Het grote Pioneer & Onkyo AV Receiver Topic

Started by ppeter, April 25, 2017, 21:30:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JGvH

Heb even een pio 831 op visite gehad, hinderlijke onderbrekingen met spotify en chromecast nog erger, dus geretourneerd.😕

FrankBe

Quote from: JGvH on September 24, 2017, 06:41:11
Heb even een pio 831 op visite gehad, hinderlijke onderbrekingen met spotify en chromecast nog erger, dus geretourneerd.😕

Geen alleenstaand geval dus...

H&C Hifi

Quote from: JGvH on September 24, 2017, 06:41:11
Heb even een pio 831 op visite gehad, hinderlijke onderbrekingen met spotify en chromecast nog erger, dus geretourneerd.😕

Heel apart, weet je zeker dat het niet aan je huis netwerk ligt ?
Ik heb welliswaar de 932 en de vergelijkbare Onkyo 575 echt meerdere malen verkocht en nog niemand daarover gehoord (niet 1x...)


JGvH

Denon x1300 en chromecast ultra doen het wel zonder onderbrekingen😁

ppeter

Met onze SC-LX501 (bedraad) speelt Chromecast zonder onderbrekingen met de iPad/Spotify.
Alleen verloopt de connectie moeizaam en krijg ik de melding No CEC device?
Ook speelt die met de speakerinstelling Ext.Stereo, en kan ik dit niet wijzigen?
Blijkbaar staat dit nog niet op punt?
Met AirPlay verloop alles vlot en zonder problemen!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

CVar

Quote from: HcHifi.nl on September 20, 2017, 19:30:59
De issues met de boards van Onkyo zijn verholpen, daar hoef je niet bang meer voor te zijn.
De SC-LX502 gaat 1199,00 Euro kosten, als ik je dan mag tippen :

Op dit moment kun je de Onkyo TX-RZ1100 voor 1299,00 kopen... die is vergelijkbaar met de Pioneer SC-LX801 en echt een veel mooier toestel dan de 502.

Bedankt voor je reactie en advies, het is uiteindelijk toch een Onkyo TX-RZ820 geworden. Zat tussen de 1000 en 1100 euro met 5 jaar garantie en dit was ook het maximale bedrag wat ik er aan wilde uitgeven.

Tevens is Dolby Vision al aanwezig op de RZ820, als ik het goed begrepen heb moet dit nog als een upgrade uitgerold worden naar de RZ1100.

H&C Hifi

Quote from: CVar on September 27, 2017, 18:17:13
Bedankt voor je reactie en advies, het is uiteindelijk toch een Onkyo TX-RZ820 geworden. Zat tussen de 1000 en 1100 euro met 5 jaar garantie en dit was ook het maximale bedrag wat ik er aan wilde uitgeven.

Tevens is Dolby Vision al aanwezig op de RZ820, als ik het goed begrepen heb moet dit nog als een upgrade uitgerold worden naar de RZ1100.

Duidelijk, had ik je wellicht voor minder kunnen aanbieden alleen ik kan geen 5 jaar garantie geven.

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

#33
Vorige week heb ik de laatste firmware update op mijn SC-LX901 geïnstalleerd en sindsdien zijn de Spotify problemen van de baan: geen onderbrekingen meer :smile:

ppeter

Ondanks dit in de instellingen op AAN staat, ontvang ik geen meldingen van beschikbare updates?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

Bij mij staat die melding ook aan maar ik heb zelf de update moeten starten. De huidige FW is blijkbaar al beschikbaar van 31/08 met als voornaamste toevoeging de ondersteuning voor DTS Play-Fi


ppeter

Quote from: FrankBe on October 20, 2017, 21:45:26
Bij mij staat die melding ook aan maar ik heb zelf de update moeten starten. De huidige FW is blijkbaar al beschikbaar van 31/08 met als voornaamste toevoeging de ondersteuning voor DTS Play-Fi

Oh, maar die heb ik al lang op mijn toestel staan.
Op naar de volgende update....
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

FrankBe

Vandaag firmware 2150-0000-5070-0010 via USB geïnstalleerd. Via netwerk bleef de update hangen op 86% met een Error 7.82 boodschap op het display.

Op zich wel een goed teken dat een fabrikant een product zo goed blijft ondersteunen. Anderzijds ben ik wel een beetje benieuwd wat de opvolger van dit model gaat brengen.

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

ReRichard

Dankzij mijn nieuwe epson tw9300 zit ik er ook aan te denken om op termijn mijn huidige versterker te vervangen voor een 4k/hdr passthrough model.

Momenteel ben ik (naar volle tevredenheid) in het bezit van een Onkyo TX-NR5008 die het volgende aanstuurt:
2x B&W CM7 (front)
2x B&W CM1 (surround)
1x B&W CMC2 (center)

Wat zou een beetje een volwaardige vervanger zijn? Ik zag laatst de aanbieding van Marcel met zijn Marantz SR7013. Echter kom ik van een SR7005 af en daar was ik niet zo over te spreken (Onkyo houd de speakers beter onder controle, bass is tevens veel prettiger. Beidde ingeregeld met Audyssey XT32).
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

fluissie

een s7013 (s7012/s7011) lijkt in de verste verte niet meer op een sr7005 .....
zou zomaar kunnen dat je van 1 vd bovenstaande modellen een stuk vrolijker wordt  :thumbs-up:

heb anderzijds ook een onkyo tx-rz1100 gehad en als je blij bent met je 5008 dan zou ik zeker deze ook overwegen!

ReRichard

#41
Quote from: fluissie on April 23, 2019, 11:48:36
een s7013 (s7012/s7011) lijkt in de verste verte niet meer op een sr7005 .....
zou zomaar kunnen dat je van 1 vd bovenstaande modellen een stuk vrolijker wordt  :thumbs-up:

heb anderzijds ook een onkyo tx-rz1100 gehad en als je blij bent met je 5008 dan zou ik zeker deze ook overwegen!

Dan schrap ik Marantz i.i.g. nog niet permanent van mijn lijstje. Die TX-RZ1100 is in ieder geval leuk geprijsd en mooi vormgegeven (WAF factor ;) )

Lijst van versterkers waar ik voorzichtig naar kijk:

NAD t758v3 <- Helaas slechts 1 hdmi out. Eventueel op te lossen met HDMI splitter
NAD t777v3 <- 2 HDMI outs + 2 extra kanalen (mocht atmos gaan spelen in de toekomst, wie weet)
Yamaha 30xx serie <- Mooi vormgegeven, vroeger altijd goede ervaringen met Yamaha maar momenteel doet het merk het niet zo goed in NL voor mijn gevoel
Marantz 7013
Marantz pre + pro <- Altijd al een losse pre/pro willen hebben maar is wel een kostbare oplossing.
Arcam AVR550 <- Zeer te spreken over de Arcam pre/pro van mijn schoonbroer (i.c.m. Dynaudio contour)
Onkyo/Pioneer "vlaggenschippen"

Mijn gevoel (onderbuik geen logica) zegt dat ik bij Onkyo/pioneer veel bang for buck krijg. Ik vind de NR5008 ook behoorlijk op niveau spelen voor een Onkyo amp (volgens mij was de nieuwprijs destijds rond de 2000,- a 2500,-?).

Ik heb een voorkeur voor een 2de hands receiver (heb nog nooit een nieuw exemplaar gekocht) maar omdat ik door mijn eisen voor 4k/HDR toch bij recentere modellen uitkom betwijfel ik of dat ditmaal weer gaat lukken.
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

fluissie

#42
Goed de markt in de gaten houden ....
Zijn laatste paar maanden tenminste 2 rz1100 voorbij
gekomen op marktplaats , dus 2e hands moet zeker lukken

Wordt tevens een mooie Denon x6300 aangeboden momenteel

En ja als je wat meer wilt uitgegeven ... Heb sinds kort een pre/pro en man  :inlove:

Tabcam

Quote from: ReRichard on April 23, 2019, 13:14:03
Dan schrap ik Marantz i.i.g. nog niet permanent van mijn lijstje. Die TX-RZ1100 is in ieder geval leuk geprijsd en mooi vormgegeven (WAF factor ;) )

Lijst van versterkers waar ik voorzichtig naar kijk:

NAD t758v3 <- Helaas slechts 1 hdmi out. Eventueel op te lossen met HDMI splitter
NAD t777v3 <- 2 HDMI outs + 2 extra kanalen (mocht atmos gaan spelen in de toekomst, wie weet)
Yamaha 30xx serie <- Mooi vormgegeven, vroeger altijd goede ervaringen met Yamaha maar momenteel doet het merk het niet zo goed in NL voor mijn gevoel
Marantz 7013
Marantz pre + pro <- Altijd al een losse pre/pro willen hebben maar is wel een kostbare oplossing.
Arcam AVR550 <- Zeer te spreken over de Arcam pre/pro van mijn schoonbroer (i.c.m. Dynaudio contour)
Onkyo/Pioneer "vlaggenschippen"

Mijn gevoel (onderbuik geen logica) zegt dat ik bij Onkyo/pioneer veel bang for buck krijg. Ik vind de NR5008 ook behoorlijk op niveau spelen voor een Onkyo amp (volgens mij was de nieuwprijs destijds rond de 2000,- a 2500,-?).

Ik heb een voorkeur voor een 2de hands receiver (heb nog nooit een nieuw exemplaar gekocht) maar omdat ik door mijn eisen voor 4k/HDR toch bij recentere modellen uitkom betwijfel ik of dat ditmaal weer gaat lukken.
Nadeeltje van de NAD's: geen Dolby Vision. Groot voordeel, drie Diracsloten! Nadeeltje van de Arcam550, één Diracslot  :nopompom:. In mijn optiek speelt elke versterker met Dirac(/Trinnov) voor film en bij mindere akoestiek de andere oplossingen eruit. Zelfs in een goede ruimte wordt het geluid vaak echt verbeterd.

Ik zou de pre/pro combinatie van je zwager niet vergelijken met een Arcam AVR550. Dan kan je mijns inziens beter voor de Arcam AVR390 gaan en een goede stereoversterker erbij doen.

Quote from: fluissie on April 23, 2019, 14:35:46
En ja als je wat meer wilt uitgegeven ... Sinds kort een pre/pro en man  :inlove:
Ik wist niet dat je van geslacht veranderd was fluissie :devil:  :tongue2:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fluissie

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 16:35:39
Ik wist niet dat je van geslacht veranderd was fluissie :devil:  :tongue2:

,..................:nopompom:

:laugh:

FrankBe

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 16:35:39
In mijn optiek speelt elke versterker met Dirac(/Trinnov) voor film en bij mindere akoestiek de andere oplossingen eruit. Zelfs in een goede ruimte wordt het geluid vaak echt verbeterd.

Hier ben voor mijn ruimte ook wel benieuwd naar. Is de verbetering vooral merkbaar op de sweetspot of over meerdere zitposities?

Tabcam

Je kan heel veel instellen voor het meten (focussed/wide, sofa/couch) en de curve zelf bijstellen. Ik vind het meer rust geven in mijn levendige huis en dat is ook op plekken buiten de luisterzone (keuken/eettafel) hoorbaar.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FrankBe

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 18:04:16
Je kan heel veel instellen voor het meten (focussed/wide, sofa/couch) en de curve zelf bijstellen. Ik vind het meer rust geven in mijn levendige huis en dat is ook op plekken buiten de luisterzone (keuken/eettafel) hoorbaar.

Klinkt overtuigend. Ik vind de MCACC van de Pioneer maar zozo. Na een aanpassing aan mijn systeem laat ik MCACC lopen op symmetry maar na de inmeting gaat de EQ onmiddellijk terug vlak en blijven enkel speakerafstand, kanaalniveau's en fase bewaard. Enkel de subs krijgen een 3dB boost op 31Hz voor films. Voor muziek klinkt dat weer net iets te dik en dan gaat de EQ volledig uit via AV adjust. Liefst zou ik op nog lagere frequenties kunnen aanpassen zoals bij Yamaha.

Welk merk zou als eerste een AVR uitbrengen met de beste eigenschappen van alles wat op de markt is? 13 versterker kanalen zoals de Denon AVR-X8500H, Dirac zoals Arcam en NAD, XLR pre-out voor de stereo kanalen zoals de Yamaha RX-A3080. Zowel DTS-X, Atmos en Auro3D? En dit alles gekoppeld aan een prima geluidskwaliteit + streaming opties en bedieningsgemak en een prijskaartje onder €5K...

Tabcam

Quote from: FrankBe on April 23, 2019, 21:29:35
Welk merk zou als eerste een AVR uitbrengen met de beste eigenschappen van alles wat op de markt is? 13 versterker kanalen zoals de Denon AVR-X8500H, Dirac zoals Arcam en NAD, XLR pre-out voor de stereo kanalen zoals de Yamaha RX-A3080. Zowel DTS-X, Atmos en Auro3D? En dit alles gekoppeld aan een prima geluidskwaliteit + streaming opties en bedieningsgemak en een prijskaartje onder €5K...
Huh, dat bestaat al, alleen niet als één apparaat en zonder XLR pre-out. Waarom wil je én 13 kanalen versterkers én XLR out?

Ik zou ook nooit 13 versterkerkanalen in één chassis willen hebben. Gaat er één stuk ben je alles kwijt. Heb dan veel liever 3 apparaten, een zevenkanaalsversterker en 2x3 of 2x4 (meestal zijn de fronts ook nodig) eindversterkers.

Een losse streamer is ook vaak gebruikersvriendelijker dan de ingebouwde alhoewel ik nog geen ervaring met de Blusound app heb. Dat lijkt me nog de meest interessante
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

FrankBe

Quote from: TabCam on April 23, 2019, 21:46:50
Huh, dat bestaat al, alleen niet als één apparaat en zonder XLR pre-out. Waarom wil je én 13 kanalen versterkers én XLR out?

Ik zou ook nooit 13 versterkerkanalen in één chassis willen hebben. Gaat er één stuk ben je alles kwijt. Heb dan veel liever 3 apparaten, een zevenkanaalsversterker en 2x3 of 2x4 (meestal zijn de fronts ook nodig) eindversterkers.

Een losse streamer is ook vaak gebruikersvriendelijker dan de ingebouwde alhoewel ik nog geen ervaring met de Blusound app heb. Dat lijkt me nog de meest interessante

Ik wil gewoon zo weinig mogelijk apparatuur in mijn AV meubel en kijk dus voor mijn 7.2.4 systeem (en upgrade naar 7.2.6) uit naar de meest geïntegreerd mogelijke AVR die er bestaat. Daarom dat ik momenteel de SC-LX901 heb en geen Arcam. Ik wil enkel krachtige eindversterkers op posities die hier duidelijk baat bij hebben, namelijk voor L+R en mijn passieve subwoofers. Ik zou overigens gerust tevreden zijn met 11 versterker kanalen als deze volledig toewijsbaar zijn. XLR uit is gewoon gemakkelijk omdat mijn eindversterker enkel deze aansluiting heeft en de Yamaha RX-A3080 hier bv. ook mee uitgerust is. Verder vind ik de streaming audio opties bij Pioneer ook niet verkeerd.