Nieuwe blu ray speler: Denon 3313ud eruit, Oppo UDP-203 erin?

Started by Ernstig2005, June 1, 2017, 13:48:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ernstig2005

Ik ben op zoek naar sterke argumenten voor of tegen om de volgende wissel in mijn HT te doen.

Momenteel heb ik een Denon 3313ud blu ray speler en die bevalt mij zeer goed. Echter wil ik de overstap maken naar een 4K blu ray speler en dat zou dan de Oppo UDP-203 gaan worden.  De reden dat ik de Oppo wil is dat hij Dolby Vision ondersteunt, niet van plastic is en wellicht ook als mediaplayer is te gebruiken. Nu gebruik ik de Dune Smart H1 waar ik voornamelijk remuxed blu rays op kijk (m2ts bestanden dacht ik?). Kan de Oppo met deze bestand omgaan, want dan zou de Dune er uit kunnen. Ik hoor dus graag wat gebruikerservaringen van de Oppo als mediaplayer.

Ik ben ook benieuwd of er nog mensen zijn die naast de Oppo hun oude blu ray speler zijn blijven gebruiken en wat hier dan de rede van is. Ik heb namelijk maar ruimte (ook financieel) voor een speler en zal er dan ook veel normale (3D) blu rays op gaan kijken.

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!

haythijs

Met de door jou genoemde Oppo 205 heb ik geen ervaring. Wel heb ik voorheen de 83 gehad en nu een 93 ( tweedehans gekocht) en beiden zijn/waren als mediaplayer prima te gebruiken.
Ik heb ook nog een Pioneer bdp-160( de oppo 83 kreeg een probleem met de lade, deze dus weggedaan en daarom eerst geswichted naar de Pio) en deze loopt toch wat trager qua mediaplayer en ook iets minder mogelijkheden. Qua beeld/geluid trouwens absoluut een topproduct, waar Pioneer ook om bekend staat uiteraard.
Nu is de 93 natuurlijk ook al een 'oud' beestje maar ik kan me niet voorstellen dat Oppo met de opvolgers ook het mediagedeelte niet heeft bijgehouden. Via USB kan ik vrijwel alles afspelen, ook met netwerk loopt en leest hij prima.
Natuurlijk zijn het geen volwaarde mediaplayers,  ik heb  ook nog een mede8er, meer voor het gemak en als backup, met de Oppo kan ik uiteraard ook de fysieke schijfjes BD/Dvd/SACD afspelen) maar juist onder de standalone spelers zijn het de beteren qua omgang en usb/netwerk gebruik volgens mij.
Hoe de kwaliteit zich verhoudt tov je Denon qua beeld/geluid heb ik geen idee. Denon wordt er ook om geroemd, maar de Oppo idem. Dus denk niet dat je daar veel voor onder doet.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare