Velodyne SPL 1200 Ultra BB&G

Started by Remco, June 18, 2017, 16:04:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Ik heb onlangs een Anthem MRX-510 en Velodyne SPL 1200 Ultra bij Beter Beeld en Geluid aangeschaft en door Bjorn laten inregelen in mijn thuisbioscoop. Ik heb al eerder een Anthem MRX-500 gehad dus ik wist hoe goed deze en het ARC systeem was. De 10 serie is een doorontwikkeling en deze speelt inderdaad op hetzelfde, zo niet nog een stapje hoger, niveau. Zeer goede dynamiek, open, gecontroleerd en met een mooie surround bubble. Dat laatste is ook wel verbeterd doordat ik voor de rears de Klipsch KS-525 speaker heb ingezet  i.p.v. de Klipsch KL-525.

De Velodyne is voor mij een eye-opener en de beste upgrade die ik sinds jaren heb gedaan. Ik was in eerste instantie wat sceptisch omdat ik dacht dat de Velo's vooral in stereo goed presteerden en wat te kort zouden schieten voor home cinema doeleinden. Boy was I wrong! Ik heb in mijn bioscoop ruimte met een dual SVS 25-31 PCI en de Klipsch R115-SW gespeeld en ik moet zeggen dat de Velodyne daar echt gehakt van maakt. Er is zo veel meer controle en gelaagdheid in het laag, bizar gewoon. De gepoorte subs die ik heb gehad gingen denk ik ietsje dieper, maar de punch, de impact en de controle die ik daarvoor in de plaats heb gekregen zijn echt fenomenaal.  :omg:

Ik moet ook wel mijn complimenten geven aan Bjorn die echt de tijd nam om mijn set zo optimaal mogelijk in te regelen en te laten presteren. Hij past en hij meet, maar gaat vooral luisteren en tweaked het systeem op basis van zijn bevindingen. De set is veel meer één geheel geworden in plaats van losse speakers. Voor mij maakt dit de hobby zo mooi. Er is nog zo veel te ontdekken in home cinema land en het wordt iedere keer weer een stukje beter!

Ik sluit mij aan bij de slogan van Bjorn "forever addicted"


HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Martin!!!

Heb je de Velodyne nieuw of tweedehands aangeschaft?
mainly British stuff

denoontje

leuke sub hoor, op naar een 2e ;-)

Remco

HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

bmateijsen

Super leuk om je ervaringen zo te lezen! Heel veel plezier ermee!

Hippel

#5
Mooi dat de Velodyne bevalt, had niets anders verwacht :) Ik heb inmiddels na een 'offer i couldnt refuse' van Bjorn hierboven, mijn Arcam AVR600 ingewisseld voor een AVR850... man man man wat een upgrade :headbanging: ik kan me helemaal vinden in wat jij hier beschrijft :)

Groeten, je collega J 8)

bmateijsen

Quote from: Hippel on July 24, 2017, 20:33:50
Mooi dat de Velodyne bevalt, had niets anders verwacht :) Ik heb inmiddels na een 'offer i couldnt refuse' van Bjorn hierboven, mijn Arcam AVR600 ingewisseld voor een AVR850... man man man wat een upgrade :headbanging: ik kan me helemaal vinden in wat jij hier beschrijft :)

Groeten, je collega J 8)

Dit was vooral het voorstel vanuit Arcam, die vanwege de problemen die je hebt gehad en nu weer had met de AVR600. En het is dan fijn dat die optie er is ;). Het instellen vind ik altijd erg leuk om te doen! Gaaf dat het ook zo ervaren wordt! Thanks! Als je wilt dan kan je ook feedback op onze website achterlaten (en/of op Facebook): http://beterbeeldengeluid.nl/anderen-over-ons-reviews-beter-beeld-en-geluid/. 8)

buckler

Klinkt bekend... ik heb ook de Velo (via Echo audio via Beter beeld en geluid) en herken precies wat jij zegt.
Ik lees ook wel eens dat sommige mensen vinden dat de spl1200 ultra niet laag en hard gaat maar waar dat vandaan komt mag Joost weten want ik ervaar het tegenovergestelde.
Kneiterhard , zeer laag maar zijn beste punt is de enorme controle en strakheid.
Ik geloof best dat bijvoorbeeld een high-end JL audio nog een paar stappen verder gaat maar in deze prijsklasse is het voor mij een absolute no brainer.
Mooi spul...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Quote from: Hippel on July 24, 2017, 20:33:50
Mooi dat de Velodyne bevalt, had niets anders verwacht :) Ik heb inmiddels na een 'offer i couldnt refuse' van Bjorn hierboven, mijn Arcam AVR600 ingewisseld voor een AVR850... man man man wat een upgrade :headbanging: ik kan me helemaal vinden in wat jij hier beschrijft :)

Groeten, je collega J 8)

mooie zet...ik kan het weten ;-)