Niek's HT woonkamer

Started by Niek007, May 11, 2017, 22:20:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Niek007

Na veel meelezen op het forum wordt het tijd om ook onze setup eens te plaatsen.
Twee jaar geleden zijn we verhuisd en de wens om een mooie opstelling in de woonkamer te plaatsen was groot. Door de verbouwing kregen we de mogelijkheid om de kabels en het beamerscherm netjes weg te werken.

Ik was al in het bezit van een mooie set: 4 B&W CM zuilspeakers en een bijpassende center, plus een SVS gesealde subwoofer. Aangestuurd door een Denon 3313 receiver met als eindtrap een Rotel RB1582. Beeld werd weergegeven op een Samsung 40 inch LED tv of de Epson TW7200 beamer. Als bron gebruikte ik de Denon 3313 bluray speler of Intel NUC met XBMC. In de meterkast staat een NAS gevuld met films.

We zijn begonnen met het sleuven voor de kabels.





Daarna hebben we de koof gemaakt waar het nieuwe Kingpin TAB270 scherm in is komen hangen.



Gestuct en geschilderd:



TV proefgehangen:



Koof afgewerkt en voorzien van 3 spots met Hue lampen:





En toen werd het tijd om de eiken vloer te leggen en de spullen aan te sluiten:



Radiator ombouw gemaakt. Ik heb de radiator eerst zwart gelakt met metaalverf om te voorkomen dat deze met de vergeelde kleur tussen de planken te zien is:





En nu genieten van het eindresultaat   ;D







De laatste foto's zijn van oktober 2016. Inmiddels is er alweer het nodige veranderd in de setup. Wordt vervolgd...  :bigsmile:
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Cloudie

Netjes hoor !
Ziet er strak uit.

Mediasluis

De koof met die spotjes zo, ziet er ook erg goed uit. Zo valt het helemaal niet op dat daar een scherm in zit.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Spekkie99

Erg netjes met de kabels in de muur en de koof. Ff aan mijn vrouw laten zien. Gaat het goed met de HDMI lengte van de kabel?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

N1v3K

Hangt je beamer wel waterpas, of vertekent dat op de foto?
Verder supermooi weggewerkt met die koof zo.  :thumbs-up:

W.Otter

netjes gedaan! mooi dat je alle kabels hebt weg kunnen werken, ergernis nummer 1 bij mij  :D leuk dat je een beetje dezelfde setup hebt. Je vensterbank is ook erg mooi geworden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Niek007

Bedankt voor de leuke reacties 😊 De beamer moet ik nog recht hangen. Het is niet zo'n handige beugel, dus de beamer moet in z'n geheel gedemonteerd worden. Bij het monteren niet goed bij stil gestaan dat het beeld op deze manier niet recht in het kader wordt weergegeven. En om met keystone te corrigeren is ook zonde. Staat nog op de to do lijst.
Verder gaat het goed met de lengte van de HDMI kabel. Ik geloof dat het een kabel is van 10 meter. 3D wordt zonder problemen doorgestuurd. Of het in de toekomst met een 4K beamer gaat lukken denk ik niet. Maar dat zijn zorgen voor later, ik ben nu nog erg tevreden met de Epson beamer.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Niek007

Inmiddels is er het nodige veranderd in de woonkamer:

1. Nieuwe setup, de B&W speakers zijn verkocht en het merk XTZ is ervoor in de plaats gekomen. Ik heb lang getwijfeld tussen Dali en XTZ en na diverse luistersessies is het XTZ geworden. Ik vond de openheid van stemmen en de heldere hoge tonen erg prettig tov de B&W. Sowieso heb ik een enorm laagprobleem in mijn woonkamer waardoor de B&W met de natuurlijke warme/bassige klank veel te overheersend waren. Jammer want wat uiterlijk betreft blijf ik de B&W's de mooiste speakers vinden.
2. Het oude tv meubel is weg en we hebben een meubel op maat laten maken. De apparatuur staat in het meubel en de aan de achterkant van het meubel is een ruimte van 10 cm gelaten waardoor het kabelmanagement een stuk makkelijker is geworden.
3. Nieuwe stoffen hoekbank wat de demping in de ruimte iets heeft verbetert.
4. Dipolen aan de achterkant in plaats van vloerstaanders. De surround bubble is veel diffuser geworden. Voorheen hoorde je vooral de surround speaker waar je het dichtste bij zat. Nu blijft het surround geluid ook goed wanneer je in de hoek van de bank zit.
5. LG OLED!! Wat een prachtig beeld, hier genieten we bijna dagelijks van. De beamer wordt stiekem wel wat minder gebruikt.
(6. Beamer recht gehangen: helaas noodgedwongen er af moeten halen omdat het moederbord defect is geraakt een paar maanden geleden. En natuurlijk net buiten de garantie: reparatiekosten 700 euro  :crazy:)
(En de mooiste upgrade die mogelijk is: vader geworden van een prachtige zoon Daan  ;D)







Nu nog een laatste uitdaging, en dat is het laagprobleem waar ik nog steeds last van heb onder controle krijgen.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Spekkie99

Mooi hoor. Als mijn pana plasma er nee stopt komt er ook OLED. Een antimode doet wonderen voor je sub.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Strakke inrichting met een mooie kleurcombinatie. Een mooie woonkamersetup! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

W.Otter

Netjes alle kabels weggewerkt daar hou ik van!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Elnaeth

Mooi om te zien inderdaad hoe alles zo weggewerkt is! Even onthouden en als inspiratie gebruiken! :-)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155912

Samsung UE55MU7000 / Denon AVR-X1200W / Samsung BD-H6500
SVS PB-2000 / Magnat Monitor Supreme 1000 / Jamo 426 HCS

Niek007

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben erg tevreden met hoe het er uit ziet! Tijdens de verbouwing gelukkig meteen rekening kunnen houden met het wegwerken van de bekabeling.

Ik ben afgelopen weekend weer eens gaan experimenteren met de plaatsing van de speakers. Als ik de frontspeakers dichter bij elkaar zet, zowat tegen het TV meubel aan, dan klinkt muziek een stuk beter. Het laag probleem is minder aanwezig en het stereo beeld klinkt meer open.
Helaas is dichter bij elkaar plaatsen niet mogelijk vanwege de afmetingen van het projectiescherm. Een kleiner projectiescherm zou dan nog een optie zijn, maar eigenlijk is kleiner projecteren wel weer jammer.
Ik vond het Xtrem Daylight 0.9 scherm bij de demo dag van Werner erg mooi. Misschien dat dit de volgende upgrade gaat worden en dat ik dan toch iets kleiner ga projecteren. Heeft er iemand ervaring met het Xtrem Daylight scherm in een woonkamer setup?
De prijs weerhoudt me nog wel enigszins. Zijn er nog alternatieve elektrische schermen voor in de woonkamer met een lagere prijs?
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Mediasluis

#15
Het HD progressive 0.9 kan goedkoper, als je fixed frame gaat.
Electrisch TabTensioned is deze ook inderdaad een stuk duurder, maar als je het als fixed frame zou kunnen plaatsen, dan is het goed betaalbaar.
De werking van het doek zelf doet het beeld van de projectors erg goed. Naast de zeer brede kijkhoek en dat het materiaal kleur neutraal, is het 100% structuur vrij en dit zie je ook al goed bij 2K projectors. Je bent wel ook meteen klaar voor straks, dus laat 8K maar komen.
Dit materiaal is door Da-Lite samen met Joe Kane ontwikkeld, voor de projectors van nu.
Lees dit stuk anders even:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145815.new#new
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Niek007

Quote from: Mediasluis on November 16, 2017, 08:42:34
Het HD progressive 0.9 kan goedkoper, als je fixed frame gaat.
Electrisch TabTensioned is deze ook inderdaad een stuk duurder, maar als je het als fixed frame zou kunnen plaatsen, dan is het goed betaalbaar.
De werking van het doek zelf doet het beeld van de projectors erg goed. Naast de zeer brede kijkhoek en dat het materiaal kleur neutraal, is het 100% structuur vrij en dit zie je ook al goed bij 2K projectors. Je bent wel ook meteen klaar voor straks, dus laat 8K maar komen.
Dit materiaal is door Da-Lite samen met Joe Kane ontwikkeld, voor de projectors van nu.
Lees dit stuk anders even:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145815.new#new

Hoi Matthieu, bedankt voor je reactie. Fixed frame is helaas geen optie omdat ik in de woonkamer projecteer. En de tv aan dezelfde wand hangt, dus het scherm valt er voor wanneer ik ga projecteren. Op je website kan ik geen prijslijst terugvinden, misschien kijk ik er over heen. Waar kan ik de prijzen van de Elektische TabTensioned schermen terugvinden?
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

solitaire

Quote from: Valkyrie on November 14, 2017, 08:51:27
Strakke inrichting met een mooie kleurcombinatie. Een mooie woonkamersetup! :thumbs-up:

+ 1 8)

Quote from: W.Otter on November 14, 2017, 10:27:55
Netjes alle kabels weggewerkt daar hou ik van!
...

Ziet er mooi uit idd., maar weet je zeker dat er geen lange stukken parallelle kabels zijn ... een paar meter (en soms veel korter !) kan al genoeg zijn voor hoorbare (zichtbaar weet ik niet, geen ervaring mee) aantasting van het signaal.


soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

Mediasluis

Quote from: NiekS on November 16, 2017, 11:13:03
Hoi Matthieu, bedankt voor je reactie. Fixed frame is helaas geen optie omdat ik in de woonkamer projecteer. En de tv aan dezelfde wand hangt, dus het scherm valt er voor wanneer ik ga projecteren. Op je website kan ik geen prijslijst terugvinden, misschien kijk ik er over heen. Waar kan ik de prijzen van de Elektische TabTensioned schermen terugvinden?
Klopt. Deze heb ik voor de schermen ook niet staan.
Ik maak in combinatie met een projector altijd een mooie prijs van het geheel en dat is anders als de advies doet geloven.
Ik heb ook geen kassa, want ik bespreek liever met de klant wat het beste bij hen past.
Niet dat ze iets bestellen wat niet werkt in hun situatie.
Stuur anders even een mailtje naar: info@mediasluis.nl
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Niek007

Quote from: solitaire on November 16, 2017, 11:22:09
+ 1 8)

Ziet er mooi uit idd., maar weet je zeker dat er geen lange stukken parallelle kabels zijn ... een paar meter (en soms veel korter !) kan al genoeg zijn voor hoorbare (zichtbaar weet ik niet, geen ervaring mee) aantasting van het signaal.


soli



Goed punt, ik heb de speakerkabels gescheiden gehouden van de stroomkabels. Maar voor de surrounds (dipolen) lopen de kabels wel met elkaar mee. Geen idee of dat invloed op elkaar heeft, ik heb het niet getest met de kabels los van elkaar en ben tevreden met het geluid van de surrounds.

Quote

Klopt. Deze heb ik voor de schermen ook niet staan.
Ik maak in combinatie met een projector altijd een mooie prijs van het geheel en dat is anders als de advies doet geloven.
Ik heb ook geen kassa, want ik bespreek liever met de klant wat het beste bij hen past.
Niet dat ze iets bestellen wat niet werkt in hun situatie.
Stuur anders even een mailtje naar: info@mediasluis.nl


Ik neem tzt contact met je op, leuk plan voor in december :)
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

solitaire

Quote from: NiekS on November 17, 2017, 10:32:09
Goed punt, ik heb de speakerkabels gescheiden gehouden van de stroomkabels. Maar voor de surrounds (dipolen) lopen de kabels wel met elkaar mee. Geen idee of dat invloed op elkaar heeft, ik heb het niet getest met de kabels los van elkaar en ben tevreden met het geluid van de surrounds.
...

Signaal kabels onderling zijn een stuk minder gevoelig. De grootte van een elektromagnetisch veld is volgens mij een direkt resultaat van de grootte van de gevoerde elektrische stroom, en die is bij signaalkabels relatief klein (ook al noemen wij het misschien high-current luidspreker aansturing).


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

broodro0ster

Mooi gedaan hoor! Een receiver met Dirac Live kan jouw laagproblemen waarschijnlijk wel oplossen.
Heb je Audyssey XT32 momenteel of iets anders?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Spekkie99

Of een antimode. Echt een wereld van verschil.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

broodro0ster

Quote from: Spekkie99 on November 17, 2017, 18:01:08
Of een antimode. Echt een wereld van verschil.

Kan hij dat gebruiken voor de fronts en de sub? Want beiden moeten aangepakt worden als ik het goed begrijp.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Niek007

Ik heb een Denon met XT32, die het laag redelijk onder controle krijgt maar het hoog minder mooi maakt vind ik. Daarom heb ik vandaag een MiniDSP besteld om eens te kijken wat ik daarmee voor elkaar kan krijgen met de sub. De front speakers zet ik op X-over van 80 of 90Hz, misschien krijg ik het laag daar al redelijk mee onder controle. Leuk (en niet al te duur) experiment :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite