RCA "switch"

Started by SHFT, May 23, 2017, 13:58:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SHFT

Hallo iedereen,

Mijn setup bestaat uit een platenspeler, die verbonden is met mijn phonostage.
Deze phonestage gaat met een RCA kabel naar mijn integrated amp.

Nu als ik mijn headphone amp wil gebruiken haal ik steeds de kabel uit de integrated en verbind deze met de headphone amp, wat best een vervelende manier van werken is.

Ik heb al eens gekeken naar een RCA switch maar die zien er van bedenkelijke kwaliteit uit, hoe lossen jullie zo iets op?

Groeten

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

TopGun2010

#1
Heeft je amp geen out? Of sluit je hoofdtelefoon op je int amp aan.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

SHFT

Quote from: TopGun2010 on May 23, 2017, 14:30:07
Heeft je amp geen out? Of sluit je hoofdtelefoon op je int amp aan.

Nee deze heeft geen out, ik zo graag de dedicated headphone amp gebruiken omdat de kwaliteit de onboard van de integrated ver overstijgt.
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Rowdy

Ook geen tape-out of rec-out?

MAW

Welke geintegreerde versterker gebruik je?
Gr. Martijn

SHFT

Quote from: Rowdy on May 23, 2017, 16:41:20
Ook geen tape-out of rec-out?

aha rec-out heb ik wel  :wacko:  ::)

Als ik deze gebruik om naar de headphone amp (Schiit Vallhalla 2) te gaan, wordt er dan iets van geluid "vervormd"?

De versterker is een Cambridge Audio AM10 btw.
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

MAW

#6
In de manual van de cambridge audio am10 lees ik dat de volumeregeling en equalizer geen werking hebben op de rec-out uitgang. Dat betekent dat hij 'aftakt' voor de volumeregeling en equalizer (en vermoedelijk dus voor de hele voorfersterker stage).

Vermoedelijk takt hij dan af na de channel selector (dat staat niet in de manual maar dat durf ik met 99% zekerheid te zeggen). Dat zou prettig zijn omdat je dan de ingang op je versterker kan kiezen die hij moet doorsturen naar je headphone versterker. Dan kun je meerdere bronnen beluisteren zonder dat je kabels hoeft te wisselen.

Hoe dan ook is dat een vrij ideale uitgang om je Schiit Vallhalla 2 op aan te sluiten.

Probeer het maar eens uit! Veel plezier! :)
Gr. Martijn

SHFT

Quote from: MAW on May 24, 2017, 18:29:33
In de manual van de cambridge audio am10 lees ik dat de volumeregeling en equalizer geen werking hebben op de rec-out uitgang. Dat betekent dat hij 'aftakt' voor de volumeregeling en equalizer (en vermoedelijk dus voor de hele voorfersterker stage).

Vermoedelijk takt hij dan af na de channel selector (dat staat niet in de manual maar dat durf ik met 99% zekerheid te zeggen). Dat zou prettig zijn omdat je dan de ingang op je versterker kan kiezen die hij moet doorsturen naar je headphone versterker. Dan kun je meerdere bronnen beluisteren zonder dat je kabels hoeft te wisselen.

Hoe dan ook is dat een vrij ideale uitgang om je Schiit Vallhalla 2 op aan te sluiten.

Probeer het maar eens uit! Veel plezier! :)
Top! Danku allemaal
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser