Marantz cd63SE laser vervangen

Started by yorkie13, June 17, 2017, 16:18:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

op de plank heb ik nog een Marantz cd63SE staan met problemen met laser/loopwerk

Leuk projectje om deze speler weer eens aan de praat te krijgen.
Voor  €20 een laser unit bestelt.

Onderstaande link geeft een duidelijke beschrijving hoe en wat je moet doen.

https://www.hifigear.co.uk/blog/marantz-cd63se-laser-transport-mechanism-replacement/

Siddartha

Anders heb ik nog wel een compleet loopwerk voor je [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

yorkie13


TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

yorkie13

ik kon het eerst ook niet geloven na een zoektocht op  :google:

Maar voor dat geld is het de moeite waard om te proberen.

Leuk projectje , en als de speler weer werkt, dan ga ik deze zelf gebruiken.

yorkie13


The_Ark

Da's erg goedkoop, voor een heel loopwerk! Heb laatst voor het vervangen van alleen de laserkop (KS-240A) voor mijn Denon dcd-1015 23 euro betaald. Dat is natuurlijk een kloon, de OEM kost tegen de 100 euro...  ;)
Succes met inbouwen.

yorkie13

Heb de cd speler vast uit elkaar gehaald  :D

StereoMike

Quote from: Ralf67 on July 17, 2017, 16:34:11
Heb de cd speler vast uit elkaar gehaald  :D
Altijd leuk een liefhebber te zien die een beetje moeite doet om er weer wat van te maken. Die dingen zijn liefdeloos bij het grofvuil gezet.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

The_Ark

Ja, mooi om te zien: een verkoperde afdekplaat, een ringkerntrafo, veel (gokje) elna elko's, hdam's, veel lokale ontkoppelingen, kortom, die Ken Ishiwata had er verstand van!  :clapping:

martin778

Die VAM/VAL loopwerken stellen niks voor, als je ze van dichtbij bekijkt dan is €20 zelfs duur  :D :D :D

The_Ark

Toch zeggen "ze" dat die oude Philips loopwerken met een swing-arm gehoormatig beter zijn dan die lineaire van Sony e.a. Vandaar dat Marantz, Audio Note, Meridian enz. ze nog steeds gebruikt.

Magura

Leuk om te zien! Mooie speler en goed te modificeren. Maar je zal deze eerst goed werkend willen krijgen!  :thumbs-up:
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

martin778

Quote from: The_Ark on July 23, 2017, 12:17:01
Toch zeggen "ze" dat die oude Philips loopwerken met een swing-arm gehoormatig beter zijn dan die lineaire van Sony e.a. Vandaar dat Marantz, Audio Note, Meridian enz. ze nog steeds gebruikt.

De laatste swingarm is toch al zo'n 20 jaar niet meer in productie?

The_Ark


martin778

Ik weet dat ze CDPro2 gebruikten maar echt geen swingarm, zelfs de CDpro is al uit productie en tegenwoordig blijft het plastic meuk waar ze dus de nodige buffers/DSP achter hangen.

yorkie13

En ondertussen nog geen stap verder met de cd63se

Cyreg

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

yorkie13


Ralf67

Heb nog een cd43 van Marantz staan.

De lade gaat stroef open.

Nu weet is dat de Assen waar het loopwerk over loopt gesmeerd kunnen worden.

Dit zou echter niet met naaimachineolie gedaan moeten worden.

De vraag is waarmee wel ?

Cd erin en deze wordt prima afgespeeld.

dre73

Siliconen zou mijn voorkeur hebben.
Niet er op spuiten,maar met een wattenstaafje aanbrengen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67

Die siliconenspray bedoel je ?


Ga het eens proberen

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ralf67