Marantz PM11S3 vergeleken met PM14SE

Started by Hoeksel, May 21, 2017, 12:31:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Wellicht een goede tip ;). Maar de ts zou ik zeker aanbevelen eerst zelf te gaan ervaren wat een dsp kan doen, voor de aanschaf. Zelf heb ik in het stereo nog geen dsp systeem gehoord welke mij kon bekoren. Steevast werd het te strak, alles keurig netjes recht getrokken, maar daarmee verdween ook (bijna) al het leven uit de muziek.


Quote from: Cantodea on May 27, 2017, 08:48:13
De TS laat weten dat hij een niet zo ideale opstelling heeft. Nu heeft hij dat enigszins verbeterd door de speakers van de muur weg te halen en wat wijder uit elkaar te plaatsen, maar daarmee los je nog niet alles op. Daarom zeg ik dat een goede DSP veel goeds kan doen, zeker in het laag. Stel dat de TS zijn luisterplaats tegen een muur is, dan heeft hij zeker en vast last van staande golven, meestal in een gebied rond de 45 รก 70 Hz. Met een DSP kan je die makkelijk dempen en krijg je een mooi gedefinieerd laag, zelfs op een goedkoop systeem kan je tot verbluffende resultaren komen.
Het is maar een tip..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cantodea

Quote from: Xander32 on May 27, 2017, 11:20:22
Wellicht een goede tip ;). Maar de ts zou ik zeker aanbevelen eerst zelf te gaan ervaren wat een dsp kan doen, voor de aanschaf. Zelf heb ik in het stereo nog geen dsp systeem gehoord welke mij kon bekoren. Steevast werd het te strak, alles keurig netjes recht getrokken, maar daarmee verdween ook (bijna) al het leven uit de muziek.

Het is ook niet de bedoeling dat je alles strak trekt. Ikzelf pas dip toe tot 500 Hz, waarbij ik steile, smalle dippen niet corrigeer. Daarna pas ik een housecurve toe. Ik kan je verzekeren dat de muziek zijn levendigheid behoudt en dat je in het laag veel meer "laagjes hoort" en vooral drums klinken een pak dynamischer. Zoals je zegt zou de ts zeker eerst een systeem moeten horen met dsp en eventueel bij hem thuis kunnen proberen. Het hoeft bovendien geen stukken van mensen te kosten. Met een minidsp en een Umik meetmicrofoon kan men al aardige resultaten boeken.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon