Speakers zomaar afkoppelen?

Started by Hanky Panky, May 24, 2017, 12:34:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

In verband met een aanstaande verbouwing in casa Hanky gaan de rears alvast naar zolder (opslag, geen HT) en blijven alleen de fronts en center even staan.

Vraag: kan ik de rears en de sub (gewoon neutrik, niet high aangesloten) afkoppelen zonder dat ik mijn versterker moet 'vertellen' dat ze er niet meer zijn? Met meerkanaals audio zal de versterker toch de achterste kanalen aansturen? Of detecteert de versterker zelf dat er geen last op de kabels zit?

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

yorkie13

#1
ik zou ze voor de veiligheid even uit zetten.

Dus gewoon aangeven geen Center en  surrounds.

Dan worden de eindversterkers ook niet aangestuurd, en kan er weinig mis gaan.

Hanky Panky

Voor de paar dagen die het betrof rears en sub afgekoppeld en een Audyssy meting gedaan omdat ik nergens de speakers 'aan' of 'uit' kan zetten in de Denon.

Inmiddels staan alle speakers op het toilet  O0 (3e toilet, in de garage/werkruimte) met een wasmachine als bewaker voor de deur  :) zodat geen van de werklieden ook maar in de buurt van mijn spullen kan komen en we minder risico hadden door de spullen de trap op en af te moeten dragen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000