02
Processor reset uitgevoerd; geen verschil....

Beide kanalen nog even omgewisseld en bedrading gecontroleerd...resultaat hetzelfde.

Het geluid is niet alleen een stuk zachter, maar ook zit er een kleine ruis in....

Dus ja, toch een niet goed functionerende versterker?

Euvel deed zich voor van de ene dag op de andere; speakers op zich zijn goed

Wellicht heeft iemand nog een suggestie of idee?

Dank
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike