Geluid off sync epson TW7200

Started by squatt3r, June 4, 2017, 14:26:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squatt3r

Sinds ik de Epson TW7200 heb is mijn geluid altijd off sync, zelfde setting als bij mijn vorige beamer (Panasonic PT AX 200E) waar ik er geen last van had. Wanneer ik het geluid via mijn speakers laat lopen en beeld op tv loopt het geluid wel synchroon. Ik denk daarom dat het aan de beamer moet liggen, maar heb geen idee wat mijn beamer nog met het beeldsignaal zou doen dat het kennelijk vertraag. Ik moet via de versterker of mijn speler (eminent EM7680) het geluid altijd wat vertragen (100 - 150ms). Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? (het is zowel bij component als bij hdmi kabel off sync)

J.A.F._Doorhof

Dit kan de processing zijn. Meestal heeft een versterker een optie om lipsync in te stellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Er zijn een aantal opties in de projector die de oorzaak kunnen zijn van vertraging, de optie frame interpellatie is zeker één van de zaken die delay veroorzaakt als dit aanstaat.
Aangezien de projector dan beeldjes gaat bijverzinnen heeft dit vertraging tot gevolg, zo zijn er nog wel een paar zaken die me de oorzaak kunnen zijn.
Kijk even wat er juist al dan niet is aangeschakeld van deze zaken en of je ze nodig vindt of niet.

Mediasluis

Dit scheelt inderdaad per projector.
Je zult, indien mogelijk je lipsync moeten aanpassen.
Mijn receiver hier herkent de bron en ik heb voor elke projector een andere lipsync tijd.
FI op de Epson TW7300 zou ik niet gebruiken. Zoals Werner al aangeeft neemt dat meer beeldprocessing in beslag, maar deze Epson doet dat ook vrij slecht. Misschien dat dit met een Firmware Update nog wordt verbeterd.
Als je reciever een soepel functie heeft zou ik kijken of die dat beter doet.

Als je een oudere receiver hebt en deze geen lipsync heeft dan kun je een Felston DD740 kopen en daar je Audio Delay/lipsync mee regelen. Dit gebruikte ik 2 versterkers terug en werkte zeer goed.
Altijd een handig apparaatje om te hebben voor als je eens ergens anders gaat projecteren en het nodig mocht zijn.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

J.A.F._Doorhof

Frame interpolatie is erg persoonlijk.
Op de 7200 kan het voor bepaald materiaal best goed werken, op de 9300 is het natuurlijk beter maar voor het prijs segment moet ik eerlijk zeggen dat het zeer bruikbaar is ALS HET JE DING IS :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"