Stereo versterker vs stereo receiver

Started by Jinge, May 29, 2017, 15:00:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinge

Hoe houdt een stereo receiver zoals een Onkyo tx-8270 zich geluidstechnisch tegenover een stereo versterker van dezelfde prijsklasse tegenwoordig? Ik ben wel geïnteresseerd in de Onkyo maar als losse componenten beter klinken ga ik daar liever voor.

mijkie

#1
tja, is een beetje smaak-gebonden denk ik, de 1 is tevreden met een versterker van 400 euro en de ander koopt daar net een stekker voor, ga luisteren zou ik zeggen, wat wij vinden is niet relevant !

Lijkt me wel een handig ding, cdmi in een stereo-versterker !! of t klinkt, geen idee  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Jinge

Ga zeker even luisteren, maar kan me herinneren dat 10 jaar geleden mensen fel tegen stereo receivers waren. Er zouden goedkopere componenten en materialen in zitten dan versterkers. Als je toen een beetje geluid wou moest je voor een versterker gaan. Vroeg me af of dat een beetje gelijk getrokken is. Naar mijn weten zijn stereo receivers nog lang niet zo populair als stereo versterkers.

mijkie

populair .......toch komen ze wel los hoor, Onkyo heeft meerdere modellen en ook Arcam heeft er 1, alleen ietsie anders geprijsd ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Arjan_Vaan

Ik zit ook aan de onkyo 8270 te denken. Ik luister alleen stereo maar gebruik nu een VSX-924 receiver van Pioneer. Er gaat 1 HDMI-kabel  van de receiver  naar mijn tv. De tv hangt aan een kale muur met een infreesde kabel. Een PS4 en horizonbox zitten aangesloten op de receiver en dit staat in een aparte kast 3 meter van de tv. Ik luister vooral muziek via streaming en een receiver leek mij de meest complete manier om mee te beginnen vooral vanwege de arc functie. Ik heb het idee dat een stereoreceiver wat meer opgebouwd is voor stereo dan een 7.1 receiver. De Arcam is voor mij ook iets te prijzig.