Toshiba SR-V10 platenspeler vragen

Started by master30, May 25, 2017, 22:07:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Omdat mijn Noob topic wel erg onoverzichtelijk aan het worden is, maak ik voor deze platenspeler een nieuw topic, misschien dat ie ook meer aandacht trekt.

Deze Toshiba SR-V10 platenspeler, heb ik sind kort in in mijn bezit, deze is bedoeld voor de woonkamer waarop hij op mijn soundbar gaat worden aangesloten.
Kan ik daar af en toe ook is een plaatje draaien  8)
Dit model sprak mij aan omdat ik hem in mijn kleine wandmeubel kwijt kan.
Kwaliteit is daar wat minder een vereiste als in mijn HT, maar hij moet mijn platen niet beschadigen.

Daarbij heb ik een Pro-ject Phonobox II 2ehands kunnen kopen om hem te kunnen aansluiten, daar heb ik meer aan uitgegeven als aan de platenspeler  :D
Hoe weet ik welk element ik in mijn platenspeler heb, ik kan kiezen uit MM en MC, dit kan ik achterop de phonobox instellen.
op mm klinkt het heel iets harder als mc.

Andere vraag, ik zette hem aan en het draaiplateau draaide in slow motion op wisselende speed rond.
Een paar keer aan en uit en wat op de knoppen drukken en toen was dit verholpen. Hij doet het nu wel goed.
Zou er misschien een nieuwe snaar op moeten of moet de tangentiale arm is worden afgesteld?
Er zit ook een forward mogelijkheid op, het armpje gaat soms wat schokkerig vooruit, dus niet soepel.
Kortom hoe pleeg ik onderhoud aan dat ding?

Vraagje over de naald, hij ziet erop het oog goed uit, de platen klinken ook niet raar of zo.
Maar het is toch een gebruikt ding van heel wat jaren oud.
Zou ik hier beter een nieuwe naald of element voor kopen?

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HJ

Een mc element kost over het algemeen meer dan een mm en zou ook beter moeten zijn. De budget elementen zijn allemaal mm elementen.
Een mc element levert minder stroom en heeft daardoor meer versterking nodig.
Jouw speler heeft ook een mm denk ik. Hoe je daadwerkelijk het verschil kan zien zou ik niet weten, mss type op google checken?


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


master30

Quote from: hans. on May 26, 2017, 15:45:58
Een mc element kost over het algemeen meer dan een mm en zou ook beter moeten zijn. De budget elementen zijn allemaal mm elementen.
Een mc element levert minder stroom en heeft daardoor meer versterking nodig.
Jouw speler heeft ook een mm denk ik. Hoe je daadwerkelijk het verschil kan zien zou ik niet weten, mss type op google checken?


Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Ik laat hem wel op mm staan.

Binnenkort zal ik hem is open maken en zien wat ik aan onderhoud kan doen aan dat ding
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.