Ervaring Yamaha DSP programma's

Started by Teejoo, May 26, 2017, 09:39:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Wie heeft er ervaring met de huidige generatie DSP-programma's, en met de (geluids)kwaliteit van Yamaha in het algemeen? Ik heb voorheen ook een Lexicon MC12 gehad, en daar van ik ook erg onder de indruk van Logic 7 processing voor surround. Ik draai 7.2, maar de additionele processing maakte het indrukwekkend.

Teejoo

Ik heb even de titel aangepast aangezien dezelfde dsp's ook in de dikkere receivers te vinden zijn.

audiosurfer

Na de aanpassing kan ik wel reageren ;) ik heb namelijk de 3010 gehad. Ik vond het best leuk en soms zelfs een verbetering. Bij bijvoorbeeld star trek voegde het erg veel toe aan de beleving. Toch heb ik het maar weinig gebruikt en vind ik de arcam een stuk indrukwekkender. Misschien dat ik niet genoeg getweakt heb met de Yamaha, want dat schijnt zeer goed en zeer veel te kunnen. Dus een verlossend antwoord zal dit niet zijn. Ik heb overigens de 3010 hier nog staan in een doos, dus als je het wilt proberen en je woont in de buurt, be my guest!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

Teejoo

#3
Quote from: audiosurfer on May 28, 2017, 09:27:15
Na de aanpassing kan ik wel reageren ;) ik heb namelijk de 3010 gehad. Ik vond het best leuk en soms zelfs een verbetering. Bij bijvoorbeeld star trek voegde het erg veel toe aan de beleving. Toch heb ik het maar weinig gebruikt en vind ik de arcam een stuk indrukwekkender. Misschien dat ik niet genoeg getweakt heb met de Yamaha, want dat schijnt zeer goed en zeer veel te kunnen. Dus een verlossend antwoord zal dit niet zijn. Ik heb overigens de 3010 hier nog staan in een doos, dus als je het wilt proberen en je woont in de buurt, be my guest!
De Arcam is ook erg goed van wat ik me kan herinneren!

Het is ook niet dat ik ontevreden ben met mijn SSP-800, maar ik merk dat ik eigenlijk vooral nog film kijk in de Teejooscoop en ik op een andere manier muziek ben gaan luisteren. Vroeger zat ik echt uren te pielen en te letten op van alles. Nu geniet ik evenveel van muziek in de woonkamer of auto, en het moet vooral lekker klinken. En dan is een SSP-800 wellicht wat overdreven.

Ook is gemak en zijn opties als airplay etc belangrijk geworden. Ik heb ook nog een Denon AVR-X3100W in gebruik, en verbaas me best over de goede kwaliteit die je voor dat geld krijgt, en surround is gewoon goed. Muzikaal en qua finesse is het echter een hele andere klasse dan de Classe, maar dat mag dan ook wel. Maar desondanks onder de indruk en handig in gebruik door de vele opties.

audiosurfer

Snap wel dat je alle opties aantrekkelijk vindt, mijn Yamaha heeft geen AirPlay, maar via de remote-app speelt hij ook alles van je iphone en dat is idd handig! Ik ben ook minder fanatiek met luisteren, maar na de overstap naar de arcam luister ik ineens weer veel stereo, dat verschil vind ik toch erg groot.. in huis en auto interesseert me ook minder en verwoordt je het uitstekend, het moet gewoon klinken.

Het aanbod staat, als je het eens wilt proberen kan dat, hij gaat na de verbouwing ergens in huis iets aansturen, dus heb hem voorlopig niet nodig!

De classe was overigens mijn favoriet een paar jaar geleden, prachtig apparaat! Heb hem nooit gehoord, maar wat een plaatje.. vrees wel dat de afschrijving heel erg zal zijn, dus als je geen atmos wenst zou ik hem gewoon houden en een appletv voor AirPlay aanschaffen. Overdreven bestaat niet, niet als je er al een aparte ruimte voor hebt😉
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.