Cyrus Qx modellen zonder logo in omloop?

Started by YoG, May 2, 2017, 20:32:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YoG

Ik ben van plan een Cyrus Pre XPd Qx te kopen.
Gisteren ben ik er een tegen gekomen waarvan de verkoper beweert dat het gaat om een Qx model, terwijl dat niet op de voorkant staat. Volgens hem zet Cyrus dit logo niet meer op het apparaat.

Hoe weet ik of hij de waarheid spreekt?
Ik heb een mailtje naar Cyrus gestuurd. Nog geen antwoord op gekregen.
Als ik Google naar Cyrus Pre XPd QX kom ik altijd afbeeldingen tegen met xpd's met het Qx logo, zoals te zien in de attachment.

Dus mijn vraag is :  zijn er Cyrus Qx modellen (met betere DAC) uitgebracht zonder vermelding op het apparaat?
Zijn er optisch nog andere verschillen tussen  Qx / non-Qx?

Sjettepet

Veel modellen konden worden geupgrade naar Qx, als ik het wel heb.
Als je het niet vertrouwt zit er niets anders op dan openschroeven. Op de printplaat moet ergens Qx staan.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

YoG

#2
Quote from: Sjettepet on May  3, 2017, 16:18:09
Veel modellen konden worden geupgrade naar Qx, als ik het wel heb.
Als je het niet vertrouwt zit er niets anders op dan openschroeven. Op de printplaat moet ergens Qx staan.

Volgens de verkoper komt de Cyrus zonder upgraden, mét Qx dac uit de winkel.

Van Cyrus heb ik inmiddels een mail terug gekregen.

QuoteDear Jochem,
Thanks for getting in touch.

The Qx badge is always fitted if a Qx DAC is present in the unit. The only exception would be if this has been forcibly removed or it has been accidently knocked off. One way to be sure of its spec is that the Qx logo will be shown on the front panel display when the power is inserted. If no Qx logo appears, it is not a Qx model.

Kind regards,

Chris Clifton
Training and Technical Support Manager
 

De verkoper hiermee geconfronteerd en gevraagd of hij wat foto's kan nemen van de display tijdens het opstarten . En dan schrijft ie onderstaande terug. Ik heb nu geen interesse meer  :nopompom:
QuoteNieuw bericht van: stew_68_68 (242Turquoise Star)
Hi Jochem, it seems like you're questioning my integrity. Believe me, I have no intention on passing on a machine that is not what I say it is. And I know my Cyrus kit very well. If you're not certain, please don't bid for it.

Thanks for your interest.
S           


Marco66

Met zo'n antwoord zou ik al gelijk passen!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chansig

Precies of uitleggen waarom je twijfels...ik ga ervan uit dat hij dat ook wel snapt als liefhebber van audio.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sjettepet

ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

YoG

#6
Hij krabbelt alweer terug

QuoteHi Jochem

Apologies for my tantrum, I understand the Pre Qx is a sizeable investment and you want to be certain. I've added a couple of extra images to the eBay ad, I can't do the boot up screen until I return home tomorrow night, but you can see a portion of the receipt here, plus the label on the box, hope that helps.

Cheers
Stew

De doos

Deel van factuur

De Pre XPd "Qx" waar het om gaat
Ik zie geen "restjes" van een logootje wat er gezeten kan hebben.

Hij verontschuldigd zich dus. De doos en factuur zien er betrouwbaar uit. Foto's van opstartlogo komen binnenkort.
Ik heb alweer een mailtje naar Cyrus gestuurd met deze foto's. Misschien kunnen ze daar het serienummer achterhalen.

Ik wacht af..   :yinyang:  :sarcasm:



edit!

Mailtje terug gehad van Cyrus


QuoteHello Jochem,

I can confirm from the serial number that it was manufactured as a Qx model. The only way to be sure that one is still fitted is to see what is shown on the display when it is booted up.

Kind regards,

Chris Clifton

:pompom:

Sjettepet

Ja, die helpdesk van Cyrus is best goed. Er is ook een onafhankelijk (Brits) gebruikersforum waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Foto van display maar even afwachten dan. Maar het blijft vreemd. Zou de kast een keer vervangen zijn?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

paaj

Enige wat ik me kan voorstellen, als je naar oplichting zoekt, is dat hij een standaard versie had en toen ook een Qx model gekocht heeft. Doos en factuur van de nieuwe, oude in de verkoop?

Of dat er bij de winkel al wat mis ging, demomodel in verkeerde doos of andersom. Printplaten verwisselen lijkt me heel sterk.
Raar verhaal met die badge, maar als serienummer op het apparaat overeenkomt met de doos zit je redelijk veilig imo.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

YoG

#10
Quote from: paaj on May  5, 2017, 19:30:04
Enige wat ik me kan voorstellen, als je naar oplichting zoekt, is dat hij een standaard versie had en toen ook een Qx model gekocht heeft. Doos en factuur van de nieuwe, oude in de verkoop?

Of dat er bij de winkel al wat mis ging, demomodel in verkeerde doos of andersom. Printplaten verwisselen lijkt me heel sterk.
Raar verhaal met die badge, maar als serienummer op het apparaat overeenkomt met de doos zit je redelijk veilig imo.

Ja ik vermoed dat er in de winkel (Sevenoaks) iets is misgegaan. Ik hoop niet dat het om een demootje gaat. Ik denk het niet. Een Qx wil je graag mét logo in je etalage hebben staan.   
Die Stew heeft bij de aankoop niet gezien en geweten dat er een Qx logo op hoort.
Hij plaatst morgen nieuwe foto's met opstartlogo.
Daarna mag je concluderen dat of Sevenoaks of Cyrus toentertijd de mist in is gegaan. Ik denk die eerste.. En dat veroorzaakt nu weer "tumult" bij verkopen




Quote from: Sjettepet on May  5, 2017, 19:11:45
Foto van display maar even afwachten dan. Maar het blijft vreemd. Zou de kast een keer vervangen zijn?
Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maarja waarom zou je?
Quote from: Sjettepet on May  5, 2017, 19:02:52
Ja, die helpdesk van Cyrus is best goed. Er is ook een onafhankelijk (Brits) gebruikersforum waar ik heel veel informatie vandaan heb gehaald.
Ja die Cyrusunofficial. Leek mij niet verstandig te posten daar.. Heb je kans dat die Stew mee leest. Ik ben liever hier op neutraal gebied ;)

Dat forum is trouwens een beetje stil de laatste tijd.. Ik hoop niet dat het dezelfde kant op gaat als de Nederlandse Cyrusaudio forum.... Foetsie

chansig

Foto van de binnenkant vragen ? Of heb je die al ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YoG

#12
Ja dat zou ik eigenlijk moeten doen. Maar ik neem genoegen met een foto van het opstartlogo (die ik nog niet ontvangen heb) en de verklaring van Cyrus, hierboven.



Edit,
Zojuist de foto's ontvangen. Ziet er goed uit, toch?

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a