Oppo UDP-205 (nu beschikbaar)

Started by papaleo, April 19, 2017, 20:43:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bigbro

Gewoon gebruik maken van de analoge meerkanaalsuitgang van de Oppo. Je kunt dan wel genieten van de verbeterde geluidsformaten. Enige voorwaarde is dat je versterker multikanaal infang heeft.

BMW850

Note: I have a question about the oppo 205 Can these player also streaming high resolution audio music for example tidal ( like a network player) the same as the sonica dac?
And is the Netflix application also available on this player?

I would renew my oppo player to this one but I need to know of these 2 application are available on the oppo 205

Regards,
Rudy

Dit is het antwoord van oppo:
Rudy,

Unfortunately no. The player will not be able to access any streaming services. You will need to use a third party device like an AppleTV, Roku Box, or Amazon FireTV to access services not available to the player.

Best Regards,
Customer Service
OPPO Digital, Inc
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

DVDmartinDVD

Net de speler binnen gehad,

Erg mooie speler lekker zwaar en voelt solide aan, qua formaat bijna het zelfde als de Pioneer lx88.

Staat nu sacd met DSD te spelen via rca stereo uit, klinkt nu al erg ruimtelijk en mooi. De speakers zijn verdwenen, zo klinkt het net  :headbanging:

Zo maar eens een filmpje kijken op 4k, hier verwacht ik geen verbetering in beeld in vergelijking met de 203.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

#28
Quote from: DVDmartinDVD on May  9, 2017, 17:33:12
Net de speler binnen gehad,

Erg mooie speler lekker zwaar en voelt solide aan, qua formaat bijna het zelfde als de Pioneer lx88.

Staat nu sacd met DSD te spelen via rca stereo uit, klinkt nu al erg ruimtelijk en mooi. De speakers zijn verdwenen, zo klinkt het net  :headbanging:

Zo maar eens een filmpje kijken op 4k, hier verwacht ik geen verbetering in beeld in vergelijking met de 203.

Goed om te horen dat het kwa audio wel snor zit...

Ben toch wel heel nieuwsgierig of de 205 het zelfde presteerd kwa video...,de 205 heeft tenslotte (denk ik) een betere opbouw en betere voeding onboard....of je dit gaat terug zien in een beter beeld?!?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Veel plezier Martin. Ik ben ook erg benieuwd naar de 205. Het is nog even wachten op die van mij.  :)


Quote from: DVDmartinDVD on May  9, 2017, 17:33:12
Net de speler binnen gehad,

Erg mooie speler lekker zwaar en voelt solide aan, qua formaat bijna het zelfde als de Pioneer lx88.

Staat nu sacd met DSD te spelen via rca stereo uit, klinkt nu al erg ruimtelijk en mooi. De speakers zijn verdwenen, zo klinkt het net  :headbanging:

Zo maar eens een filmpje kijken op 4k, hier verwacht ik geen verbetering in beeld in vergelijking met de 203.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

 Bedankt Vik,

Heb wel het gevoel dat het geluid via HDMI wel beter is (wat meer body)
Wel weer last van lip sync, echt irritant.
En na een sacd geluisterd te hebben stond de speler vast, hij reageerde niet meer op de ab.
Nou had ik wel gelezen op een ander forum dat ze naar ook last van hadden.

Voor de rest een mooie speler en nog genoeg om mee te testen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

JanR1200RT

Die van mij moet vanmiddag geleverd worden (UPS)  8)

Wanneer / hoe treed dat lip-sync probleem op?

DVDmartinDVD

Ik heb hem met 2 HDMI kabels aangesloten waarvan 1 direct naar de beamer.

Gaande weg van de film gaat hij uit de pas lopen, was met een blu-ray.

Ik kan testen met 1 HDMI kabel naar me versterker en vanuit de versterker naar de beamer toe.

Weet niet precies of HDMI audio only een betere audio heeft dan HDMI monitor van de OPPO?

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Masterkale

Quote from: DVDmartinDVD on May 10, 2017, 14:33:53
Ik heb hem met 2 HDMI kabels aangesloten waarvan 1 direct naar de beamer.

Gaande weg van de film gaat hij uit de pas lopen, was met een blu-ray.

Ik kan testen met 1 HDMI kabel naar me versterker en vanuit de versterker naar de beamer toe.

Weet niet precies of HDMI audio only een betere audio heeft dan HDMI monitor van de OPPO?

Ik hoor hierin geen verschil. Mijn lipsync staat op 120ms met een directe aansluiting op mijn beamer. De audio naar mijn processor.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

DVDmartinDVD

Quote from: Masterkale on May 10, 2017, 15:57:10
Ik hoor hierin geen verschil. Mijn lipsync staat op 120ms met een directe aansluiting op mijn beamer. De audio naar mijn processor.

Hoi,
Staat hij op 120ms in de plus of min? Neem aan in de speler afgesteld.

Heb net film gekeken via HDMI monitor out via versterker naar de beamer nu geen last van lip sync.

Dus het ligt echt aan als je de 2 uitgangen benut.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

papaleo

Is er nog niemand die èn een 203 èn de 205 heeft en deze naast elkaar vergeleken heeft voor wbt de beeld kwaliteit?

Vik,Ik neem aan dat wanneer jij jouw exemplaar binnen krijg je deze gelijk naast elkaar gaat vergelijken...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

JanR1200RT

Ik lees (ook) veel op het AVS-forum.
Daar geven ze aan dat er bij vergelijking geen verschil zit in de video prestaties van de 203 en 205.
Zover ik weet / gelezen heb zijn de video-boards ook helemaal hetzelfde.
Dus dan mag je verwachten dat er geen / weinig verschil is.

WillyP

Waarin verschillen de twee modellen dan wel van elkaar? In de geluidskwaliteit dus maar betreft het dan de analoge uitgangen of de digitale uitgang? Ik krijg het gevoel dat de UDP-203 net zo goed voldoet als deze enkel via HDMI is aangesloten.

Groet,

WillyP

Masterkale

Quote from: DVDmartinDVD on May 10, 2017, 19:27:04
Hoi,
Staat hij op 120ms in de plus of min? Neem aan in de speler afgesteld.

Heb net film gekeken via HDMI monitor out via versterker naar de beamer nu geen last van lip sync.

Dus het ligt echt aan als je de 2 uitgangen benut.

+120ms ..

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Cobraatje

Quote from: JanR1200RT on May 11, 2017, 09:41:29
Ik lees (ook) veel op het AVS-forum.
Daar geven ze aan dat er bij vergelijking geen verschil zit in de video prestaties van de 203 en 205.
Zover ik weet / gelezen heb zijn de video-boards ook helemaal hetzelfde.
Dus dan mag je verwachten dat er geen / weinig verschil is.

Dat is verrassend, dan blijft de Panasonic UB900 dus het betere beeld geven, dat had ik niet verwacht.
HDTVtest: https://www.youtube.com/watch?v=6Ys6mpdhaZI

papaleo

#40
Quote from: Cobraatje on May 11, 2017, 10:42:50
Dat is verrassend, dan blijft de Panasonic UB900 dus het betere beeld geven, dat had ik niet verwacht.
HDTVtest:

Dat is nu precies de reden dat ik (voorlopig) nog trouw blijf aan mijn UB900...zeker na de laatste update dat je meer instellingen heb voor het instellen/afregelen van je HDR  ;)
Ik kan dan wellicht beter het geld investeren om mijn UB900 door CM onderhanden te laten nemen...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

fugazi_2009

Quote from: WillyP on May 11, 2017, 10:36:27
Waarin verschillen de twee modellen dan wel van elkaar? In de geluidskwaliteit dus maar betreft het dan de analoge uitgangen of de digitale uitgang? Ik krijg het gevoel dat de UDP-203 net zo goed voldoet als deze enkel via HDMI is aangesloten.

Groet,

WillyP

Dat is denk ik ook een juiste conclusie.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JanR1200RT

#42
Quote from: Cobraatje on May 11, 2017, 10:42:50
Dat is verrassend, dan blijft de Panasonic UB900 dus het betere beeld geven, dat had ik niet verwacht.
De meningen van de diverse reviews van de 203 vergeleken met anderen zijn wat verdeeld.
Meestal komt de 203 er als beste uit.
Maar de Panasonic is zeker ook een uitstekende speler.

De 205 is vooral voor de audiofiel die de waarde van de twee top DAC's weet te waarderen voor analoge stereo en 7.1 en die een multi-speler wil die daarbij ook SACD kan en top UHD video geeft.

En de audio HDMI heeft ook een anti-jitter voorziening die nog verbetering kan geven, mits aangesloten op een AV-versterker / receiver die daar mee om kan gaan.

Edit:
En de Oppo's kunnen een update krijgen voor Dolby Vision, dat kan bij de Panasonic niet.
Aangezien ik een LG OLED heb die Dolby Vision aan kan samen met HDR geeft mij dat (voor nu) de meeste zekerheid voor de UHD toekomst.

Vandaar dat ik hier op gewacht heb en dit helemaal mijn speler is  ::)

WillyP

Quote from: JanR1200RT on May 11, 2017, 13:21:33
En de audio HDMI heeft ook een anti-jitter voorziening die nog verbetering kan geven, mits aangesloten op een AV-versterker / receiver die daar mee om kan gaan.

Wat houdt dit in? Wat is er nodig voor een AV-versterker / receiver om hiermee om te kunnen gaan?

Groet,

WillyP

JanR1200RT

#44
Heeft te maken met de synchronisering van klok / timing van de bits-stroom.
De AV-versterker / receiver moet een asynchroon signaal kunnen handelen op zijn HDMI input.
Zie de site van Oppo voor meer uitleg in detail.
https://www.oppodigital.com/KnowledgeBase.aspx?KBID=129&ProdID=UDP-205
De link naar de ESS PowerPoint geeft mogelijk nog een duidelijkere uitleg.
Kip en ei... ;)
http://www.esstech.com/files/4614/4095/4305/about-jitter.pdf

DVDmartinDVD

Vraag over de HDR instelling met name de Nits, deze staat standaard op 300 nits.

In hoeverre kan je hiermee spelen?

Of moet je kijken hoeveel nits je beamer aankan en daar op zetten of hoe moet ik dit zien.

De OPPO app is wel super handig, je kan er dus alles mee instellen, opzoeken en afspelen.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Da-lite

De Oppo app ? Ik wist niet dat die er al was . Dat is super nieuws , hier zat ik op te wachten .  :worship:
Werkt deze ook met de 203 of enkel maar met de  205 ?
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

DVDmartinDVD

Quote from: Da-lite on May 11, 2017, 17:11:17
De Oppo app ? Ik wist niet dat die er al was . Dat is super nieuws , hier zat ik op te wachten .  :worship:
Werkt deze ook met de 203 of enkel maar met de  205 ?

Beide, je moet zoeken op oppo20x

Werkt perfect
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Da-lite

Super , dank je .  :thumbs-up:
Ga ik vanavond eens mee testen.
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

riwi

#49
Quote from: DVDmartinDVD on May 11, 2017, 14:40:13
Vraag over de HDR instelling met name de Nits, deze staat standaard op 300 nits.

In hoeverre kan je hiermee spelen?

Of moet je kijken hoeveel nits je beamer aankan en daar op zetten of hoe moet ik dit zien.

De OPPO app is wel super handig, je kan er dus alles mee instellen, opzoeken en afspelen.

Die instelling is alleen van kracht als je geen HDR wil spelen, maar HDR naar SDR wilt laten transformeren door de Oppo.
En inderdaad kan je hiermee spelen, maar dan moet je met wat test patronen van HDR materiaal aan de slag om je clipping point te bekijken en kiezen.

Als je bv instelt dat je display 300nits kan maar in feite kan hij maximaal 200 nits. Dan zal in beeld alles wat helderder is dan 200 nits clippen en er wit uit zien. Tenminste dat is de theorie. In de praktijk kan je er wel wat mee spelen.

test patronen kan je op roepen als je een Sony UHD schijf hebt. In het menu van de film moet je dan 7669 typen dan komen er een stuk of 20 patronen. De blacklevel en white level patronen zitten achteraan.