Marantz MM 7025 of Nuprime STA 9

Started by tonv, May 7, 2017, 16:04:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tonv

Mede forumgenoten.

Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een eindversterker om mijn frontluidsprekers, de B&W 803 Matrix 2 aan te sturen.
Ze zijn nu aangesloten op de SR 7011 in bi-amp.

Ik twijfel over de MM 7025 van Marantz, en de STA-9 van Nuprime.
Kosten ongeveer hetzelfde, maar ik heb het idee dat de Nuprime met zijn gecombineerde A+D versterking beter is.

Zijn er medeforum leden die 1 van beide of liefst beide apparaten kennen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

mijkie

#1
Stuur xlr8 maar eens een PM, die heeft de combi gehad, ik alleen de STA-9 en kon niet vergelijken !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tonv


mijkie

#3
wel 1 van de mooiste versterkers, die hier gestaan heeft, heb toch al wat op mijn kerfstok  ;D

Primare i32, NAD390DD, Gato DIA400 etc ......

een imo erg onderschat merk, simpel kwa looks en bediening maar, klinkt als een klok !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

tonv

je bedoeld de Nuprime, neem ik aan?

tonv

Quote from: tonv on May  7, 2017, 18:01:10
je bedoeld de Nuprime, neem ik aan?

sorry, beter lezen,

dat idee heb ik ook, en zeer betaalbaar!

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

xlr8

#7
Quote from: mijkie on May  7, 2017, 16:24:40
Stuur xlr8 maar eens een PM, die heeft de combi gehad

En nog  :)
De STA-9 heeft plaats gemaakt voor de ST10. Het voordeel is dat deze EV 12v. trigger heeft t.o.v. STA-9 én qua vermogen/stabiliteit een flinke stap verder gaat.
De ST10 kost wel het dubbele maar dat is het dan ook uh... dubbel en dwars waard (gezien je 803's ook wel broodnodig want die lusten wel een slokje prik).

Op een groot speaker systeem zoals ELAC FS507vx was de switch van STA-9 naar de ST10 duidelijk en in positieve zin merkbaar.

De MM7025 is iig iets wat je niet moet doen  8)   

EDIT:
Voor de STA-9 hong dit beestje aan de pre-outs, Advanced Acoustic X-A160 en een half jaartje daarvoor Usher Ref. 1.5 



De X-A160 heb ik nog als spare in de doos staan mocht je interesse hebben... valt goed binnen je budget ;)

H&C Hifi

Wat is je exacte budget ?
Moet het perse nieuw ?

MechanicalAnimal

kun je voor dat geld niet proefluisteren ofzo?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

xlr8

Dat is eigenlijk het beste devies, try B4 U buy... en nóg beter:  thuis binnen je eigen 4 muren ;)

tonv

oei, mooi, maar wel een bakbeest in vergelijking met de Nuprime.

HTip

#12
Wat je ook kunt doen is een stereoversterker met HT-pass through kopen. Heb je een dedicated stereoset en een krachtiger surround. Ik doe dit met een Denon X7200 icm een Marantz PM-11S3. Is boven je budget, maar Marantz heeft ook goedkopere versterkers die hetzelfde kunnen. Matched prima met B&W en natuurlijk met je SR7011.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tonv

tsja, ik denk dat ten opzichte van wat ik nu heb niet echt veel op vooruit zou gaan.

Ik heb al eens eerder een Rotel eindversterker geprobeerd, maar ik vond er geen verschil in zitten met de toenmalige SR 7008

H&C Hifi

Quote from: tonv on May 16, 2017, 21:22:56
tsja, ik denk dat ten opzichte van wat ik nu heb niet echt veel op vooruit zou gaan.

Ik heb al eens eerder een Rotel eindversterker geprobeerd, maar ik vond er geen verschil in zitten met de toenmalige SR 7008

Als je met de Rotel geen verschil merkte zal een nuprime en zeker een mm7025 niets meer bieden.

W.Otter

Quote from: tonv on May 16, 2017, 21:22:56

Ik heb al eens eerder een Rotel eindversterker geprobeerd, maar ik vond er geen verschil in zitten met de toenmalige SR 7008

verklaar 'een Rotel versterker' eens nader? zit veel verschil in
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

tonv

Een Rotel 1580 eindversterker was het.

Ik vond het niet beter dan de SR 7008, maar kan aan mij liggen natuurlijk ;D

tonv

Quote from: HcHifi.nl on May 17, 2017, 00:09:25
Als je met de Rotel geen verschil merkte zal een nuprime en zeker een mm7025 niets meer bieden.

In dat geval houd ik het bij wat ik nu heb.

Scheelt weer geld ;)