Speakers op stands vastschroeven of niet?

Started by Jinge, May 6, 2017, 11:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinge

Mijn Sonus Faber speakers kunnen op de bijpassende stands vastgeschroefd worden. Nou zegt de ene leverancier van de stands dat zij dit afraden, een tweede leverancier zou het juist aanraden. Vreemd natuurlijk. Wat is jullie mening hierover? Wat zijn de voor- en nadelen?

yorkie13

Gewoon vastzetten, zo heeft de fabrikant ze immers ontworpen.

blue-eyes

Net zo goed dat de ene dealer A zegt, de andere dealer B, krijg je dat hier ook als antwoord!

Wat vind je zelf? Waar voel jij je beter bij?
Rationeel denkend, de fabrikant heeft dit zo bedoeld. Vastzetten! :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

yorkie13

Welke Sonus Fabers praten we eigenlijk over ?

HJ

Als t om de cremonas gaat dan vastzetten. Sowiso omdat ze anders kunnen vallen. Ze zijn ook zo ontworpen.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Jinge

Het gaat om de principia 3. Ik heb de stands nog niet, anders had ik het uiteraard zelf even getest. Ik vind het zelf een mooi idee om ze vast te zetten, maar raakte een beetje in de war van de leverancier die beweerde dat vastzetten een slecht idee was (zonder specifieke reden).

Gijs82

Zijn dan wel andere speakers, maar ik heb mijn cm1 speakers ook wel vastgeschroefd aan de fs-700 cm stands. Geeft een veilig gevoel. Of het geluid anders is, geen idee...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

fredenivanca

Ik heb ook andere speakers, Monitor audio pl100. Zijn ook ontworpen om vastgezet te worden aan de stands en heb dit ook gedaan. Of het daadwerkelijk verschil van geluid geeft weet ik niet, kwestie van uitproberen denk ik. Maar ook ik vind het een veiliger gevoel. Erzal maar iemand tegen aan stoten
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

KayaRahnee

Tsja, vriend heeft me ook eens gevraagd om zuilen te maken voor onder  zijn monitor speakers.
Heb me toen ook afgevraagd speakertjes vastzetten of niet. (ze hebben 2 bouviers in huis lopen).
Gekozen om niet te verankeren op de zuiltjes o.a. omdat we liever geen gaatjes maakte in bodem v/d speakers.
Uiteindelijk is het resultaat bij wel of niet vastmaken hetzelfde ... of de speakers vallen van de stands of de stands vallen samen met de speakers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.