Welke provider levert beste tv beeld; XS4ALL of Ziggo?

Started by ddex, April 23, 2017, 12:33:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ddex

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze providers? Welke van deze 2 levert het beste HD beeld op een TV?

bigbro

tja hier ben ik al heel lang mee bezig. Heb nu Ziggo en schotel. Wil graag tmobile thuis of xsforall ook proberen maar het is net als bij autobanden. Je kunt het niet terugbrengen als het niet bevalt. Moet  zeggen dat de Horizonbox een heel mooi plaatje geeft maar er is zeker verbetering nodig. Kijk maar eens naar de Duitse HD zenders op de schotel. Dat is nog echt een stuk beter. Tot nu toe is het bij glasvezel zo dat het signaal nog steeds wordt afgenomen van KPN en dit groene monster comprimeert er nog steeds op los terwijl er meer dan voldoende ruimte is op glasvezel. Of je nou sparkle of welke provider neemt, ze nemen het allemaal weer af bij KPN, schiet dus niet op. Vodafone thuis, wat nu Tmobile thuis is, heeft wel een soort van eigen netwerk in een aantal regio's. Ze blijven hier echter vaag over. Heb al zo vaak geprobeerd dit te doorgronden.

De enige oplossing is een abbo voor een jaar afsluiten en zelf gaan vergelijken.

ddex

Heb het inmiddels bij een collega kunnen bekijken die terugging van KPN naar Ziggo. Zekerheidshalve had hij een "overlap" van een paar dagen en zodoende kon het mooi vergeleken worden. Ziggo levert duidelijk het beste beeld. Vergeleken met KPN duidelijk scherper, contrastrijker; gewoon een veel mooier plaatje. Betrapte me erop dat ik het niet prettig vond om naar het KPN beeld te kijken. En zonder een soundbar levert Ziggo met de Horizon box vergeleken met de KPN een beter geluid.

bigbro

Quote from: darkdevil on April 25, 2017, 16:00:32
Heb het inmiddels bij een collega kunnen bekijken die terugging van KPN naar Ziggo. Zekerheidshalve had hij een "overlap" van een paar dagen en zodoende kon het mooi vergeleken worden. Ziggo levert duidelijk het beste beeld. Vergeleken met KPN duidelijk scherper, contrastrijker; gewoon een veel mooier plaatje. Betrapte me erop dat ik het niet prettig vond om naar het KPN beeld te kijken. En zonder een soundbar levert Ziggo met de Horizon box vergeleken met de KPN een beter geluid.
Kijk aan die info hebben we iets. :)

ddex

Ik was zelf ook wel verbaasd over het toch duidelijke verschil op zijn TV. Alles was goed aangesloten met goede kabels en zowel bij Ziggo als KPN uiteraard op dezelfde resolutie, beste wat mogelijk is, ingesteld. Het Ziggo beeld was ook zoveel prettiger om naar te kijken. Alleen is die Horizon box ook niet alles. (lawaaiige ventilator, en volgens mij nog steeds de nodige bugs) ,maar qua beeld duidelijk Ziggo het mooist. (kleuren ook zo flets bij KPN).

bigbro

vraag me af of het Vodafone Thuis traject wat nu van Tmobile is, beter is als je van hun eigen netwerk gebruik maakt. Dit SCHIJNT geen connectie met KPN meer te hebben. Iemand die daar iets over kan roepen?

Spekkie99

Quote from: darkdevil on April 25, 2017, 16:00:32
Heb het inmiddels bij een collega kunnen bekijken die terugging van KPN naar Ziggo. Zekerheidshalve had hij een "overlap" van een paar dagen en zodoende kon het mooi vergeleken worden. Ziggo levert duidelijk het beste beeld. Vergeleken met KPN duidelijk scherper, contrastrijker; gewoon een veel mooier plaatje. Betrapte me erop dat ik het niet prettig vond om naar het KPN beeld te kijken. En zonder een soundbar levert Ziggo met de Horizon box vergeleken met de KPN een beter geluid.
Kpn glasvezel of ADSL maakt nog wel wat uit.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

TornadoGo

Ik ben destijds van Ziggo naar Vodafone Thuis gegaan, volgens mij qua beeld vergelijkbaar maar het geluid van Vodafone vond ik beter. Nu Vodafone de boel heeft verkocht aan T-Mobile heb ik nog geen verschil opgemerkt maar heb ook niet veel TV gekeken afgelopen winter.

De planning is om per half juni weer terug te stappen naar Ziggo ivm de combinatiekorting Vodafone-Ziggo. Moet nog even uitzoeken hoe-en-wat maar hoop wel dat de Ziggo decoders het tegenwoordig ook doen met een UTP verbinding vanaf de meterkast, anders is het no-go.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

ddex

Vergelijk was met KPN glasvezel. En Ziggo tv is (uiteraard) coax.

Raymond187

Wij hebben Ziggo en gebruiken de humax 5300. Zowel als op onze vorige tv Philips 9700 en onze huidige Sony 8500,vind ik het beeld super.

Die HD kanalen van NGC en discovery  :inlove:


Spekkie99

Quote from: darkdevil on April 25, 2017, 17:58:34
Vergelijk was met KPN glasvezel. En Ziggo tv is (uiteraard) coax.
Heb hier vvdsl met genoeg capaciteit voor de glas stream maar krijg maar de ADSL stream. Niet slecht maar minder sprankelend en scherp dan Ziggo. Voor de rest blij met 100 down en 50 up.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

ddex

Ziggo internet is bij mij niet geweldig. Maar ben misschien ouderwets, maar vind een goed tv beeld belangrijk. Daarom voor mij toch Ziggo. En zijn dacht ik ook nog eens goedkoper dan vele glasvezelproviders.

ddex

#12
Ik lees net op de site van de Consumentenbond het resultaat over het 1e kwartaal 2017 van het providersonderzoek. XS4all weer het beste en Ziggo niet zo best. Ook tv beeld scoort niet goed. Heel vreemd; termijn in het vergelijk bij mijn collega het Ziggo beeld echt veel mooier was dan het KPN beeld.
Maar even verder gelezen en dan blijkt het helemaal geen test te zijn. Ze hebben een enquete gehouden. Tja; wat zegt dit?

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

TopGun2010

#13
Heb laatst Knippr (app op atv4) vergeleken met Ziggo, was niet slecht maar Ziggo is duidelijk beter.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jasjenl

Let wel dat je bij glasvezel afhankelijk van de bandbreedte die je tot je beschikking hebt je voor een aantal HD zenders nog een extra versie hebt bij KPN, waarvoor ze een hogere bandbreedte gebruiken. Ik heb zelf een 500 mbit KPN abbo en dan heb je dus naast de gewone HD zenders ook nog voor de Nederlandse zenders een glasvezel HD variant, die er wat betere uit ziet. Ik moet zeggen dat ik het verschil niet altijd even duidelijk vind. Ik heb voorheen Ziggo gehad maar na verhuizing KPN glasvezel genomen, qua beeld heb ik het idee dat glasvezel er wat gladder uit ziet, wellicht dat er wat details wegvallen door compressie of zo. Maar over het algemeen valt het me toch niet tegen en is het een stuk minder storingsgevoelig dan wat ik destijds bij Ziggo/UPC heb ervaren, want daar had ik bij sommige zenders structureel problemen die ze nooit volledig hebben kunnen oplossen in mijn oude woning. Plus dat ik het concept van opnames in de cloud, dat KPN en Xs4All hanteren, toch ook wel heel handig vind, want daardoor kun je op elk apparaat (we hebben 3 tv's en ik gebruik ook de app op de iPad wel eens) je opnames altijd terugkijken. En die kastjes van KPN zijn ook een stuk compacter en stiller dan wat Ziggo levert.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bigbro

Quote from: jasjenl on April 28, 2017, 13:59:47
Let wel dat je bij glasvezel afhankelijk van de bandbreedte die je tot je beschikking hebt je voor een aantal HD zenders nog een extra versie hebt bij KPN, waarvoor ze een hogere bandbreedte gebruiken. Ik heb zelf een 500 mbit KPN abbo en dan heb je dus naast de gewone HD zenders ook nog voor de Nederlandse zenders een glasvezel HD variant, die er wat betere uit ziet. Ik moet zeggen dat ik het verschil niet altijd even duidelijk vind. Ik heb voorheen Ziggo gehad maar na verhuizing KPN glasvezel genomen, qua beeld heb ik het idee dat glasvezel er wat gladder uit ziet, wellicht dat er wat details wegvallen door compressie of zo. Maar over het algemeen valt het me toch niet tegen en is het een stuk minder storingsgevoelig dan wat ik destijds bij Ziggo/UPC heb ervaren, want daar had ik bij sommige zenders structureel problemen die ze nooit volledig hebben kunnen oplossen in mijn oude woning. Plus dat ik het concept van opnames in de cloud, dat KPN en Xs4All hanteren, toch ook wel heel handig vind, gwant daardoor kun je op elk apparaat (we hebben 3 tv's en ik gebruik ook de app op de iPad wel eens) je opnames altijd terugkijken. En die kastjes van KPN zijn ook een stuk compacter en stiller dan wat Ziggo levert.
hoi, ik begrijp niet helemaal wat band reedte met tv kijken via glasvezel te maken heeft .  Glasvezel heeft onbeperkt ruimte dus zou een tv kanaal ongecomprimeerd kunnen worden angeboden. Dat doet kpn echter niet. Waarom niet probeer ik al jaren te achterhalen. Als je het krijgt zoals het in de uitzendstraat wordt aangeleverd ben je klaar. Band reedte speelt alleen mbt je internetabbo.


jasjenl

Quote from: bigbro on April 28, 2017, 14:47:19
hoi, ik begrijp niet helemaal wat band reedte met tv kijken via glasvezel te maken heeft .  Glasvezel heeft onbeperkt ruimte dus zou een tv kanaal ongecomprimeerd kunnen worden angeboden. Dat doet kpn echter niet. Waarom niet probeer ik al jaren te achterhalen. Als je het krijgt zoals het in de uitzendstraat wordt aangeleverd ben je klaar. Band reedte speelt alleen mbt je internetabbo.
Nee, bandbreedte heeft bij glasvezel ook te maken met tv kijken. De bandbreedte die jij hebt met de provider wordt gedeeld tussen je internet verbinding en je tv signalen. Als je een glasvezel abbo hebt met een beperkte snelheid, bieden ze de hogere kwaliteit glasvezel zenders niet aan omdat je anders te weinig over zou houden voor je internet verbinding. Idem met het maximum aantal tv's dat je kunt aansluiten: ook dat hangt bij glasvezel providers af van de snelheid van je abonnement, omdat elke tv aansluiting die je in huis gebruikt weer bandbreedte van je verbinding afsnoept.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

bigbro

Ok thanks.  Hoeveel zou het aan banbreedte kosten om ongeco
Primeerd beeld te versturen?

Siddartha

Quote from: jasjenl on April 28, 2017, 15:43:35
Nee, bandbreedte heeft bij glasvezel ook te maken met tv kijken. De bandbreedte die jij hebt met de provider wordt gedeeld tussen je internet verbinding en je tv signalen. Als je een glasvezel abbo hebt met een beperkte snelheid, bieden ze de hogere kwaliteit glasvezel zenders niet aan omdat je anders te weinig over zou houden voor je internet verbinding. Idem met het maximum aantal tv's dat je kunt aansluiten: ook dat hangt bij glasvezel providers af van de snelheid van je abonnement, omdat elke tv aansluiting die je in huis gebruikt weer bandbreedte van je verbinding afsnoept.

Dus dit wilt eigenlijk zeggen dat, hoe sneller internet dat je neemt, hoe beter je beeld is?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

ddex

Dat zou ik ook wel graag willen weten. En welke internet snelheid moet je dan min.hebben?

blue-eyes

Nee, dat staat daar op die manier los van.

Hoe meer bandbreedte hoe beter de aanvoer van je beeld is. HD stromen nemen nogal bandbreedte in beslag.
Het is niet voor niets dat de beste HD beelden van KPN alleen op de 500 Mbit variant beschikbaar worden gesteld.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bigbro

Quote from: Blue-Eyes on April 28, 2017, 20:14:46
Nee, dat staat daar op die manier los van.

Hoe meer bandbreedte hoe beter de aanvoer van je beeld is. HD stromen nemen nogal bandbreedte in beslag.
Het is niet voor niets dat de beste HD beelden van KPN alleen op de 500 Mbit variant beschikbaar worden gesteld.
Wacht even. Wil je zeggen dat als ik een abbo neem bij KPN met 500MB dat ik dan onberispelijk hd beeld krijg? Dan sta ik daar morgen voor de deur.

Raymond187

Hier is het beeldkwaliteit niet verbeterd nu onze i-net verbinding 6 x sneller is dan voorheen. Was een tijd terug 30 Mb DL, en nu 180 DL.

Kan me ook niet voorstellen dat dit met elkaar te maken heeft. Je kan namelijk ook allen TV afnemen en helemaal geen internet. Dan zou je alleen SD kanelen moeten ontvangen zeker...of nog erger zwart wit :D

ddex

Bij XS4ALL kan alleen tv abb. Niet. Loopt tenslotte over internet.

blue-eyes

#24
Quote from: bigbro on April 28, 2017, 20:21:13
Wacht even. Wil je zeggen dat als ik een abbo neem bij KPN met 500MB dat ik dan onberispelijk hd beeld krijg? Dan sta ik daar morgen voor de deur.

Dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat KPN verschillende kwaliteit HD levert. Hoe hoger de kwaliteit, hoe meer bandbreedte je nodig hebt. Immers is dat meer informatie (Mb's) die per seconde verstuurd moeten worden. En dat is dus meer bandbreedte.
Daarom biedt de KPN bij de 500Mbit versie van internet als extra service een hogere kwaliteit HD zenders aan.
Het is de vraag of de HD stroom met de hoge bitrate idd beter is, of dit altijd zo is en of je het verschil ook ziet.

Het is bekend gegeven dat zeker in het begin de HD zenders werden geknepen, dus een mindere kwaliteit. Voor de provider was dit een besparing. Hoe minder transfer hoe minder kosten...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey