LG 55 inch b6v of Samsung 65 inch ks9000

Started by Totser, May 25, 2017, 09:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Totser

Hallo,

Wat zouden jullie als HT fanaten doen. Kiezen voor het grootst mogelijke scherm met goede beeldkwaliteit of voor het kleinere scherm met veel betere zwartwaardes,geen motion blur en dat soort dingen.

De LG 55 inch b6v kan ik kopen voor 1600
De Samsung 65 inch ks9000 voor 1900

De televisie zal gebruikt worden voor films,series,games zowel overdag als savonds. Input lag is me niet zo van belang aangezien in niet competitief game.

Valkyrie

Ik zou voor OLED gaan ;)
Liever een TV met goede kleuren/zwartwaardes t.o.v. een grotere TV.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Niek007

Hier staat sinds enkele weken ook een OLED, prachtig beeld, ik zou ook voor de LG gaan :D
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Totser

Bedankt heren!!

Ik heb hem opzij laten zetten en ga hem vanmiddag ophalen.
Hebben jullie enig idee trouwens of er qua beeldkwaliteit tussen de B6 en C6 verschil zit? Op papier is het enige verschil 3d en de lichte curve in het scherm maar misschien zijn er nog andere verschillen?

Qua prijs zijn ze zo goed als gelijk

Cobraatje

Als je niet veel 4K HDR kijkt zou ik voor de grootste gaan.
Beeldverschil met 1080P is er zeker wel in het voordeel van Oled maar imo geeft een stuk groter beeld meer impact.
Komt bij dat bij de LG's net de motion de zwakke schakel is.
Is 3D van belang dan voor een Oled gaan.

De verschillen tussen een goede Led en Oled zijn niet zo wereldschokkend als vaak wordt voorgedaan.
De huidige goede leds, wel met een VA paneel, hebben ook goede zwartwaardes.
Zelf geconstateerd en niet gebaseerd op reviews.

Wees bij Samsungs wel erg alert op edge en line bleeding.

Best zou natuurlijk een 65-er oled zijn, maar dat geeft vast budgetproblemen 8)


Cobraatje

Quote from: Totser on May 25, 2017, 11:05:18
Bedankt heren!!

Ik heb hem opzij laten zetten en ga hem vanmiddag ophalen.
Hebben jullie enig idee trouwens of er qua beeldkwaliteit tussen de B6 en C6 verschil zit? Op papier is het enige verschil 3d en de lichte curve in het scherm maar misschien zijn er nog andere verschillen?

Qua prijs zijn ze zo goed als gelijk

De C6 heeft een betere processor en geeft iets beter beeld.
Als de prijs gelijk is zou en curved geen probleem, zou ik voor de C6 gaan.

Totser

Quote from: Cobraatje on May 25, 2017, 11:10:12
Als je niet veel 4K HDR kijkt zou ik voor de grootste gaan.
Beeldverschil met 1080P is er zeker wel in het voordeel van Oled maar imo geeft een stuk groter beeld meer impact.
Komt bij dat bij de LG's net de motion de zwakke schakel is.
Is 3D van belang dan voor een Oled gaan.

De verschillen tussen een goede Led en Oled zijn niet zo wereldschokkend als vaak wordt voorgedaan.
De huidige goede leds, wel met een VA paneel, hebben ook goede zwartwaardes.
Zelf geconstateerd en niet gebaseerd op reviews.

Wees bij Samsungs wel erg alert op edge en line bleeding.

Best zou natuurlijk een 65-er oled zijn, maar dat geeft vast budgetproblemen 8)

4K is wel een groot punt voor mezelf. Ik game veel op 4K met mijn game pc, ps4pro en later evt de Scorpio. Ik kijk ook best veel 4K films hecht veel belang aan HDR in films en games. Dat is een deel van de reden dat ik upgrade