CineMike Benelux film weekend

Started by vik, June 9, 2017, 13:47:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maikel_audionerd

Veel plezier heren  :clapping:
Klasse geregeld Vik  :thumbs-up:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

raindog

Super leuke dag gehad vandaag en veel mooie dingen gezien. Het beeld dat Vik op zijn scherm kan toveren is wat mij betreft helemaal af en laat echt niets te wensen over.. :worship:

Een groot dankjewel aan Vik voor deze gelegenheid en voor zijn gastvrijheid :clapping: Leuk ook om op deze manier gelijkgestemde forumleden te ontmoeten.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

denoontje

#28
Tja raindog wat kan ik toevoegen.

Na de koffie en de Bossche bol eerst  rogue 1 gekeken. Lkkr entertaining en ik werd door de set de film ingezogen.

Na de broodjes de oppo met 4k film en hdr.

De eerste film xman die vonden we toch wel erg overdreven scherp, gesatureerd  en too much  hdr effect. Het uitzetten van de hdr was ook een enorm verschil.

Daarna nog een stuk revenant. Subtieler effect, veel filmischer...een snoepje.

Dan nog wat stukjes demo materiaal op bluray met en zonder atmos. Muziek en film. Heerlijk!

Ik moet zeggen....het beeld....wauw...zwart scherpte en filmisch..een heel ander level bleek wel toen ik nog ff de epson  thuis aanzwengelde. Chips ik voel een viruskriebel.....

Vik bedankt dat ik de hitte heb mogen ontvluchten in je batcave!

En gezellig weer wat mede forummers te hebben ontmoet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Raymen

Klinkt in ieder geval heel gezellig.
Heb er een keer kunnen genieten, top gast die vik 🤘🏻🤘🏻

En mooi inietiatief vik ,vooral mee doorgaan
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

luuk123456

#30
Ik zou ook nog even via deze weg Victor en de andere forumleden hartelijk danken voor een super gezellige en leerzame dag!
Beeld en geluid waren werkelijk adembenemend en liet niks te wensen over wat mij betreft!
Eindelijk nu ook eens kennis gemaakt met Atmos, HDR, en 4K.

Erg leuk om weer wat gezichten bij namen te kunnen plaatsen.

Bij deze wens ik de 3 'kandidaten' die morgen bij Victor op bezoek komen een hele leuke dag toe!
(Niet vergeten om de gasten Echte Limburgse vlaai en eventueel Belgisch bier aan te bieden he Victor?! ;D)

Nogmaals dank voor alles en misschien tot ziens!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Klinkt zeer veel belovend [emoji106] Ik mag ook niet klagen met al het moois dat Viktor heeft verzorgd hier, maar de nieuwe Oppo CM en Atmos/Auro ben ik wel benieuwd naar.

@Luuk: je wil toch niet zeggen dat je mij een heerlijke Bossche Bol gaat ontzeggen? [emoji2][emoji23]

@Viktor: tot morgen! [emoji440][emoji443][emoji106]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

luuk123456

Quote from: HTip on June 17, 2017, 21:12:13
Klinkt zeer veel belovend [emoji106] Ik mag ook niet klagen met al het moois dat Viktor heeft verzorgd hier, maar de nieuwe Oppo CM en Atmos/Auro ben ik wel benieuwd naar.

@Luuk: je wil toch niet zeggen dat je mij een heerlijke Bossche Bol gaat ontzeggen? [emoji2][emoji23]

@Viktor: tot morgen! [emoji440][emoji443][emoji106]
Nee, ik gun je de wereld Philip, maar die van vandaag zijn op!
Vlaai en bier is er nog in overvloed!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Quote from: luuk123456 on June 17, 2017, 21:19:44
Nee, ik gun je de wereld Philip, maar die van vandaag zijn op!
Vlaai en bier is er nog in overvloed!
Haha, dank je Luuk! Was maar een geintje [emoji2] Ik gun jou ook het allerbeste [emoji106][emoji120]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#34
Dubbele post...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

#35
Jammer philip, had je toch met ons moeten meekomen...ik ben ff bollen van de groot wezen halen[emoji12]

Maar veel plezier vanmiddag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Quote from: denoontje on June 18, 2017, 01:00:44
Jammer philip, had je toch met ons moeten meekomen...ik ben ff bollen van de groot wezen halen[emoji12]

Maar veel plezier vanmiddag.
Haha, goed van jou [emoji106] advr had die meegenomen met een M&G hier en Ralph de laatste keer dat ik bij hem was. Dus ik weet wat ik heb gemist [emoji2]

Plezier ga ik zeker hebben [emoji106][emoji440]
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

Veel plezier in de batcave mannen... de temperatuur loopt al op buiten.

Wij eindigde gister met bewolking op 23 graden bij vic.
Dus koele drankjes!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vik

Via deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor het super leuke weekend!  :worship:

Erg fijn om weer een leuke groep mensen te leren kennen en hiermee de passie te delen. Ik wil dit vaker gaan doen  :popcorn:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Uiteindelijk is het 23 graden gebleven net zoals zaterdag.  Einde van de middag hebben we nog na zitten kletsen met zijn allen en toen liep het zonder apparatuur op tot 24 graden  :bigsmile:

Quote from: denoontje on June 18, 2017, 10:21:05
Veel plezier in de batcave mannen... de temperatuur loopt al op buiten.

Wij eindigde gister met bewolking op 23 graden bij vic.
Dus koele drankjes!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

luuk123456

Quote from: vik on June 19, 2017, 09:15:00
Uiteindelijk is het 23 graden gebleven net zoals zaterdag.  Einde van de middag hebben we nog na zitten kletsen met zijn allen en toen liep het zonder apparatuur op tot 24 graden  :bigsmile:
Dat kwam dan wellicht door de verhitte discussies? ![emoji12]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

vik

#41
We hebben gister met zijn allen nog even wat opties doorlopen bij de  UHD film X-Men.

We vonden met zijn allen uiteindelijk de Oppo setting : 4:2:2 manueel 10 bit het meest natuurlijke kijken bij deze film op mijn JVC.  Het blijft hoe dan ook een film met een "gepimpt" randje  ;)


Quote from: denoontje on June 17, 2017, 19:31:57
Tja raindog wat kan ik toevoegen.

Na de koffie en de Bossche bol eerst  rogue 1 gekeken. Lkkr entertaining en ik werd door de set de film ingezogen.

Na de broodjes de oppo met 4k film en hdr.

De eerste film xman die vonden we toch wel erg overdreven scherp, gesatureerd  en too much  hdr effect. Het uitzetten van de hdr was ook een enorm verschil.

Daarna nog een stuk revenant. Subtieler effect, veel filmischer...een snoepje.

Dan nog wat stukjes demo materiaal op bluray met en zonder atmos. Muziek en film. Heerlijk!

Ik moet zeggen....het beeld....wauw...zwart scherpte en filmisch..een heel ander level bleek wel toen ik nog ff de epson  thuis aanzwengelde. Chips ik voel een viruskriebel.....

Vik bedankt dat ik de hitte heb mogen ontvluchten in je batcave!

En gezellig weer wat mede forummers te hebben ontmoet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Jij snapt hem  :angel:

Quote from: luuk123456 on June 19, 2017, 09:23:38
Dat kwam dan wellicht door de verhitte discussies? ![emoji12]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Masterkale

Quote from: vik on June 19, 2017, 09:24:24
We hebben gister met zijn allen nog even wat opties doorlopen bij de  UHD film X-Men.

We vonden met zijn allen uiteindelijk de Oppo setting : 4:2:2 manueel 10 bit het meest natuurlijke kijken bij deze film op mijn JVC.  Het blijft hoe dan ook een film met een "gepimpt" randje  ;)

Hoe zit dit met de blu-ray instellingen? Of is dit echt alleen voor UHD materiaal?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Quote from: vik on June 19, 2017, 09:12:23
Via deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor het super leuke weekend!  :worship:

Erg fijn om weer een leuke groep mensen te leren kennen en hiermee de passie te delen. Ik wil dit vaker gaan doen  :popcorn:
Viktor, jij bedankt voor het organiseren van een superleuk weekend :worship: Het waren eigenlijk 2 M&G's in 1 weekend :D

Je hebt een prachtige demoruimte gerealiseerd in een ruimte waarin je buurman meubels maakt en hout bewerkt. Waar we overigens helemaal geen last hebben gehad wat ook weer een compliment is voor de bouw. Er is al veel over geschreven, dus veel kan ik niet toevoegen, anders dan dat ik genoten heb van Rogue One  en de demostukjes op BD en UHD waren heel goed gekozen om de potentie van de set goed tot zijn recht te laten komen. De test met de Oppo vond ik leerzaam, het blijkt maar weer dat alles op "Auto" plaatsen niet altijd het beste plaatje geeft ;)

Ook bedankt aan Edward en Jeffrey. Ik vond het heel gezellig en ook onze "discussies" vond ik zeer leerzaam. Heb nu ook een aardig idee hoe ik de Cabasse hoogtespeakers kan ophangen en dat het zeker wat toevoegt met de juiste mix/codec.

@Jeffrey: ik ga je topic zeker bekijken. Je mag heel trots zijn dat je een DHZ kamer-in-kamer-project tot een goed einde hebt kunnen brengen.
@Edward: De "test" met jouw stekkerblok hebben we bewaard voor een volgende keer :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive