Pioneer a-50da en a-70da

Started by Jinge, April 24, 2017, 09:05:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jinge

Momenteel ben ik in bezit en vrij tevreden over de Pioneer a-30. Nu ben ik op zoek naar een amp met wat meer power en digitale ingangen. Logischerwijs kijk ik eerst naar de Pioneer a-50da want die matcht daarnaast ook nog mooi met mijn Pioneer n-50a streamer. Echter kan ik op een review van Whathifi na geen info vinden over de a-50da. Iemand hier ervaringen mee en/of meningen over? Eventueel over de a-70da? Ik vind de reviews van WH niet altijd even betrouwbaar.

Markus2

Als de "30" je bevalt, zie ik geen belemmeringen om over te gaan tot de koop van een "50"of "70".

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Robiwan

Quote from: Jinge on April 24, 2017, 09:05:42
Momenteel ben ik in bezit en vrij tevreden over de Pioneer a-30. Nu ben ik op zoek naar een amp met wat meer power en digitale ingangen. Logischerwijs kijk ik eerst naar de Pioneer a-50da want die matcht daarnaast ook nog mooi met mijn Pioneer n-50a streamer. Echter kan ik op een review van Whathifi geen info vinden over de a-50da. Iemand hier ervaringen mee en/of meningen over? Eventueel over de a-70da? Ik vind de reviews van WH niet altijd even betrouwbaar.

Pioneer staat altijd garant voor goede kwaliteit. Dat was vroeger zo en is nog steeds zo. Met de a-70da haal je meer "power" in huis. Die 50a streamer vind ik echt een fraai ding.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Hans47

Ik heb  de voorgaande versies van de A-50 en A-70 gehad (zonder de da suffix) en ik vond beiden erg goed, de A-70 klonk wat beschaafder en misschien wat ruimtelijker en beter in  plaatsing maar de A-50 had ook wel iets, die vond ik wat levendiger.....en dynamischer....

Maar het zijn  prima versterkers in mijn beleving..... (beiden  Klasse D overigens,  dat is de A-30 niet).

Jinge

Bedankt voor de reacties. Wat ik zo bijzonder vind is dat in de WhatHifi review gezegd wordt dat de DAC kwaliteit beter kan. Terwijl in een andere buitenlandse review over de a-70da (die precies dezelfde DAC bevat) gezegd wordt dat het van uitstekende kwaliteit is. Zouden jullie de a-50da hoger inschatten dan bijvoorbeeld de Yamaha a-s501?

Hans47

Van reviews hoef je je niet te veel aan te trekken, ieder zijn persoonlijke voorkeur komt naar voren in reviews, ik denk dat het DAC deel meer dan prima is (ook van de huidige A-50DA) vergelijken met Yamaha kan ik niet, ik denk dat de klankkleur misschien anders is maar zeker weten doe je het pas als je zelf luistert.

Je kunt ze gewoon  online kopen (bij Coolblue of zo) en proberen (zolang je alles netjes houdt en de verpakking intact) en 1 van 2 of beiden weer terugsturen.....(kopen op afstand wetgeving en bijvoorbeeld een Coolblue heeft een nog langere termijn van proberen).