Outlook Mail > beschermen 'verzonden items' tegen weggooien

Started by solitaire, January 23, 2018, 17:27:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Het iemand voor mij de Gouden Tip hoe ik in Outlook Mail mijn map 'Verzonden items' bescherm tegen het uitvoeren van de opdracht right-click 'alles verwijderen' ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

Quote from: solitaire on January 23, 2018, 17:27:31
Het iemand voor mij de Gouden Tip hoe ik in Outlook Mail mijn map 'Verzonden items' bescherm tegen het uitvoeren van de opdracht right-click 'alles verwijderen' ?



soli

Simpel. Er van afblijven ;)     :worship: :yawnee:
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikekiwi

Of dagelijks back-up van je pst bestand maken zodat je altijd nog een back-up hebt?

solitaire

Niet aankomen, afblijven ...

Dit heb ik geloof ik wel eens verteld, maar voor de duidelijkheid. Sinds bijna 10 leef ik met hersenschade. Voor iedereen zijn de gevolgens natuurlijk persoonlijk, maar mijn grootste problemen zijn:
1/ Proberen vast te houden waar je mee bezig was. Vnl. uitzoekwerk is een drama, omdat ik gaandeweg vergeet wat ik zoek en begin naar iets willekeurigs te zoeken, of vergeet dat wat ik zoek al gevonden is maar toch door zoek.
2/ Proberen vast te houden wat je weet. Inlezen in materie is zo een groot 'risico' want op een willekeurig moment ben ik alles weer kwijt en kan weer opnieuw beginnen.
3/ Mezelf niet laten verleiden door een idee dat gek genoeg soms waanzin is maar toch erg overtuigend zich presenteerd. Memo-papiertjes waarop ik schrijf iets ABSOLUUT NIET te doen (ik weet ondertussen welke situaties risicovol zijn) helpen nauwelijks ... ik doe het tegengestelde want wat op het memo staat is onzin ... What To Do ? (je kan je voorstellen dat zo bv. internet bankieren High Risk is ...)

Zo kan het gebeuren dat ik een hele goede reden denk te hebben om alles in de map 'verzonden items' weg te gooien. Dat gebeurd een aantal keer per jaar, en ik zoek dus iets dat de weggooi-aktie Extreem Lastig maakt om uit te voeren. Vreemd genoeg heb ik alleen het 'postvak in' mapje nog nooit weggegooid ...


@ mikekiwi  Hoe maak ik een back-up ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Sjaak_Banaan

Quote from: mikekiwi on January 23, 2018, 19:09:05
Of dagelijks back-up van je pst bestand maken zodat je altijd nog een back-up hebt?

Misschien kun je iets met 'machtigingen' aanpassen zodat je alleen leesrechten hebt voor die map.
Op het werk kan ik van bepaalde collega's wel mail inzien, maar niet verwijderen.
Geen idee of het op een of andere manier voor jou ook toe te passen is...
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

blue-eyes

Ok, dan had ik mijn opmerking anders gemaakt, sorry! Maar ik denk ook wel dat je een grapje kan waarderen aan je andere posting te zien, anders mijn excuses !


Ik gebruik Outlook al jaren niet meer maar in het verleden sloeg Outlook het op in een *.PST bestand, dat bestand kan je kopiëren. Dan heb je een soort van backup, iig tot het moment van kopiëren. Indien alles weg is kan je de kopie terug zetten, eventueel koppelen (ligt er volgens mij aan of je kan hernoemen, etc. zoals ik al zei, al iets te lang geleden :) ).
Voor mij werkte dat in het verleden, paste ik met name toe bij het opnieuw installeren van de PC, en mijn mail wilde behouden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikekiwi

Quote from: solitaire on January 23, 2018, 19:33:55
@ mikekiwi  Hoe maak ik een back-up ?
Maak een map waarin je je backups wilt bewaren. Installeer een programma als Ease US ToDo Backup (gratis, link).
Maak daarin een schema dat je elke dag een back-up maakt van het pst bestand naar de backup map. Je kunt dan denk ik wel ergens kiezen om dit elke keer naar dezelfde map te kopieren (is denk ik niet aan te raden), beter is om dan per dag een submapje te laten maken en daar de backup in te zetten.

Kan ook met wat copy-commando's wel in combinatie met MS scheduler of Taakplanner, maar dan moet je iets meer zelf doen en weten wat je doet...

Mocht het misgaan, dan kun je de backup-pst laden via Bestand->Openen->Outlook-gegevensbestand openen. Die opent dan als aparte mapstructuur in je Outlook en kun je de verzonden emails terugzetten.

solitaire

Ondertussen kan ik ook om mezelf weer lachen als ik weer eens iets mafs heb. Als humor al niet meer kan :ohmy: Excuses aanvaart, maar was idd. niet nodig geweest ;)

Als ik zoek op *.PST bestand kan ik op mijn Win7 PC niets vinden. Voor de duidelijkheid, Outlook Mail is web-based, misschien is dat een reden.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: mikekiwi on January 23, 2018, 19:48:21
Maak een map waarin je je backups wilt bewaren. Installeer een programma als Ease US ToDo Backup (gratis, link).
Maak daarin een schema dat je elke dag een back-up maakt van het pst bestand naar de backup map. Je kunt dan denk ik wel ergens kiezen om dit elke keer naar dezelfde map te kopieren (is denk ik niet aan te raden), beter is om dan per dag een submapje te laten maken en daar de backup in te zetten.

Kan ook met wat copy-commando's wel in combinatie met MS scheduler of Taakplanner, maar dan moet je iets meer zelf doen en weten wat je doet...

Mocht het misgaan, dan kun je de backup-pst laden via Bestand->Openen->Outlook-gegevensbestand openen. Die opent dan als aparte mapstructuur in je Outlook en kun je de verzonden emails terugzetten.

Kan zo iets ook met Syncback (free) dat jij weet ? Kan me haast niet voorstellen van niet maar zou moeten kijken ... Maar ook hier: Outlook Mail is web-based ... ?



soli


PS deze dus https://outlook.live.com/
Hinterm Horizont geht's weiter.

blue-eyes

:)

Ok, ik gebruikte Outlook als lokale versie, webbased weet ik het niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

solitaire

Sorry mannen, heb te laat aangegeven dat het om de webbased versie ging ...

Windows Live Mail (zou de opvolger van Outlook Express zijn ?),  Windows Live Mail Outlook, Windows Outlook, Microsoft Outlook Live Mail ... om gek van te worden ...

Kennen jullie MailStore Home ? Zit er aan te denken zo mijn mails te backuppen, maar moet dan zeker weten dat Outlook Live Mail gebruik maakt van Microsoft Exchange Server, en door alle naamsverwarring kan ik niet duidelijk krijgen of dat zo is ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik

Je kunt toch ook naar niet webbased gaan? Dan kun je wel backup van pst maken.
Zit je alleen met oude post die naar je thuis outlook moet. Maar wellicht is dat op te lossen door alle mail op ongelezen te zetten dan komt het als het goed is binnen op je thuis outlook, voor zover het al niet meteen binnenkwam ik denk alleen even mee.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187

Auto archive instellen. Instellen dat hij dagelijks archiveert naar een ander *. Pst bestand.

Erik

Quote from: Raymond187 on January 25, 2018, 21:50:50
Auto archive instellen. Instellen dat hij dagelijks archiveert naar een ander *. Pst bestand.
Op webmail  ::) ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187

Quote from: solitaire on January 23, 2018, 17:27:31
Het iemand voor mij de Gouden Tip hoe ik in Outlook Mail mijn map 'Verzonden items' bescherm tegen het uitvoeren van de opdracht right-click 'alles verwijderen' ?



soli
Zie geen Owa staan  :nopompom:
Quote from: Erik on January 25, 2018, 22:14:56
Op webmail  ::) ;)
Verder niet gelezen  :D

Raphie

Alle antwoorden zijn al gegeven, met eeen client connect je via IMAP blijven ook je sent items bewaard.
Maar wanneer jij regelmatig een onweerstaanbare drang hebt je sent items weg te gooien dan is niks daar tegen bestand.
Ik zou het meer in iets anders zoeken als bijv een cc of bcc instellen naar een compleet ander mail adress waar je nooit op inlogt bijv.
JBL PRX Power!