Oppo UDP-205 Blu-ray speler gearriveerd

Started by tamasp, May 9, 2017, 16:17:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tamasp

Hallo allemaal,

Vandaag via JVBdigital.nl mijn oppo uhd-205 ontvangen. Ik kan jullie dit bedrijf echt aanraden, keurig verzorgt allemaal.
Maar nu de Oppo 205, wat een beeld en geluid geeft dit ding, zeker via mijn LG oled tv is het een beeld waar ik on ieder geval stijl van achter over sla. Mijn oude oppo bd-95 was al goed maar deze is echt een niveau hoger.
Ik had gelukkig al wat uhd films gekocht dus kon lekker testen, maar het is gewoon geweldig.
Hier is een DENON 7200WA op aangesloten maar ik laat de beeldverwerking door de oppo uitvoeren.
Tevens is het afspelen van mkv uhd files perfect, ondertiteling en geluid zijn perfect en de de oppo vindt smb en nfs services met gemak. Streamen vanaf de server doe ik over wifi 5ghz en dat gaat echt perfect.
Ook audio vanaf een nas , flac en dsd streamen gaat perfect. Zelfs gelukt om dsd surround af te spelen via stream.
Ben geen verkoper of tussenpersoon van jvbdigital, maar ben gewoon erg enthousiast over dit apparaat en de levering.
Komende dagen verder testen.

Titel aangepast

fasteddie


tamasp

Zoals ik schrijf, echt geen spijt van ondanks de duurdere aanschaf tov de 203.

Masterkale

Quote from: tamasp on May  9, 2017, 18:48:18
Zoals ik schrijf, echt geen spijt van ondanks de duurdere aanschaf tov de 203.

Ik neem aan dat je de analoge uitgangen gebruikt?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Caesarea

Quote from: Masterkale on May 10, 2017, 16:01:48
Ik neem aan dat je de analoge uitgangen gebruikt?
Waarom zou je analoge uitgangen gebruiken bij UHD films? Of interpreteer ik iets verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


Masterkale

Quote from: Caesarea on May 11, 2017, 00:02:02
Waarom zou je analoge uitgangen gebruiken bij UHD films? Of interpreteer ik iets verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk

Voor het geluid.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Caesarea

Atmos via analoge weg?  Kan dat?

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


Fox

Quote from: Caesarea on May 11, 2017, 11:39:29
Atmos via analoge weg?  Kan dat?

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk

Het hoofd doel van deze speler is zijn kwaliteit hoge analoge audio - dit bepaald ook in de grootte maten de extra euro's

Als je de speler alleen als transport gebruikt, kun je beter het prijs verschil gebruiken om een weekje vakantie met je partner te besteden  :D

CineSmurf

Maar als ik de handleiding er op nalees en de achterkant bekijk, dan heeft ie wel mogelijkheid tot 7.1 analoog uit, maar geen uitgangen voor Atmos (zou je toch 4 bij willen). Nu ken ik trouwens ook (nog) geen versterkers met 7.1.4 analoog in, of bestaan die wel?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

riwi

Ik denk dat de Oppo UHD203/205 geen atmos decoderen. Daar heb je een Atmos enabled receiver/pre-pro voor nodig.

Als hij dit wel zou doen zou je inderdaad uitgangen moeten hebben voor de (4?) plafond kanalen.
Versterkers met 7.1.4 analoge ingang heb ik nog niet gezien. Ik denk ook niet dat daar veel vraag naar is.

Caesarea

Kortom, met OPPO 205 bestaat niet de mogelijkheid om Atmos audio ANALOOG naar een Atmos enabled receiver te sturen.

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


riwi

Quote from: Caesarea on May 11, 2017, 14:47:16
Kortom, met OPPO 205 bestaat niet de mogelijkheid om Atmos audio ANALOOG naar een Atmos enabled receiver te sturen.

Dat schreef ik inderdaad ;)

Maar het doel van een UHD205 is het afspelen via de betere analoge uitgangen voor stereo en ook de 7.1 uitgangen voor SACD/DVDA of andere hoogkwalitatieve multikanaals formaten die er zijn via streaming of flac files.

Ikzelf vond de meerprijs iets te veel. Ik heb naast mijn BDP95 (voor muziek) nu de UDP203 staan (voor UHD schijven en netwerk spelen).

Caesarea

Quote from: riwi on May 11, 2017, 14:54:30
Dat schreef ik inderdaad ;)

Maar het doel van een UHD205 is het afspelen via de betere analoge uitgangen voor stereo en ook de 7.1 uitgangen voor SACD/DVDA of andere hoogkwalitatieve multikanaals formaten die er zijn via streaming of flac files.

Ikzelf vond de meerprijs iets te veel. Ik heb naast mijn BDP95 (voor muziek) nu de UDP203 staan (voor UHD schijven en netwerk spelen).
Helder [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn Vertu Signature met Tapatalk


papaleo

Wat is eigenlijk een Oppo UHD-205....?  ::)
ik ken wel de (nieuwe) Oppo UDP-205  ;)

(daar had ik trouwens al een draadje van gestart)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163353.msg3044421#msg3044421
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Fox

Quote from: riwi on May 11, 2017, 14:54:30
Dat schreef ik inderdaad ;)

Maar het doel van een UHD205 is het afspelen via de betere analoge uitgangen voor stereo en ook de 7.1 uitgangen voor SACD/DVDA of andere hoogkwalitatieve multikanaals formaten die er zijn via streaming of flac files.

Ikzelf vond de meerprijs iets te veel. Ik heb naast mijn BDP95 (voor muziek) nu de UDP203 staan (voor UHD schijven en netwerk spelen).

Correct en dan moet je na het analoog uitsturen van het signaal de Oppo van het signaal afblijven, anders doe je dit weer te niet ....

Dus geen geluidsbewerkingen als EQ of Kamercorrectie...

Ralph71

Quote from: riwi on May 11, 2017, 14:54:30
Ikzelf vond de meerprijs iets te veel. Ik heb naast mijn BDP95 (voor muziek) nu de UDP203 staan (voor UHD schijven en netwerk spelen).

Aan die optie zat ik op termijn ook te denken. Heb je de BDP95 en UDP203 met SACD's via de analoge uitgangen wel eens direct vergeleken?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

riwi

Quote from: Ralph71 on May 12, 2017, 14:49:40
Aan die optie zat ik op termijn ook te denken. Heb je de BDP95 en UDP203 met SACD's via de analoge uitgangen wel eens direct vergeleken?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 6 kanaals analoge uitgang van de BDP95 niet meer had aangesloten. Die paar SACD's die ik heb was de moeite niet.
Ik gebruik wel de XLR balanced out van de BDP95 voor stereo. De UDP203 via HDMI heb ik nog niet goed vergeleken kwa stereo performance.
Het is ook lastig want de UDP203 is alleen te bekijken op de projector bij mij ivm de gesplitste HDMI setup.

Ik denk er aan om op termijn dan toch de BDP95 weg te doen en een dedicated stereo streamer te kopen. Maar aangezien ik eigenlijk vrij weinig gebruik maak van stereo (ipv film en series) heb ik er nog geen haast mee gemaakt.

tamasp

Quote from: papaleo on May 11, 2017, 16:45:38
Wat is eigenlijk een Oppo UHD-205....?  ::)
ik ken wel de (nieuwe) Oppo UDP-205  ;)

(daar had ik trouwens al een draadje van gestart)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=163353.msg3044421#msg3044421

Sorry tikfoutje

IMWhizzle

Quote from: Fox on May 12, 2017, 11:46:24
Correct en dan moet je na het analoog uitsturen van het signaal de Oppo van het signaal afblijven, anders doe je dit weer te niet ....

Dus geen geluidsbewerkingen als EQ of Kamercorrectie...
+1!
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K