HTPC of een NAS aanschaffen?

Started by Prog, June 4, 2017, 13:03:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast2018


Een nas  zet je in een meter, kelder, trapkast of whatever. Zo"n dïng hoor je altijd

advr

Niet helemaal waar Rob, mijn synology 412+ is fluister stil, staat in de huiskamer en hoor je absoluut niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

katwax

Quote from: advr on June 13, 2017, 19:58:24
Niet helemaal waar Rob, mijn synology 412+ is fluister stil, staat in de huiskamer en hoor je absoluut niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Welke schijven?
WD green bv is inderdaad vrij stil, alleen zijn deze niet gebouwd met als doel om in een NAS te zitten, hierdoor zullen deze ook sneller stuk gaan.
WD red bv is erop voorzien dat deze wel in een NAS gebruikt wordt, hierdoor zal deze langer meegaan, maar nadeel is dat ze vrij luidruchtig zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

advr

Ik heb de red's 2tb in raid 5 maar ik hoor ze echt niet...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Prog

Wat ik wil is via een overzichtelijke app mijn opgeslagen muziek beluisteren op de receiver. Nu is het zo dat asustor wel mediaspelers heeft zoals bijvoorbeeld soundsgood. Maar deze moet je via de aimusic app bedienen. Maar deze app stuurt de data niet door naar de receiver, maar alleen naar de telefoon.

Is er wel een goede mediaplayer (bijvoorbeeld foobar) die dat kan via een nas?

Nu heb ik mijn externe harde schijf aan de router hangen. Maar ik kan via de yamaha app daar niet in komen. Is dat wel mogelijk?

gast2018

Ik  weet het niet zeker maar als je de hd aan de router als een soort netwerkschijf cloudachtig ding kunt configureren en dan gebruik je de bubble upnp app dan zou het moeten werken denk ik. Bij mij werkt die app goed icm nas en yamaha.


mijkie

heb je al een keuze gemaakt of iets gekocht ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Prog

Ja, ik heb vorige week de asustor 3202T gekocht.

Installatie ging prima, maar nu de rest nog... . Ik moet zeggen als je er geen verstand van hebt is het best lastig. Ik moet veel op internet zoeken om achter dingen te komen. Bijvoorbeeld dat ik een programma moest downloaden voor de backups van mijn laptop. Er staat op de site van Asustor uitgebreid wat je met de nas kan, maar ik moest via Google erachter komen hoe ik een back-up moet maken... En hij doet het op een of andere manier niet.

Ook bubble upnp kan de nas nog niet vinden. Het lijkt me verder wel een fijne app.

Ik denk dat het handiger is om eens een ict-er te vragen om een avondje langs te komen en dingen uit te leggen zodat ik het zelf kan. Scheelt me uren zoeken  :)

mijkie

ik ken het gepuzzel maar, ben door doen en vragen er ook gekomen !!!

Mooie en fijne NAS !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

JeroenGRT

Mooie nas! Ik zie dat deze ook plex ondersteund. Ik heb zelf plex server draaien met een i7 processor. Via verschillende mobiele apparaten kun je er dan bij, kan ook overweg met Google chromecast. App is prima.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Jinsu

Je kunt er altijd een hushbox omheen bouwen ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

StefaanD

Fijne NAS. De opmerking dat WD Red schijven luidruchtig zouden zijn kan 'k niet meteen onderschrijven, de 12 in mijn NAS zijn in ieder geval geen lawaierige dingen.

Wat Plex betreft, ja dan kan zolang Plex Server niet moet gaan transcoderen want dan gaat het niet goed, dan heb je inderdaad een NAS nodig met een Intel i3 of hoger processor en dan praten we meteen over een héél andere prijsklasse  :)

NAS in netwerk krijgen is nog het gemakkelijkste, alle programma er op zetten en vooral instellen welke je wil gebruiken vergt vaak iets meer werk, of het nu een Synology, Qnap, Asustor of een ander merk is. Ben wel verbaasd dat er geen standaard backup app op de Asustor staat?

mijkie

je kunt een app installeren om een back-up te maken, de enige die dat heeft is volgens mij Qnap, Synology doet ook geen standaard Time-Machine back-up maar, moet je een map aanmaken

Ondanks dat ik de HDMI-poort en Kodi niet meer gebruik, vind ik het een hele fijne NAS, stabiel en snel !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Prog

Ik denk ook wel dat deze nas een goede koop is hoor, alleen krijg ik hem zelf niet zoals ik hem wil.

Ik kan bij een winkel hier in de stad aankloppen voor goede hulp, maar ik ben bang dat ik dan zo'n 50,- per uur moet betalen. Waar kan ik een geschikte iemand vinden die me hierbij wilt helpen? Zijn er hier op het forum mensen die dat graag doen? Ik vind het helemaal niet erg om er wat voor te geven, maar als een winkel 2 uur bezig is.....

gast2018

Beter had een Synology  gekocht.

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

mijkie

Waar woont deze nas ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Prog


Prog

Het ligt ook niet zo zeer aan de asustor, maar eerder aan de router van kpn. Met m'n yamaha had ik er ook al problemen en heb ik hulp gekregen op het kpn forum.