Author Topic: HTPC of een NAS aanschaffen?  (Read 906 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline ergé

• senior member
  • Trade Count: (+6)
Re: HTPC of een NAS aanschaffen?
« Reply #25 on: June 13, 2017, 19:18:20 »

Een nas  zet je in een meter, kelder, trapkast of whatever. Zo"n dïng hoor je altijd
Yamaha RX A1060, Dune Max, Panasonic TX-58DXW784, Denon TU 1500r, Elac FS 607 X-Jet, BS203.2, CC 200.2

Linn Majik DSM, Octave V40

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+3)
« Reply #26 on: June 13, 2017, 19:58:24 »
Niet helemaal waar Rob, mijn synology 412+ is fluister stil, staat in de huiskamer en hoor je absoluut niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline katwax

• HT forum legend group
« Reply #27 on: June 14, 2017, 09:18:52 »
Niet helemaal waar Rob, mijn synology 412+ is fluister stil, staat in de huiskamer en hoor je absoluut niet.

Welke schijven?
WD green bv is inderdaad vrij stil, alleen zijn deze niet gebouwd met als doel om in een NAS te zitten, hierdoor zullen deze ook sneller stuk gaan.
WD red bv is erop voorzien dat deze wel in een NAS gebruikt wordt, hierdoor zal deze langer meegaan, maar nadeel is dat ze vrij luidruchtig zijn.
Stereo: Kii Three + Kii Control
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543.25

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
« Reply #28 on: June 14, 2017, 09:23:05 »
Ik heb de red's 2tb in raid 5 maar ik hoor ze echt niet...

Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline Prog

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
« Reply #29 on: June 14, 2017, 12:54:48 »
Wat ik wil is via een overzichtelijke app mijn opgeslagen muziek beluisteren op de receiver. Nu is het zo dat asustor wel mediaspelers heeft zoals bijvoorbeeld soundsgood. Maar deze moet je via de aimusic app bedienen. Maar deze app stuurt de data niet door naar de receiver, maar alleen naar de telefoon.

Is er wel een goede mediaplayer (bijvoorbeeld foobar) die dat kan via een nas?

Nu heb ik mijn externe harde schijf aan de router hangen. Maar ik kan via de yamaha app daar niet in komen. Is dat wel mogelijk?

Offline ergé

• senior member
  • Trade Count: (+6)
« Reply #30 on: June 14, 2017, 16:31:54 »
Ik  weet het niet zeker maar als je de hd aan de router als een soort netwerkschijf cloudachtig ding kunt configureren en dan gebruik je de bubble upnp app dan zou het moeten werken denk ik. Bij mij werkt die app goed icm nas en yamaha.

Yamaha RX A1060, Dune Max, Panasonic TX-58DXW784, Denon TU 1500r, Elac FS 607 X-Jet, BS203.2, CC 200.2

Linn Majik DSM, Octave V40

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+39)
« Reply #31 on: June 26, 2017, 18:51:34 »
heb je al een keuze gemaakt of iets gekocht ?
*** Elac Uni Fi UB5 *** Elac Element EA101EQ-G *** OPPO 101CI ***

Offline Prog

• Junior member
  • **
  • Trade Count: (0)
« Reply #32 on: June 26, 2017, 21:13:32 »
Ja, ik heb vorige week de asustor 3202T gekocht.

Installatie ging prima, maar nu de rest nog... . Ik moet zeggen als je er geen verstand van hebt is het best lastig. Ik moet veel op internet zoeken om achter dingen te komen. Bijvoorbeeld dat ik een programma moest downloaden voor de backups van mijn laptop. Er staat op de site van Asustor uitgebreid wat je met de nas kan, maar ik moest via Google erachter komen hoe ik een back-up moet maken... En hij doet het op een of andere manier niet.

Ook bubble upnp kan de nas nog niet vinden. Het lijkt me verder wel een fijne app.

Ik denk dat het handiger is om eens een ict-er te vragen om een avondje langs te komen en dingen uit te leggen zodat ik het zelf kan. Scheelt me uren zoeken  :)

Offline mijkie

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+39)
« Reply #33 on: June 26, 2017, 21:23:29 »
ik ken het gepuzzel maar, ben door doen en vragen er ook gekomen !!!

Mooie en fijne NAS !!
*** Elac Uni Fi UB5 *** Elac Element EA101EQ-G *** OPPO 101CI ***

Offline JeroenGRT

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+15)
  • Scan Speak Vertigo + 23W subwoofers
« Reply #34 on: June 27, 2017, 08:25:37 »
Mooie nas! Ik zie dat deze ook plex ondersteund. Ik heb zelf plex server draaien met een i7 processor. Via verschillende mobiele apparaten kun je er dan bij, kan ook overweg met Google chromecast. App is prima.
Naim Superuniti, Scan Speak Vertigo + 23W subwoofers
Dune HD Base 3D, Panasonic 42PV70, Panasonic DMP-BDT310, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz SR7008, ASW Cantius IV, JBL EC25, B&W DM302, Optoma HD141X

Offline Jinsu

• Administrator
  • Trade Count: (+4)
« Reply #35 on: June 27, 2017, 14:16:11 »
Je kunt er altijd een hushbox omheen bouwen ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Offline StefaanD

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+4)
« Reply #36 on: Yesterday at 00:06:50 »
Fijne NAS. De opmerking dat WD Red schijven luidruchtig zouden zijn kan 'k niet meteen onderschrijven, de 12 in mijn NAS zijn in ieder geval geen lawaierige dingen.

Wat Plex betreft, ja dan kan zolang Plex Server niet moet gaan transcoderen want dan gaat het niet goed, dan heb je inderdaad een NAS nodig met een Intel i3 of hoger processor en dan praten we meteen over een héél andere prijsklasse  :)

NAS in netwerk krijgen is nog het gemakkelijkste, alle programma er op zetten en vooral instellen welke je wil gebruiken vergt vaak iets meer werk, of het nu een Synology, Qnap, Asustor of een ander merk is. Ben wel verbaasd dat er geen standaard backup app op de Asustor staat?