zelfde configuratie, toch snelheids verschil

Started by gast2018, April 20, 2017, 15:35:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast2018

Ik heb het volgende probleem.

Na een interne verhuizing heb ik op de nieuwe werkkamer de volgende situatie.

1. Er lag een isdn (cat5) kabel naar een aansluitpunt.
2. Er is een loze "doos"in de muur.

Bij de loze "doos" heb ik een cat6 kabel naar de meterkast getrokken en deze met afgeschermde plug (cat6) aangesloten op de switch. Op de muur heb ik een afgeschermd cat6 aansluitpunt gemonteerd.

Bij de oude isdn heb ik de oude kabel vervangen door exact dezelfde ( zelfde rol) als bij de "loze" doos, zelfde aansluitplug in meterkast en zelfde afgeschermde aansluitpunt.

Bij de een heb ik een gb netwerk en bij de ander kom ik niet verder dan 100mb.

Kabeltester geeft aan dat alle verbindingen goed zijn.

Wat kan ik nog doen?

katwax

Heb je de aansluiting op de switch al is verstoken? Mogelijk config van de poort op de switch.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Nosferatu

Je hebt dus geen cat5 meer maar alleen cat6. Dat is dus 1Gb/s. Wat katwax al zegt, check de switchpoort instellingen. Door de 2 kabels 'daar' om te draaien kan je dat snel controleren; veranderd de snelheid dan is het de switch, veranderd er niets dan is het wat anders.

Waarmee controleer jij ? 2 PC's/laptops ? Dan kan het ook een instelling in de netwerkconfiguratie van een PC zijn. Of een tragere netwerkkaart. Maar ja, dan moeten we wel eerst wat meer info hebben.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

gast2018

Op de switch heb ik uiteraard al omgeplugt. De switch is unmanaged overigens.

Ik test nu met 1 pc waarbij ik de netwerkkabel in de wcd's omplug en daarna als er weer verbinding is speedtest draai.

Nosferatu

Begrijp ik het goed dat 1 van de 2 poorten aan de wand issues heeft ?

Ik vermoed dat er 1 of meerdere draadjes niet goed vastzitten, je hebt nl. alle draadjes nodig, bij 10/100 is dat niet het geval.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

gast2018

#5
Dat begrijp je goed.

Ik heb het met een kabel tester getest en deze geeft aan dat alle draadjes goed verbonden zijn.

Ik heb  zelfs, omdat je toch gaat twijfelen, de lsa strip al een keer opnieuw aangesloten als ook er een nieuwe plug in de meterkast aan geknepen.

Ben sterk aan te overwegen om er een nieuw stuk kabel in te trekken. Zo van je weet maar niet.

br@m

Heb je je patch kabel gecheckt en is die ook CAT5 of hoger?

Heb ooit hetzelfde bij de hand gehad - bleek uiteindelijk dat ik een oude CAT4 patchkabel tussen de RJ45 doos op de muur en de PC had. De patch kabel (uit mijn prive voorraadje) was ongebruikt en zag er nagelnieuw uit maar bleek dus al oud te zijn :-)

Ja dan kom je niet verder dan 100T.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

gast2018


jossie

Omni !

gast2018

De cat 6 wcd bleek de boosdoener. Een van de verbinding tussen contact op lsa aansluitpunt en contactpunt waar cat 6 plug in moet bleek wel contact te maken maar hoge weerstand te hebben. Andere wcd en was opgelost.

jossie

#10
Ah! Dat verwacht je niet. Ik heb in het verleden ook dit soort dingen meegemaakt. Kabel die net te hard geperst is, wel ok met de kabeltester maar niet boven de 100 Mbit etc. Ik heb vorige week een Pockethernet metertje gekocht. Ik denk dat ie dit probleem wel gevonden zou hebben. Leuk ding, besturing via bluetooth met je telefoon. Grafische TDR weergave zou in dit geval de boosdoener snel gevonden hebben (hoop ik [emoji26])
Omni !

gast2018

Gewoon eerst met kabel tester niks aan de hand. Later met multimeter kwam het naar boven. Eerst uitsluiten van dingen.

Was sowieso een klote dag, 's morgens bij koffie apparaat spoelen valt bakje spoelwater om. Natuurlijk weer net boven de magnetron, water drupt net precies tussen frontdisplay en print. apparaat uit elkaar gesloopt en alles droog gedept en gefohnt. Vooralsnog blijven we weer in leven.