XBOX ONE X (project scorpio)

Started by W.Otter, June 11, 2017, 23:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Microsoft komt met wat meer technische specificaties om de prijs te kunnen verantwoorden.
Voor het geld een uitstekende console echter nu ik de specificaties zie heb ik wel wat vragen:

Quote from: https://nl.hardware.info/nieuws/52503/microsoft-lagere-adviesprijs-xbox-one-x-niet-mogelijk-met-huidige-prestaties
De huidige Xbox One X moet in staat zijn om games in 4K te kunnen draaien met een framerate van 60 fps. Voor een consolegamer dus een zeer interessant concept. Hiervoor heeft Microsoft 40 Radeon-kernen voor zijn GPU gebruikt en 12 GB aan RAM geïnstalleerd. Het gevolg is 6 teraflops aan rekenkracht

6 Teraflops dat iets meer dan de helft van een Nvidia 1080ti en vergelijkbaar met een Nvidia 980ti zie:
http://www.anandtech.com/show/11172/nvidia-unveils-geforce-gtx-1080-ti-next-week-699

Wat ik van de pc gamers altijd heb begrepen is dat de niet overklokte 1080ti met 11,3 Teraflops de eerste GPU is die in staat is om 4k@60Hz weer te geven.
Dat duidt er dus mijn inziens op dat de games voor de XBOX zeker niet op de hoogste settings worden gerenderd anders halen ze het gewoon weg niet.

Arcenon

#51
Mannen het is toch allemaal geen hogere wiskunde. Ja het zal prima true 4k@60fps kunnenzijn en nee de settings zullen niet op ultra maximus mega* staan. Microsoft heeft dan namelijk niks gelogen en iedereen die meent 4k@60fps en maximale settings* te halen zijn niet bedrogen maar hebben geen GBV (gezond boeren verstand). En het is natuurlijk ook niet raar voor een schamele 500 euro terwijl de gemiddelde PC videokaart voor dat bedrag weggaat (ja blabla optimalisatie zorgt voor een hogere efficiency rate, maar dan ben je er nog niet).

*Met maximale settings bedoel ik dus, hetzelfde spel op de PC met maximale settings vergeleken met die op de xdoos.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Kjelt

Blijft de vraag wat de voorkeur heeft 1440p max settings of 2060p medium settings,
resolutie is niet alles (maar voor de marketing machine waarschijnlijk wel).

HJ

Quote from: Kjelt on June 20, 2017, 13:25:43
Blijft de vraag wat de voorkeur heeft 1440p max settings of 2060p medium settings,
resolutie is niet alles (maar voor de marketing machine waarschijnlijk wel).
Console koop je niet voor de graphics neem ik aan. Voor de doorsnee huishoudens zal het waarschijnlijk  goed genoeg zijn.
Veel hangt ook af van hoe de game geprogrammeerd is. Ik hoorde dat Minecraft op 4k gaat uitkomen, hoe vet is dat [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Kjelt

Quote from: hans. on June 20, 2017, 13:32:45
Console koop je niet voor de graphics neem ik aan.
Nee alleen voor het geluid  ;D

dennism

Quote from: Kjelt on June 20, 2017, 13:25:43
Blijft de vraag wat de voorkeur heeft 1440p max settings of 2060p medium settings,
resolutie is niet alles (maar voor de marketing machine waarschijnlijk wel).

FPS is vaak het belangrijkst voor de marketing machine de laatste jaren, daarna resolutie en daarna detail als ik het goed in kan schatten.

Ik moet zelf persoonlijk zeggen dat ik liever een native resolutie heb dan een bepaalde scaling. Voordeel is wel dat je bij 4K vaak geen AA meer nodig hebt, wat vaak wel een flinke performance hit is.

hully

heeft de xone x dolby vision ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dinandus

Nee, de X Box One (S) ondersteunt momenteel alleen de HDR 10, basis HDR.
Er gaan wel geruchten dat het mogelijk zou worden in de toekomst, afwachten dus maar...