welke beamer + scherm voor €1000,- ?

Started by André_84, May 18, 2017, 21:16:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

André_84

Hoi,

Is het realistisch om een beamer + elektrisch scherm aan te schaffen voor €1000,-, voor een bevredigend resultaat (2e hands is een optie)? Bevredigend resultaat is natuurlijk een vaag begrip :'), maar in mijn geval hoop ik qua beeldkwaliteit mijn huidige Panasonic full hd tv uit 2008 te evenaren ::), maar dan groter zeg maar. kijkafstand is +_ 3,25m - 3,50m. De woonkamer is niet heul licht.

Een vriend van me heeft een optoma hd141 en die valt me opzich niet tegen. Naja, ik heb gezien wat ie kan, maar nu in een lichte woonkamer op een niet heel vlakke muur geprojecteerd valt het wel wat tegen (hij komt vast niet op dit forum :').) een dergelijke beamer past wel in het budget en is desnoods ook wel te vinden op marktplaats, maar of dit de beste optie is heb ik geen idee van...

iemand aankooptips / advies?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

darkrunner

Benq W1090 €750
Benq W1110 € 779

snap nog altijd niet dat ik men Benq 1110w aan €699 heb kunnen kopen die prijs nooit meer tegengekomen erna.

Elektrisch scherm, iets of wat deftig begint vanaf een €699 2.0m breed dan heb je wel Tab tension wat niet zou mogen golven, te duur en is tab tension geen must dan heeft esmart germany betaalbare schermen die meer dan degelijk zijn.

Verder Epsons 5900/6600 ofzo 2dehands, maar zou die zeker niet duurder betalen als die Benq's nieuw, de 5900 vind je al voor rond de 400
Soms kom je ook nog wel eens een goede Jvc of Sony tegen voor een €750 2dehands.


Erik

Of een epson lcd 5300 kost maar 650 of zo.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

André_84

Hoe staan genoemde beamers in verhouding tot de genoemde optoma? Vergelijkbaar of is dit al een stapje hover? Wat zijn zaken waarop ik moet letten? bv aantal lumen etc? Hoeveel branduren mag een.2e hands beamer hebben? Zijn er hele specifieke modellen waar ik op kan zoeken die echt de.moeite waard zijn?
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

André_84

Inmiddels een beetje gegoogled en het lijkt erop dat de Benq w1070 en de ht2050 (is dat nou dezelfde als de w1110?) Veel bang for the buck geven. Ik denk dat ik marktplaats maar voor die apparaten in de gaten houd. Misschien ook wel gewoon nieuw...

Dan nog een scherm! Tips daarvoor? Waar op te letten? Ik denk overigens aan 2.40m ofzo daarvoor, misschien iets kleiner. K denk wel tab tensioned.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

darkrunner

#5
De Ht2050 (us) is in europa de W1110, ikzelf heb de W1110s, 2dehands vind je die amper maar ik zou die gewoon nieuw kopen.
De W1070 is al een ouder model, de W1090 is de opvolger ervan.

Scherm 2.40 Tab tension van deftige kwaliteit mag je rond de €700 beginnen tellen.

Je zou evt nog naar een tension scherm kunnen gaan heb je nog kans op golven maar toch al een pak minder dan een gewoon handbediend/elektrisch scherm, tension helpt voornammelijk tegen het omkrullen van de zijkanten.
Bv: https://esmart.de/tv-heimkino/leinwaende-fuer-beamer/tension-leinwand/esmart-haiser-tageslicht-tension-leinwand-tatenso-grau-244-x-137-cm-113-16-9-128878205.html
Je kan korting code via mail bij hun aanvragen.

PROLUXX® zou goedkope Tab-tensions hebben maar ik zou er men geld niet opzetten.

André_84

Vooralsnog lijkt dan die w1110 dan de meest geschikte beamert. Dat e-smart scherm vind ik wel een serieuze optie. Ik zie ook wel e.e.a. op marktplaats staan voor dat bedrag. Ik lees her en der dat het niet de sluitpost moet zijn, maar is denk ik beter zo dan op een muur? Met een marktplaats scherm is het risico misschien wat lager als ik op een later moment alsnog wil upgraden...
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

darkrunner

#7
Anders een gewoon elektrisch  scherm voorlopig kopen zonder Tab-tension/Tension, bv zo een Esmart voor 99 euro kan je niet voor sukkelen.
Op de muur projecteren als je een scherm zoals Esmart kan kopen voor 99 euro is zonde.

André_84

Dat probeer ik te zeggen idd. Ik denk dat de esmart tensioned versie dan ook nog wel kan voor het budget :)
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

darkrunner

#9
kortingscodes bij Esmart zijn normaal:
05% discount from 50,00 € order value: esmart-05
10% discount from 250,00 € order value: esmart-10
15% discount from 500,00 € order value: esmart-15

If you are registered as "new customer", appears in the "shopping basket" an input field for your coupon code.

Ik had de mijne op 19/12/2016 besteld en de 24ste werd die geleverd.