inbouwscherm en beamer

Started by vet, April 29, 2017, 20:32:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vet

Hallo allemaal, eindelijk mijn plannen voor de home cinema weer eens opgepakt.
In onze woonkamer wil ik een inbouw projectiescherm en dus ook een beamer. Nu zit ik met een paar lastige factoren. Zoals jullie zien ee nichten woonkamer. Nu heb ik als het licht is toch geen tijd om te kijken, maar de kleien van 3 moet overdag wel iets kunnen zien.
Ik moet het scherm tussen 2 eiken balken passen, de ruimte hier tussen is 223,5(er kan evt een stukje uit de balk voor de stekker oid). Daarnaast is het plafond 2,85 hoog en zitten wij op 3,50. Dus ik heb ook nog een grote backdrop nodig. Het liefst wil ik een zo groot mogelijk scherm(200cm breed).
Nu heb ik onder andere van pure theatre een scherm gevonden (http://www.puretheatre.com/200cm-ceiling-recessed-projector-screen.html), maar heb hier op het forum nog nooit iemand over gehoord. Ik vind het scherm redelijk aan de prijs voor iets waar ik verder niemand over hoor.
Daarnaast bij Screen int gekeken, maar daar is de afdekplaat voor het inbouw gedeelte te groot.
Projectieschermen.com raadt een 175 breed tab scherm aan, en redt 200cm dus ook niet.
Elitescreens levert het evanesce scherm in de US wel, maar hier in de Benelux niet.
Nu kan ik natuurlijk ook een koof maken en dan daar het scherm uit laten komen, maar als er dan iets kapot gaat moet ik de hele koof slopen.
Cinepaint is misschien ook een optie, weet alleen niet of de vrouw dat leuk gaat vinden.

Daarnaast heb ik een beamerlift in het plafond zitten, alleen kan ik hier maar een beamer in kwijt van 40x40x17, de meeste sony, epson en jvc modellen vallen dan al af.
Vooralsnog past volgens mij alleen Benq.

Mocht iemand een oplossing hebben voor deze problemen, dan hoor ik het graag.

klavertje

In jouw geval zou ik het scherm monteren op de balken, een frontplaat/koof maken, en je hebt in ieder geval het juiste schermformaat.
De constructie van de koof kan je heel simpel maken, zodat bij problemen je snel en simpel bij he scherm kan.

Het pure theatre scherm ken ik niet, maar vind ik aardig aan de prijs.
Ik heb zelf een Ivision ElectroHD scherm van 100 inch, en dat bevalt mij prima.
Heeft een backdrop van 60 cm, dus dat lijkt me meer dan voldoende.

Ik heb hier ook een koof om gemaakt (Antraciet muur, dus een witte bak zag ik niet zo zitten)
Mijn koof hangt op de bak van het scherm, dus bij calamiteiten kan ik het snel verwijderen.

home@the movies

Met een standaard scherm waarmee je effectief 2m breed wil projecteren zal het moeilijk worden om een koker te vinden die "maar" 2m23 breed gaat zijn om tussen de balken te krijgen.

De Kingpin CES 210 is 2m21 breed, dat gaat dus net passen tussen de balken, in één van onze demo ruimtes hangt dit scherm achter een alkoofje dat met scharnieren gewoon open klapt en waar je dus op 2 sec tijd aan het volledige scherm aankan.
Als het koofje dicht is zie je helemaal niets van het scherm, oplossingen zijn er echt wel te vinden hoor  ;)

De behuizing van de Ivision met 2m kijkbreedte is 2m28 breed, dat gaat dus ook niet passen tussen de balken.

vet

Bedankt voor de reacties.
Gaat de koof in de demo ruimte ook automatisch open?

home@the movies

Quote from: vet on April 30, 2017, 15:31:38
Bedankt voor de reacties.
Gaat de koof in de demo ruimte ook automatisch open?

Je hoeft ze enkel open te maken als er iets mis is met het scherm, er zit een smalle opening onderaan de koof waar het doek uitrolt.

klavertje

Ik bedoelde dus montage net onder de balken.
In mijn situatie had ik een zelfde probleem: een muur met een stuk hoog plafond, met links daarvan een terug wijkende muur, met een laag plafond (ca. 40 cm lager)(jouw balken)
(Ik woon in een oud dijkhuis met hoogte verschillen)
Ik kon dus kiezen uit een smal scherm op de muur met het hoge plafond, of gewoon lagere montage van het scherm,
wat nu aan de linkerzijde een stuk uitsteekt langs de wand met het lagere plafond.
Dat was voor mij de enige maniet om een breed genoeg scherm te kunnen monteren
Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg, anders moet ik maar even een foto van mijn plaatsen.

home@the movies

QuoteIk bedoelde dus montage net onder de balken.

Maar dat is nu net wat hij niet wil  ;D ;D niet moet er netjes tussen passen.

klavertje

Dat had ik wel begrepen....het is natuurlijk een kwestie van keuzes....

vet

Na deze reacties besloten om een scherm in een koof te maken. Dit is uiteindelijk ook veel goedkoper.
Graag nog enige input mbt de projector zelf.