Akai ap 207

Started by HJ, April 20, 2017, 18:23:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik ben toevallig in het bezit gekomen van een akai ap207.
Iemand mss bekend met deze speler?
Is het waard om er een fatsoenlijke naald in te zetten?

De speler zal minimaal wel een jaartje of 20 oud zijn denk ik.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Paul Demo

Na 20 jaar is alleen een naald niet tevreden denk ik, denk aan een smeerbeurt, nieuwe snaar en misschien je motor eens goed reinigen, pas dan kun je uitvinden wat hij waard is


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

HJ

Quote from: Paul Demo on April 20, 2017, 20:43:47
Na 20 jaar is alleen een naald niet tevreden denk ik, denk aan een smeerbeurt, nieuwe snaar en misschien je motor eens goed reinigen, pas dan kun je uitvinden wat hij waard is


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat vind ik niet echt het antwoord op mij vraag [emoji6]
Volgens mij is het een DD dus geen snaar lijkt me.
Maar dan zal ik de vraag zo stellen. als dat allemaal in orde zou zijn... is het dan nog wat?


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Jumping Jack

Ik zou het gewoon eens proberen met bv een AT 95e. Kost geen drol, maar toch een leuk elementje! De draaitafel op zich ziet er zeker degelijk uit.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HJ

Quote from: Jumping Jack on April 21, 2017, 10:40:24
Ik zou het gewoon eens proberen met bv een AT 95e. Kost geen drol, maar toch een leuk elementje! De draaitafel op zich ziet er zeker degelijk uit.
Goeie tip. Ik zal eens kijken welke naald erin zit maar vervangen is geen overbodige luxe zijn denk ik. Speler is wel vol automatisch zo te zien. Leuk voor erbij maar ik heb mn 2e pp verkocht helaas

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ


Markus2

Laat dit element maar gewoon zitten en koop een nieuwe empire naald (ellips). Ben je zo tussen de drie á vier tientjes klaar.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Erik

Akai heeft toch niet standaard aansluiting even een at95 past dan niet.
Wel lekkere zware schijf zo te zien, klopt dat? Blijft goed op snelheid dan. Verder zou best leuke speler kunnen zijn met nieuwe naald. Smeerbeurt hoeft misschien nog niet eens wel kans op niet goed lopende snelheid door te oude potmeters
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

br@m

Quote from: Erik on April 21, 2017, 16:36:36
Akai heeft toch niet standaard aansluiting even een at95 past dan niet.

Sorry hoor.

TS heeft kneitergrote foto's van de headshell zowel boven als onder en ik zie een gewone standaard ½ inch aansluiting dus een AT95 gaat prima passen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

br@m

Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 14:47:03
Laat dit element maar gewoon zitten en koop een nieuwe empire naald (ellips). Ben je zo tussen de drie á vier tientjes klaar.

Groet, Mark

Ook weer waar. Al kost een AT95 ook maar 3 a 4 tientjes :-)

Bij Conrad 32,95 om precies te zijn.

Maar je hebt een punt :-)
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

HJ

€35 voor een naaldje is goed te doen.
Iets zegt me dat bij de keus " een complete naald of enkel een vervangins stylus" de stylus beter zou mogen zijn maar ik heb geen idee.
De platter is niet heel zwaar denk ik, gewoon een holle plaat. De speler zelf is wel redelijk zwaar. Kilo op 7 a 8 schat ik zo.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Markus2

Quote from: br@m on April 21, 2017, 16:52:34
Ook weer waar. Al kost een AT95 ook maar 3 a 4 tientjes :-)

Bij Conrad 32,95 om precies te zijn.

Maar je hebt een punt :-)

Haha. Het was inderdaad niet vervelend bedoeld en de AT95e is inderdaad een leuke naald/element combinatie. Maar, of de AT95e òf een nieuw naaldje in het bestaande Empire element is een beetje lood om oud ijzer. Doch met het eventuele voordeel dat je bij de laatste optie de zaak intact laten kan daar het een kwestie van een nieuwe naald erin schuiven is.

Groet,Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

br@m

#12
Quote from: Markus2 on April 21, 2017, 19:28:31
Haha. Het was inderdaad niet vervelend bedoeld en de AT95e is inderdaad een leuke naald/element combinatie. Maar, of de AT95e òf een nieuw naaldje in het bestaande Empire element is een beetje lood om oud ijzer. Doch met het eventuele voordeel dat je bij de laatste optie de zaak intact laten kan daar het een kwestie van een nieuwe naald erin schuiven is.

Groet,Mark ;)

Ik vat het absoluut niet vervelend op hoor - je hebt gewoon een punt - naald vervangen is eenvoudiger dan element vervangen.

Had ik zelf moeten bedenken :D
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

HJ

#13
Dat is een goed punt maar ik weet natuurlijk niet of het huidige element ooit goed gemonteerd is geweest.
Ik zou het het liefst zelf doen/leren.
Mooi oefen project[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Markus2

Quote from: hans. on April 21, 2017, 21:01:37
Dat is een goed punt maar ik weet natuurlijk niet of het huidige element ooit goed gemonteerd is geweest.
Ik zou het het liefst zelf doen/leren.
Mooi oefen project[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Zo is het ook weer. Veel pielplezier! :)

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Erik

Quote from: br@m on April 21, 2017, 16:48:47
Sorry hoor.

TS heeft kneitergrote foto's van de headshell zowel boven als onder en ik zie een gewone standaard ½ inch aansluiting dus een AT95 gaat prima passen.
Ik bedoelde er niets meer hoor stond me alleen bij dat AKAI dat andere format gebruikte ipv 1/2 inch dus dacht ik roep even voor de zekerheid als jj de stekker herkent zal hij vast passen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mediator

Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen en wat je met het element gedaan hebt. Ik was zelf in de race voor een AP307, helaas was die weg en het is nu een Pioneer PL12D geworden. Ik ga er zelf een Nagaoka MP110 inhangen. Ik zou voor een AP307 ook een MP110 of Audio Technica AT 120 gekocht hebben. Volgens mij geen overkill. Ik speel straks met een Rotel 930AX die ik momenteel onderhanden neem. Het hele spul komt straks bij een vriendin te staan samen met een paar Celestion DL8 speakers. Lekker vintage maar ik verwacht wel muziek.