Niek's HT woonkamer

Started by Niek007, May 11, 2017, 22:20:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raindog

Quote from: NiekS on November 13, 2017, 22:11:57
En de mooiste upgrade die mogelijk is: vader geworden van een prachtige zoon Daan  ;D

Wauw! Gefeliciteerd Niek !!

Mooie aanpassingen van je set weer. Ik vond het vorig jaar al prachtig uitzien, met veel oog voor detail. Misschien wel de mooiste woonkamer-HT die ik tot nu toe gezien heb.
Wellicht is een overstap van Denon naar Arcam AVR390 nog eens het overwegen waard. Dirac doet echt wel mooie dingen, ook met het laag.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Niek007

Quote from: raindog on November 17, 2017, 19:09:00
Wauw! Gefeliciteerd Niek !!

Mooie aanpassingen van je set weer. Ik vond het vorig jaar al prachtig uitzien, met veel oog voor detail. Misschien wel de mooiste woonkamer-HT die ik tot nu toe gezien heb.
Wellicht is een overstap van Denon naar Arcam AVR390 nog eens het overwegen waard. Dirac doet echt wel mooie dingen, ook met het laag.

Bedankt Bas! Jij gefeliciteerd met de aankoop van een nieuw huis! Wat mooi dat het gelukt is om een huis te vinden waar je een dedicated HT kan maken, ik ben erg benieuwd  ;D
Arcam staat zeker op de wish list. Een paar weken geleden een demo gehoord van de Arcam AVR550 met Dirac Live aan en uit, dat klonk helemaal niet verkeerd.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Niek007

Het is al een hele tijd geleden dat ik dit topic heb bijgewerkt. In de afgelopen jaren is er wel een en ander gewijzigd.

De Epson is in 2019 vervangen door een Sony VW270. In het begin was het even zoeken met het goed krijgen van het HDR materiaal, maar dat is in combinatie met de Panasonic UHD speler inmiddels prima gelukt. Ik kreeg het alleen niet goed afgesteld met mijn 'content' vanaf m'n NAS en XMBC met de nVidia Shield. Mede daardoor gebruik ik dat nooit meer en maak ik alleen gebruik van UHD blurays of van streamingdiensten waarbij ik nooit problemen heb.
Afgelopen jaar had ik na een update van de Shield veel problemen met het switchen naar juiste framerate en colorspace. De Shield is vervangen door een Apple TV en dat werkt voor mij nu uitstekend.

Ook ben ik van XTZ overstapt naar KEF R5. Ik vind het prachtige speakers en leuk om weer iets anders in huis te proberen.

De Denon X6200 gaf wel eens handshake problemen en ik wilde graag een upgrade doen naar een receiver met HDMI 2.1 vanwege de Xbox en Playstation, dus eind vorig jaar heeft de Denon plaatsgemaakt voor een Marantz Cinema 50. Ik hoor je denken, heeft die wel voldoende vermogen voor de KEF's, zeker vergeleken met de X6200? Wat mij betreft zeker, ik heb niet het gevoel iets tekort te komen.

Vorig jaar is ook het beamerscherm vervangen. Ik had een Kingpin TAB270, die heeft ruimte gemaakt voor een Adeo tabtensioned scherm met een gain van 0.9. Het beeld is daardoor verbeterd, vooral vanwege minder strooilicht naar het plafond en de muren. Het was even passen en meten en zagen, maar het scherm heb ik precies in de koof gekregen.

De LG 55 inch heeft plaatsgemaakt voor een 65 OLED G1, een prachtige tv met een praktische muurbeugel, dus die hangt nu zeer strak tegen de muur.

De laatste verandering heb ik een paar weken geleden uitgevoerd. De akoestiek in de woonkamer is niet zo best. Ik twijfelde al een tijd om de achterwand bij de tv en beamerscherm aan te passen en ik heb er Woodupp panelen gemonteerd. Dat gaf ook meteen de mogelijkheid om de stopcontacten te verplaatsen naar achter het tv-meubel, waardoor er nu vrijwel geen kabels meer zichtbaar zijn (alleen de kabels naar de frontspeakers). Ik heb ook nog een meting gedaan voor en na montage van de panelen, die zal ik nog delen.

Al met al dus best veel gewijzigd in de afgelopen jaren. Dit zijn de foto's van de huidige opstelling:

IMG_5694(1).jpg

IMG_5696.jpg

IMG_5697.jpg   

IMG_5698(1).jpg

 
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Niek007

En nog enkele foto's van beamer en scherm:

IMG_5695.jpg

IMG_5715.jpg

IMG_5708.jpg   
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Niek007

En bij deze de afbeeldingen van de metingen. Als ik het goed interpreteer is er minder galm meetbaar in het hoog. Dat lijk ik ook wel te horen in de ruimte.
Ik ben hier nog niet zo handig in, dus als er tips zijn om dit beter weer te geven hoor ik het graag:

Meting voordat de Woodupp panelen tegen de muur zaten (en eerlijk gezegd ook zonder vloerkleed op de grond):

dsfsa.jpg

De de meting na het plaatsen van de panelen (en met hoogpolig vloerkleed op de grond):

na.jpg 
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

jahtari

Wow, vette setup en prachtige woonkamer met akoestiek elementen die mooi verwerkt zijn in het geheel.

 :clapping:

 :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Remco

Dat ziet er top uit hoor!
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

Refie

Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

williams

Dat ziet er erg mooi en sfeervol uit en zo te zien heb je de nieuwe Marantz staan .
Vind met name de akoestische panelen achter de tv erg mooi staan .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Erg mooi Niek... gave HT en zeker nog gezellig ook.
Knap bezig
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Marco66

Mooie smaakvolle ruimte zo!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch