Musical Fidelity M1 (Asio) drivers

Started by audio_stabilo, June 14, 2017, 17:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi.

Ik vind op de website nergens een driver voor mijn musical fidelity m1 dac. Onder foorbar zie ik namelijk geen asio driver. Nu kan ik wel asio4all installeren maar ik heb liever die van de dac zelf.Bij support op de website zie ik alleen maar een handleiding. Iemand een idee waar nog aan de driver te komen is? Of hoe dit op te lossen is?

Bedankt!

Zweitse

Naar mijn weten is dat plug&play en zou je PC de DAC automatisch moeten zien als een externe geluidskaart.

audio_stabilo

Quote from: Zweitse on June 14, 2017, 17:36:11
Naar mijn weten is dat plug&play en zou je PC de DAC automatisch moeten zien als een externe geluidskaart.

Klopt. Maar ik zie geen asio.

audio_stabilo

Weet iemand of er een asio driver te krijgen is

Nahpets

Als er geen ASIO driver op de site van MF staat, en ook een Google search niets laat zien, dan is het ws tijd om te overwegen dat die driver gewoon niet bestaat.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sjettepet

De MF M1 DAC heeft bij mijn weten 'slechts' een Audio class 1 usb-ingang. Die heeft geen drivers nodig onder Windows. Als je toch (waarom?) Asio will gebruiken dan zou Asio4all wel moeten werken.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

audio_stabilo


Sjettepet

Ja, asio is een metheode om bitperfect te bereiken. Maar bitperfect is i.m.o. al heel lang niet meer de heilige graal.
Onder Windows kun je met kernel streaming of wasapi ook bitperfect afspelen. Heb je geen extra driver nodig.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Nahpets

Waarbij vroegâh de cpu belasting van de verschillende technieken nog wel een rol kon spelen. Nu speelt dat eigenlijk geen rol meer.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

audio_stabilo

Ja want in Windows staat mijn dac nu op 96 kHz. Alles wordt nu ook zo afgespeeld volgens de dac. Als ik bijv 44.1 afspeel wordt het ook 96 kHz.

Nahpets

Daar is helemaal niets bit perfect meer aan dan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

StereoMike

Quote from: audiogek on June 16, 2017, 11:13:26
Ja want in Windows staat mijn dac nu op 96 kHz. Alles wordt nu ook zo afgespeeld volgens de dac. Als ik bijv 44.1 afspeel wordt het ook 96 kHz.
Niet te veel aantrekken wat er wordt weergegeven. Het is alleen een indicatie en zo moet je het ook zien.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake